Την απάντησή του στις επικρίσεις που δέχθηκε για το εξώφυλλο με τους celebrities – πρόσφυγες δίνει το περιοδικό «Down Town», «αδειάζοντας» δεόντως την Τάνια Τσανακλίδου, μία από τους φωτογραφιζόμενους, που υποστήριξε ότι δεν γνώριζε το concept του εξωφύλλου και το χαρακτήρισε «εμετικό».

Όπως σας έχουμε ενημερώσει, την περασμένη Πέμπτη, το περιοδικό φιλοξένησε 12σελιδο ρεπορτάζ – αυτοψία του στην Ειδομένη, ενώ στο εξώφυλλό του έβαλε τους Τάνια Τσανακλίδου, Σία Κοσιώνη, Κατερίνα Παπουτσάκη, Κατερίνα Καραβάτου, Βαγγέλη Γερμανό, Κρατερό Κατσούλη, Νίκο Μουτσινά, Δημήτρη Αλεξάνδρου και Ιβάν Σβιτάιλο να ποζάρουν ως πρόσφυγες. Εκτός από την «θύελλα» στα social media, η Τάνια Τσανακλίδου, η Κατερίνα Καραβάτου και ο σύζυγος της, αλλά και ο Βαγγέλης Γερμανός, πήραν εκ των υστέρων αποστάσεις από το περιοδικό, με την τραγουδίστρια να δηλώνει πως παραχώρησε φωτογραφία της χωρίς να γνωρίζει και να χαρακτηρίζει το εξώφυλλο «εμετικό». Στον αντίποδα, ο Δημήτρης Αλεξάνδρου υπεραμύνθηκε της συμμετοχής του, τονίζοντας ότι στόχος ήταν η περαιτέρω ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης.

«Το “Down Town”, από το πρώτο τεύχος που κυκλοφόρησε, στις 26 Νοεμβρίου του 2015, απέδειξε ότι στη δεύτερη περίοδό του θα γίνει ένα ζωντανό αρχείο του σήμερα, χωρίς να χαρίζεται, χωρίς να “αποθεώνει”, χωρίς να φοβάται να γράψει αλήθειες βασισμένες στη δημοσιογραφική έρευνα και το ρεπορτάζ. Ξέρουμε ότι ενοχλήσαμε πολλούς ακόμη και με την ύπαρξή μας. Μόνοι μας, χωρίς χρηματοδότες, χωρίς συνεταίρους, χωρίς ισχυρούς φίλους και συμμάχους, βγήκαμε στα περίπτερα και καταφέραμε από την πρώτη στιγμή να πείσουμε ότι ένα περιοδικό γραμμένο από δημοσιογράφους με σεβασμό στην αισθητική και την εικόνα που μπορεί να συνδυάζει κομμάτια της επικαιρότητας κάθε είδους έχει λόγο ύπαρξης στην αγορά», αναφέρε��, σε μήνυμά της στη σελίδα του περιοδικού στο Facebook, η διεύθυνση του εντύπου.

down.jpg

Και συνεχίζει: «είναι τουλάχιστον παράξενο ότι το θετικό μήνυμα του περιοδικού φάνηκε να παρανοείται από κάποιους σε τόσο απόλυτο βαθμό. Είναι διπλά παράξενο ότι ενώ το πρωί της Πέμπτης που το περιοδικό κυκλοφόρησε στα περίπτερα, τα μηνύματα στα media ήταν θετικά παρουσιάζοντας το εξώφυλλο ως μια “καλή είδηση”, το μεσημέρι κύκλοι στο διαδίκτυο ξεκίνησαν μια άνευ προηγουμένου επίθεση στην ομάδα του περιοδικού, που έφτασε ακόμη και σε απειλές», ενώ, ειδικά για την κα. Τσανακλίδου αναφέρει: «είναι επίσης παράξενο ότι η μία εκ των εικονιζόμενων στο εξώφυλλο, η Τάνια Τσανακλίδου -προφανώς όταν ανακάλυψε ότι μεγάλη μερίδα των θαυμαστών της αντέδρασε με σχόλια- έκανε μια προσβλητική δήλωση στα social media για το περιοδικό και σε τηλεφωνική συνομιλία που είχαμε μαζί της, όταν τη ρωτήσαμε για ποιο λόγο μας επιτίθεται, μας είπε ότι “αν θέλαμε να βοηθήσουμε έπρεπε να πάμε στην Ειδομένη”. Όταν της εξηγήσαμε ότι “έχουμε πάει στην Ειδομένη και έχουμε 12 σελίδες αφιέρωμα στο ίδιο τεύχος και μάλιστα υπάρχει και τίτλος στο εξώφυλλο”, μας απάντησε: “Αλήθεια; Δεν έχω διαβάσει ακόμη το περιοδικό!”. Όλοι οι φωτογραφιζόμενοι γνώριζαν ακριβώς ποιο είναι το concept της φωτογράφησης και πώς άλλωστε θα μπορούσε να κρυφτεί, όταν στο πλατό της φωτογράφισης υπήρχαν τα συμβολικά σωσίβια. Όλοι γνώριζαν ποιος είναι ο σκοπός της φωτογράφισης και οι προθέσεις του περιοδικού».

100316174928_8203.jpg

Απαντώντας στα «πυρά», το «Donw Town» επισημαίνει ότι υπηρξε συνεργασία με την Μη Κυβερνητική Οργάνωση PRAKSIS και συνεχίζει: «ο λόγος που επιλέχθηκε το συγκεκριμένο concept ήταν για να δείξει ότι τα πρόσωπα των προσφύγων μας μοιάζουν, είναι πρόσωπα οικεία, που πριν ξεσπάσει ο πόλεμος ζούσαν ζωές σαν τη δική μας… Ο λόγος που ζητήσαμε από διάσημους Έλληνες να συμμετέχουν σε αυτή τη συμβολική εικόνα είναι προφανής: οι διάσημοι άνθρωποι πάντα στην Ελλάδα και κυρίως στο εξωτερικό ξεκινούν καμπάνιες και προσκαλούν τους αναγνώστες σε δράσεις για καλό σκοπό».

«Το μήνυμα του περιοδικού ήταν και είναι ξεκάθαρο. Θα βοηθάμε αυτούς που μας χρειάζονται με όποιον τρόπο μπορούμε, ακολουθώντας τις αρχές και την καρδιά μας, χρησιμοποιώντας τα μέσα που ακόμα και το lifestyle μας δίνει. Τη δύναμη της εικόνας και των διάσημων ανθρώπων από κάθε χώρο. Δεν υπάρχει ούτε καλλιτεχνικό ούτε εμπορικό κριτήριο στην αγάπη για τον συνάνθρωπο και είναι καιρός πια να βάλουμε τέλος στο κλισέ που χωρίζει τους ανθρώπους σ’ αυτούς που δικαιούνται και σ’ αυτούς που δεν δικαιούνται να προσφέρουν… Ακόμη κι αν σε κάποιους η προσπάθειά μας να αφυπνίσουμε και να στείλουμε το συμβολικό μας μήνυμα ότι το προσφυγικό αφορά όλους μας φάνηκε “κακόγουστη”, δεν ακυρώνονται ούτε οι καλές μας προθέσεις ούτε η συνεχής δημοσιογραφική παρουσία μας εκεί που χτυπάει η καρδιά της επικαιρότητας. Θα συνεχίσουμε λοιπόν ακόμη πιο δυνατοί και ακόμη πιο σίγουροι για τον ρόλο που επιθυμούμε να κρατήσουμε στα media, αρνούμενοι να φοβηθούμε αυτούς που ανώνυμα ξεκινούν επιθέσεις, επιχειρώντας να καταστείλουν τις φωνές που δεν εξυπηρετούν κανένα συμφέρον πολιτικό ή οικονομικό», καταλήγει το περιοδικό.

Αναλυτικά, η απάντηση του «Down Town»:

down1.jpg
down2.jpg