​Περίπου δυο εβδομάδες μετά την κυκλοφορία της πασχαλινής διαφήμισης της Άντζελας Δημητρίου για γνωστή εταιρία παιχνιδιών, η φράση «Χτύπα σαν Άνδρας» συνεχίζει να προκαλεί σάλο.

Όπως έχει ήδη γράψει το star.gr, αρχικά το Κέντρο Ερευνών για Θέματα Ισότητας είχε ζητήσει να αποσυρθεί, καθώς θεωρήθηκε πως είναι σεξιστική με στερεοτυπικό περιεχόμενο για τη βία ενάντια στις γυναίκες.

Ωστόσο οι μέρες πέρασαν και η πασχαλινή διαφήμιση εξακολουθεί να προβάλλεται κανονικά στις οθόνες μας με την επίμαχη φράση.

Αποτέλεσμα ήταν το Κέντρο Ισότητας να προσφύγει στο Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας, το οποίο αποφάσισε πως πρέπει η διαφήμιση να τροποποιηθεί εντός 2 ημερών σε όλα τα μέσα, δηλαδή έως και την Πέμπτη 21/04/2016.

Σε αυτό το σημείο πρέπει να αναφέρουμε, ότι το ΣΕΕ (Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας) είναι μία ανεξάρτητη αστική εταιρεία, μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα που σκοπό έχει την εφαρμογή των κανόνων δεοντολογίας στην εμπορική επικοινωνία, όπως αυτοί διατυπώνονται στον Ελληνικό Κώδικα Διαφήμισης – Επικοινωνίας (ΕΚΔ-Ε).

Το ΣΕΕ έχει την ευθύνη για τη λειτουργία των Επιτροπών Κρίσης (Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια), οι οποίες είναι οι μόνες αρμόδιες για να κρίνουν - αυτεπάγγελτα ή μετά από επώνυμη καταγγελία – τη συμμόρφωση των διαφημίσεων με τις αρχές του ΕΚΔ-Ε.

Η διαφημιστική αγορά - διαφημιζόμενοι, διαφημιστικές εταιρείες και διαφημιστικά μέσα - εκτιμώντας τα ουσιαστικά οφέλη της αυτοδέσμευσης, αναγνωρίζει και στηρίζει το έργο του ΣΕΕ κι έτσι επιτυγχάνονται δύο ιδιαίτερα σημαντικοί στόχοι:

• η διαφύλαξη της καθαρότητας του διαφημιστικού λόγου και η επακόλουθη εξασφάλιση της εμπιστοσύνη των καταναλωτών στη διαφήμιση και

• η προστασία των καταναλωτών από παραπλανητικές διαφημίσεις.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΙΣΟΤΗΤΑΣ:

Σε συνέχεια της πρόσφατης τηλεοπτικής διαφήμισης γνωστής εταιρείας παιχνιδιών με το σύνθημα «Χτύπα, Χτύπα σαν άντρας», η Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων δημοσιοποίησε δελτίου τύπου, επισημαίνοντας την κρισιμότητα του μηνύματος αναφορικά με την ενίσχυση της βίας κατά των γυναικών και ζητώντας την απόσυρση της συγκεκριμένης φράσης από τη διαφήμιση.

Η αφαίρεση του μηνύματος δεν πραγματοποιήθηκε και η ΓΓΙΦ, με απόλυτη συνέπεια στην αποστολή της και θεωρώντας το παραπάνω σύνθημα σεξιστικό και επικίνδυνο, στο βαθμό που παρουσιάζει εγκληματικές συμπεριφορές ως «κανονικότητα» ή «επικοινωνία», ��ροχώρησε σε αίτηση ελέγχου στο Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας (ΣΕΕ).

Τη Δευτέρα, 18/4/2014, παρουσία της Επιτροπής του ΣΣΕ, στελέχη της ΓΓΙΦ με επικεφαλής την Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Υπηρεσιών προς Πολίτες και Φορείς της Γενικής Γραμματείας Ισότητας των Φύλων, κα Θεοδώρα Κατσιβαρδάκου, εξέθεσαν στην Πρωτοβάθμια Επιτροπή Ελέγχου Επικοινωνίας το έργο και τις θέσεις της ΓΓΙΦ σε σχέση με τη βία κατά των γυναικών, αποδεικνύοντας ότι η φράση «Χτύπα, Χτύπα σαν άντρας» συνιστά σεξιστικό λόγο, αντιτίθεται στη θεώρηση της ισότητας των φύλων και, τελικά, μπορεί να ενισχύσει το πρόβλημα της έμφυλης βίας.

Σύμφωνα με την απόφαση Αρ. Σ1102 του ΣΣΕ, η οποία δημοσιοποιήθηκε στις 19/4/2015, η διατύπωση «Χτύπα, Χτύπα σαν άντρας» προσκρούει στα άρθρα 1.2 και 4.1 του Ελληνικού Κώδικα Διαφήμισης – Επικοινωνίας (ΕΚΔ-Ε) και πρέπει να τροποποιηθεί εντός 2 ημερών σε όλα τα μέσα (δηλαδή μέχρι και την Πέμπτη 21/4/2016.

Παράλληλα, στην απόφαση του ΣΣΕ επισημαίνεται ότι «οι Αποφάσεις των Επιτροπών ισχύουν και πρέπει να εφαρμόζονται σε όλα τα μέσα που αναπτύσσεται η εκάστοτε υπό έλεγχο επικοινωνία, συμπεριλαμβανομένων των ψηφιακών καθώς και των owned channel στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ανεξάρτητα από το εάν αυτά αναφέρονται στη σχετική αίτηση ελέγχου».

Η ΓΓΙΦ, έχοντας θέσει την πρόληψη και την καταπολέμηση της βίας κατά των γυναικών στις προτεραιότητες της πολιτικής της, θα συνεχίσει να εργάζεται διαρκώς προς την κατεύθυνση της άμβλυνσης όλων εκεί��ων των παραγόντων που αναπαράγουν το πρόβλημα, με στόχο την ανατροπή των σεξιστικών στερεοτύπων, την εξάλειψη της έμφυλης βίας και την επίτευξη της ουσιαστικής ισότητας των φύλων».

ΔΕΙΤΕ ΤΟ VIDEO