Σχετικά με τα χαμηλά ποσοστά τηλεθέασης της ΕΡΤ και τα πενιχρά έσοδα από την διαφημιστική πίτα κατέθεσε ερώτηση στη Βουλή προς τον υπουργό Επικρατείας ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος.

Σύμφωνα με τον βουλευτή τα αποτελέσματα από την επαναλειτουργία της ΕΡΤ είναι κατώτερα των κυβερνητικών προσδοκιών και των απαιτήσεων των πολιτών με αποτέλεσμα το κόστος λειτουργίας της κρατικής ραδιοτηλεόρασης να δημιουργεί προβληματισμούς.

Ο Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος υπενθύμισε με αφορμή τον ένα χρόνο επαναλειτουργίας της ΕΡΤ ΑΕ πως «πριν γίνει κυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ είχε εξαγγείλει το άνοιγμα της ΕΡΤ, ως λαϊκή απαίτηση» και επισήμανε ότι «σε όλη την Ευρώπη, η διαφημιστική δαπάνη μοιράζεται με βάση τις μετρήσεις τηλεθέασης που γίνονται ιδιαίτερα στο πλέον ενεργό κοινό, των 15-44 ετών. Σε αυτό το κοινό, το μερίδιο της ΕΡΤ στην τηλεθέαση είναι από μικρό έως αμελητέο: 3,6% για την ΕΡΤ1 και 1% για την ΕΡΤ2. Για τους υπόλοιπους τηλεοπτικούς σταθμούς, τα ποσοστά είναι: 16,2% για τον ΑΝΤ1, 16% για τον Alpha, 14,6% για το MEGA, 11% για το STAR, 6,9% για τον ΣΚΑΪ, 3,4% για το «Ε»” (στοιχεία από Nielsen audience measurement, όπως κατατέθηκαν συνημμένα).

«Παράλληλα, το μερίδιο της διαφημιστικής δαπάνης που κατευθύνεται προς τη δημόσια τηλεόραση είναι προφανώς αμελητέο – και δεν εμφανίζεται καν στη σχετική σελίδα. Η συνολική διαφημιστική δαπάνη στην Ελλάδα για την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2015 είχε ύψος 650.870.000 ευρώ (329.061.000 ευρώ για την τηλεόραση) και η εκτίμηση για το 2016 ανέρχεται στα 651.200.000 ευρώ» πρόσθεσε ο κύριος Κωνσταντινόπουλος.

Μεταξύ άλλων, ανέφερε ακόμη πως «είναι προφανές πω�� για το 2015, η ΕΡΤ – παρά τις προσδοκίες που δημιουργήθηκαν με τις σχετικές κυβερνητικές τυμπανοκρουσίες – δεν ανταποκρίθηκε στις ανάγκες του ελληνικού τηλεοπτικού κοινού, ούτε ως προς την ενημέρωση ούτε ως προς την ψυχαγωγία. Άρα οι πολίτες πληρώνουν ένα φόρο χωρίς την παραμικρή ανταποδοτικότητα για κάτι που στην πλειοψηφία τους δεν παρακολουθούν».

Έτσι, ρώτησε τον υπουργό Επικρατείας Νίκο Παππά: «Σε ποιο ύψος ακριβώς ανήλθαν τα έσοδα της ΕΡΤ Α.Ε. από τη διαφήμιση το 2015; Πόσοι εργαζόμενοι απασχολούνται στην ΕΡΤ Α.Ε. με μόνιμη σχέση εργασίας ή με συμβάσεις; Θα γίνει αξιολόγηση των δεδομένων, και κυρίως της Διοίκησης της ΕΡΤ Α.Ε. για αυτά τα πενιχρά τηλεοπτικά αποτελέσματα; Σε ποιες πρωτοβουλίες θα προχωρήσει η κυβέρνηση για να αντιστρέψει αυ��ή την αρνητική εικόνα;»