Μια νέα «πιάτσα» στον χώρο των ενημερωτικών εκπομπών δημιουργήθηκε τα βράδια της Τετάρτης, από τον περασμένο Μάρτιο μέχρι και σήμερα. Δύο νέες πολιτικές εκπομπές, το «ΟΝline» του Mega και η «Ιντριγκα» του Alpha, μπήκαν στον μαραθώνιο της τηλεθέασης, δίνοντας μια καινούργια ενημερωτική διέξοδο στον τηλεθεατή, που παρακολούθησε δύο κυρίες της δημοσιογραφίας να «τοποθετούνται» η μία απέναντι από την άλλη.

Τη μάχη της τηλεθέασης κερδίζει το Mega και η εκπομπή «ΟΝline», όπως δείχνουν τα στοιχεία των τελευταίων τεσσάρων μηνών. H Oλγα Τρέμη και ο Νίκος Ευαγγελάτος στο Mega κονταροχτυπήθηκαν με την Ελλη Στάη και την «Ιντριγκά» της, στον τηλεοπτικό σταθμό Alpha, και πέρασαν πρώτοι το νήμα, με 15,5% έναντι 11,7%. Το «ΟΝline» κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον την περίοδο από τις αρχές Μαρτίου μέχρι και τα μέσα Ιουνίου, οπότε βγήκαν τα… συγκεντρωτικά αποτελέσματα. Το είδαν 336.000 τηλεθεατές, ενώ την «Ιντριγκα» 256.000. Το λεγόμενο δυναμικό κοινό, οι γυναίκες καθώς και οι ηλικιωμένοι, έδωσε τα σκήπτρα της τηλεθέασης στο δημοσιογραφικό δίδυμο του Mega.

Η πρόταση του Mega, που βασίστηκε για πρώτη φορά και στην αξιοποίηση των διαδραστικών μέσων και του Διαδικτύου, φαίνεται ότι πέτυχε τον στόχο της, αφού την προτίμησαν σχεδόν 100.000 περισσότεροι τηλεθεατές από ό,τι την «αντίπαλη» εκπομπή στον Alpha. Και οι δύο ξεκίνησαν τον περασμένο Μάρτιο, το «ONline» στις 11 Μαρτίου και η «Ιντριγκα» στις 18 του ίδιου μήνα. Προβάλλονται στις 11.30 μ.μ. και βάζουν τις δύο πολύπειρες κυ��ίες της τηλεόρασης σε έναν ιδιότυπο μαραθώνιο, από όπου βγαίνει τελικώς νικήτρια η εκπομπή του Mega.

pinakas1.jpg

Πρωτιά σε όλες τις ηλικίες

Σύμφωνα με τον πίνακα τηλεθέασης, στο δυναμικό κοινό, δηλαδή στις ηλικίες μεταξύ 15-44, το «OΝline» παίρνει το τηλεοπτικό μερίδιο του 10,3% και η «Ιντριγκα» το 8%. Μεγάλο είναι το ποσοστό της εκπομπής της Ολγας Τρέμη και του Νίκου Ευαγγελάτου στο γυναικείο κοινό των ηλικιών μεταξύ 15-24 που δίνουν το 10,3% της τηλεθέασης, με την απέναντι εκπομπή να βρίσκεται ακριβώς στο μισό, δηλαδή στο 5,4%. Αντιστοίχως οι άντρες 25-44, δηλαδή οι λεγόμενες παραγωγι��ές ηλικίες, εξίσου στάθηκαν θετικά έναντι του Mega, με ένα ποσοστό 12,1%. Την Ελλη Στάη παρακολούθησε το 9,9% αυτών.

Το μεγαλύτερο μερίδιο όμως, καθώς και τη μεγαλύτερη επιβράβευση στις δύο κυρίες δίνει το κοινό των 45-64, τόσο στους άνδρες όσο και στις γυναίκες, καθώς το «OΝline» σημειώνει επίδοση 16,4% στον ανδρικό πληθυσμό και 15,8% στον γυναικείο, ενώ η «Ιντριγκα» 12,7% και 13,9% αντίστοιχα.

Ως… φανατικοί του «OΝline» παρουσιάζονται οι ηλικιωμένοι τηλεθεατές, που βρίσκονται στην κατηγορία άνω των 65 ετών και δίνουν στη νέα εκπομπή του Mega ποσοστό 22,6% .

Την ίδια στιγμή, την εκπομπή του Alpha παρακολούθησε μόλις το 14,9%.

Οι πολιτικές εξελίξεις, ιδιαίτερα αυτούς τους μήνες που αναμετρώνται οι δύο εκπομπές, αύξησαν το ενδιαφέρον στο λεγόμενο δυναμικό κοινό αλλά και στους συνταξιούχους, που είναι γνωστό ότι αποτελούν σταθερό κοινό των ενημερωτικών εκπομπών.

Η φρέσκια ιδέα του «ONline» όμως, που κομίζει ακριβώς ό,τι κι ο τίτλος του, έδωσε μια άλλη διάσταση στην πολιτική ενημέρωση, αφού εκτός από το ζωντανό κοινό που συμμετείχε, ο τηλεθεατής μπορούσε να λειτουργεί ως να ήταν στο στούντιο, μέσω του Ιντερνετ και συγκεκριμένα του Twitter. Ετσι, οι καλεσμένοι απαντούσαν σε ερωτήσεις πολιτών που παρακολουθούσαν την εκπομπή.

Ενδεχομένως το γεγονός ότι το «ONline» προσέφερε τη δυνατότητα απευθείας επικοινωνίας με τους πολιτικούς, να είναι η ειδοποιός διαφορά που έγειρε την πλάστιγγα υπέρ του Mega.