Από το αν βρέχει ή αν έχει λιακάδα εξαρτώνται τα status που γράφουμε στο Facebook, σύμφωνα με μελέτη Ελληνο-αμερικανού επιστήμονα, ο οποίος προσθέτει πως όσα «ανεβάζουμε» έχουν την δυνατότητα να «κολλήσουν» τους φίλους μας.

Ας γίνουμε όμως πιο αναλυτικοί. Τα θετικά μηνύματα «γεννούν» άλλα θετικά και τα αρνητικά μηνύματα γεννούν άλλα αρνητικά με την «κολλητική» επίδραση των θετικών να είναι συγκριτικά μεγαλύτερη.

Οι ερευνητές ανέλυσαν πάνω από ένα δισεκατομμ��ριο αναρτήσεις που πραγματοποιήθηκαν από 100 εκατ. χρήστες από το 2009 μέχρι το 2012, στο δημοφιλές Facebook.


Μεταξύ άλλων, η έρευνα έδειξε ότι όταν βρέχει, αυξάνεται κατά 1,16% ο αριθμός των μηνυμάτων με αρνητική συναισθηματική φόρτιση και μειώνεται ο αριθμός των θετικών κατά 1,19%, γεγονός που δείχνει ότι οι άνθρωποι είναι επιρρεπείς ακόμα και στις μεταβολές του καιρού, όσον αφορά στα συναισθήματά τους.

Μάλιστα, ο Φάουλερ ένας από τους ερευνητές εκτίμησε ότι η νέα έρευνα μάλλον υποτιμά το πόσο πολύ τα συναισθήματα εξαπλώνονται με «κολλητικό» τρόπο μέσω των κοινωνικών δικτύων.

«Είναι πιθανό η online συναισθηματική μόλυνση να είναι ακόμη πιο έντονη από αυτή που μπορέσαμε να μετρήσουμε», είπε.

Έτσι, το Facebook μπορεί να συμβάλλει είτε σε μια παγκόσμια «επιδημία» αισθήματος ευημερίας, είτε αισθήματος δυστυχίας. Οι άνθρωποι που ζουν κοντά γεωγραφικά, π.χ. στις ίδιες γειτονιές ή πόλεις, ασκούν μεγαλύτερη διαδικτυακή επιρροή μεταξύ τους.