​Ο Ξαβιέ Νιλ, ο γάλλος επιχειρηματίας που επενδύει στη νέα τεχνολογία, είναι συνιδιοκτήτης της γαλλικής εφημε��ίδας «Μοντ» ενώ έχει και τα δικαιώματα του περίφημου τραγουδιού του Φρανκ Σινάτρα «My way».

Τώρα τολμά να τα βάλει με την Google και άλλους στο Διαδίκτυο σχετικά με τις διαφημίσεις, σε μια μάχη που ασκεί μεγάλη πίεση στους κολοσσούς του Ίντερνετ να χρησιμοποιήσουν τα κέρδη που βγάζουν από τις διαφημίσεις ώστε να χρηματοδοτηθούν τα δίκτυα που μεταφέρουν το περιεχόμενο.

Η εταιρεία τηλεπικοινωνιών του Νιλ, Free, που υπολογίζεται ότι έχει 5,2 εκατομμύρια πελάτες με πρόσβαση στο Ιντερνετ στη Γαλλία, άρχισε πρόσφατα να διευκολύνει τους χρήστες να μπλοκάρουν διαδικτυακές διαφημίσεις.

Η εταιρεία αναβαθμίζει το software των χρηστών ώστε να μπορούν να μπλοκάρουν αυτά που επιθυμούν.

Η συγκεκριμένη κίνηση έχει προκαλέσ��ι συναγερμό σε εταιρείες όπως η Google, που έχουν βασίσει όλα τα επιχειρηματικά τους μοντέλα στη δωρεάν παροχή περιεχομένου στους καταναλωτές, γεμίζοντας τις ψηφιακές τους σελίδες με πληρωμένες καταχωρίσεις.

Αν και η Google μέχρι στιγμής παραμένει σιωπηλή απέναντι στην πρόκληση της Free, η αντίδραση από άλλες μικρότερες παρόμοιες εταιρείες που ζουν χάρη στις διαδικτυακές διαφημίσεις είναι ιδιαίτερα έντονη. Κανένας πάροχος Ιντερνετ «δεν έχει το δικαίωμα να αποφασίζει στη θέση των πολιτών σε τι θα έχουν πρόσβαση και σε τι όχι», αναφέρει στην ανακοίνωσή της η Spiil, μια ένωση γαλλικών ειδησεογραφικών ιστοσελίδων.