Ανησυχείς για την σιλουέτα σου και φοβάσαι τους χριστουγεννιάτικους «πειρασμούς» στο τραπέζι σου; Το star.gr μίλησε με την διαιτολόγο Μαρίνα Παπάζογλου και σου αποκαλύπτει πώς μπορείς να απολαύσεις τις λιχουδιές των γιορτών χωρίς θερμίδες και ενοχές!


Η κα. Παπάζογλου έχει 12 συμβουλές που σου επιτρέπουν και το φαγητό να χαρείς και το βάρος σου να μείνει εκεί που είναι τώρα...


1. Πάρε πιάτο μικρής διαμέτρου, που θα περιορίσει τις πιθανότητες να βάλεις μεγάλη ποσότητα φαγητού που δεν χρειάζεσαι!

2. Πριν από κάθε άλλο φαγητό βάλε στο πιάτο σου σαλάτα: αφενός θα ελαττώσει τον διαθέσιμο χώρο για τα υπόλοιπα, αφετέρου θα σου περιορίσει την όρεξη.


3. Λίγο πριν το φαγητό πιες νερό: θα σου δώσει την αίσθηση του κορεσμού και θα φας λιγότερο! Επίσης, μην πίνεις πολύ νερό κατά την διάρκεια του γεύματος ή μετά, γιατί αραιώνονται τα πεπτικά υγρά και δυσχεραίνεται η διαδικασία της πέψης.


4. Επέλεξε τα λιγότερα λιπαρά από τα κρεατικά που βρίσκονται στο τραπέζι: κοτόπουλο ή γαλοπούλα αντί για μοσχάρι και μοσχάρι αντί για αρνί ή χοιρινό.


5. Αφαίρεσε όλο το ορατό λίπος από το κρέας. Μάλιστα, αν εσύ φτιάχνεις το φαγητό και το αφαιρέσεις πριν το μαγείρεμα, θα γλιτώσεις 50 θερμίδες ανά μερίδα!


6. Απέφυγε τις σάλτες και τα κοκκινιστά, μην προσθέτεις extra σάλτσες ή σως και αποφεύγεις τις σαλάτες με πολλά λιπαρά όπως π.χ. η ρώσικη.


7. Συνόδευσε το κυρίως γεύμα σου με όσο το δυνατόν λιγότερους υδατάνθρακες, δηλαδή ψωμί, ρύζι, πατάτες, πίτες.

8. Προτίμησε ψητές αντί για τηγανιτές πατάτες. Αν τις φτιάξεις εσύ, κόψ’ τες σε μεγάλα κομμάτια γιατί έτσι απορροφούν λιγότερο λίπος!


9. Απέφυγε τα κίτρινα τυριά ή φάε τις light εκδοχές τους! Βάλε στο πιάτο σου cottage cheese ή διάφορα τοπικά τυροκομικά, όπ��ς ανάλατο ανθότυρο, μυζήθρα,κατσικίσιο τυρί ή κατίκι Δομοκού.


10. «Ναι» στο αλκοόλ, αλλά με μέτρο: προτίμησε 1 - 2 ποτήρια κρασί , αντί για οινοπνευματώδη ποτά! Αν θες να αποφύγεις την υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ, πιες συγχρόνως νερό.


11. Συμπλήρωσε το γιορτινό γεύμα αποφεύγοντας τα λιπαρά γλυκά και επιλέγοντας π.χ. φρέσκα ή αποξηραμένα φρούτα ή/και σταφίδες και γλυκά του κουταλιού.


12. Αφού φας, «εξαφάνισε» το πιάτο ��πό μπροστά σου: έτσι, θα αποφύγεις το επιπλέον τσιμπολόγημα, που το μόνο που προσθέτει είναι θερμίδες.



* Αύριο, Πέμπτη, το star.gr θα φιλοξενήσει συμβουλές για να νικήσεις την μελαγχολία των γιορτών!*


Επιμέλεια: Βαγγ��λης Θεοδώρου