​Σε ένα κρυφό ψυχολογικό πείραμα υπέβαλε το Facebook περισσότερους από 600.000 χρήστες, χωρίς εκείνοι να το γνωρίζουν!

Το πείραμα ή αλλιώς «μελέτη διάθεσης», διεξήχθη από τον κολοσσό των social media, βασισμένο στα news feed των χρηστών.

Κατά τη διάρκεια του πειράματος, χειραγωγήθηκε ο τρόπος με τον οποίο οι 600.000 χρήστες εκτίθονταν σε εκφράσεις συναισθημάτων.

Πως το κατάφερε αυτό; Άλλαξε την τροφοδοσία των ειδήσεων, για να επισημαίνει είτε θετικά είτε αρνητικά μηνύματα από τους φίλους τους, τα οποία είχαν αναρτηθεί στα news feeds τους.

Στόχος, ήταν να διαπιστωθεί αν η έκθεση σε συναισθήματα είχε ως αποτέλεσμα την αλλαγή των συνηθειών και τάσεων δημοσίευσης.

Το επιστημονικό έντυπο PNAS, αναφέρει για την μυστική ψυχολογική έρευνα, πως «όταν μειώθηκαν οι θετικές αναρτήσεις, οι χρήστες ανέβαζαν λιγότερα θετικά σχόλια και περισσότερα αρνητικά, και το αντίστροφο. Τα αποτελέσματα αυτά δείχνουν ότι τα συναισθήματα που εκφράζονται από άλλους στο Facebook επηρεάζουν τα δικά μας, και αποτελούν πειραματικά αποδεικτικά στοιχεία για μαζικής κλίμακας μεταδόσεις μέσω των κο��νωνικών δικτύων».

Το πρόβλημα, είναι ότι το πείραμα ήταν ΚΡΥΦΟ, και οι 600.000 χρήστες δεν ήξεραν ότι έπαιρναν μέρος, με αποτέλεσμα από την ώρα που έγινε γνωστή η είδηση, να έχει προκληθεί σάλος αντιδράσεων, με πολλούς χρήστες να δηλώνουν δυσαρεστημένοι, απογοητευμένοι και προδομένοι από το social media.

To Facebook πάντως από τη μεριά του, υποστηρίζει πως είχε το «δικαίωμα» διεξαγωγής του πειράματος, καθώς του επιτρέπεται από τους όρους χρήσης που «υπογράφει» κάθε χρήστης όταν συμφωνεί να ανοίξει λογαριασμό.

Ανάμεσα σε αυτούς τους όρους περιλαμβάνονται «η ανάλυση δεδομένων, ο έλεγχος, η έρευνα και η βελτίωση των υπηρεσιών».

Οι συγγραφείς της επιστημονικής έκθεσης, καταλήγουν πως δεν ε��χαν πρόσβαση στα προσωπικά στοιχεία των χρηστών.

Η έρευνα διήρκεσε μια εβδομάδα, τον Ιανουάριο του 2012, και για αυτό τον σκοπό επιλέχθηκαν άτομα που χρησιμοποιούσαν την αγγλική έκδοση του Facebook.