​Μπορεί στο μυαλό μας οι περισσότεροι να έχουμε «συνδέσει» την Μέριλ Στριπ με τον Ντον Γκάμερ (σύζυγό της τις τελευταίες δεκαετίες και πατέρα των τεσσάρων παιδιών της), αλλά υπήρξε μια περίοδος που η διάσημη ηθοποιός έζησε τον απόλυτο έρωτα στο πλευρό ενός άντρα για τον οποίο εκείνη δεν μιλά ποτέ.

Για τον ηθοποιό Τζον Καζάλε ο λόγος, με τον οποίο η Μέριλ Στριπ ήταν ζευγάρι το 1976, όταν εκείνος ήταν 41 και εκείνη 27 ετών.

(Ο Καζάλε ως "Φρέντο Κορλεόνε" στο "Νονό")

GodfatherPartII_135Pyxurz.jpg
Τότε η Μέριλ Στριπ ήταν μια άσημη ηθοποιός κάνοντας τα πρώτα της βήματα στην υποκριτική, ενώ ο Καζάλε αποτελούσε έναν «θρύλο» στο χώρο. Ο έρωτας τους ήταν κεραυνοβόλος, δυνατός αλλά δυστυχώς δεν είχε happy end.

Όσα θα διαβάσετε παρακάτω, αναφέρονται στη νέα βιογραφία του Μάικλ Σούλμαν για την Μέριλ Στριπ με τίτλο «Her Again», όπου μεταξύ άλλων εξιστορεί το love story της διάσημης ηθοποιού.

(Με τον σημερινό της σύζυγο)

337BAE3200000578-3555852-image-a-24_1461465381388.jpg
Όπως αναφέρει η βιογραφία, Στριπ και Καζάλε συναντήθηκαν το 1976, όταν ��υμπρωταγωνιστούσαν στο έργο «Measure for Measure», που ανέβαινε τότε στο Central Park.

Τότε ο Καζάλε θεωρούταν σπάνιο ταλέντο στην βιομηχανία του κινηματογράφου. Είχε υποδυθεί τον «Φρέντο Kορλεόνε» στο «Νονό» και στον «Νονό ΙΙ», ενώ είχε αναλάβει πρωταγωνιστικούς ρόλους στην ταινία «The Conversation» και «Dog Day Afternoon».

20102060_2_img_fix_700x700.jpg
Και οι πέντε ταινίες στις οποίες πρωταγωνίστη��ε ήταν υποψήφιες για Oscar Καλύτερης Φωτογραφίας, ενώ τρεις εξ΄αυτών το κέρδισαν κιόλας.

Με το που συναντήθηκαν οι δυο τους, τίποτα πια στην ζωή της Στριπ δεν θα ήταν το ίδιο, καθώς ο 41χρονος τότε σταρ είχε μεγάλη επίδραση στην 27χρονη νεαρή Μέριλ.

«Εκείνη η χρονιά (το 1976) ήταν άγρια περιπετειώδης και δραματική στην ζωή της. Την σχημάτισε τόσο ως άνθρωπο όσο και ως ηθοποιό» αναφέρει ο Σάλμαν και προσθέτει πως «ο Καζάλε αφότου συμπρωταγωνίστησαν δεν μιλούσε για τίποτα άλλο παρά μόνο για την Μέριλ».

337BAADA00000578-3555852-image-a-15_1461465289384.jpg337BAADA00000578-3555852-image-a-15_1461465289384.jpg

Και η Στριπ όμως, αναφερόμενη σ΄εκείνον στο παρελθόν είχε πει πως «ο Καζάλε δεν είχε καμία σχέση με όλους όσους είχα συναντήσει», τονίζοντας ότι αυτό που την είχε τραβήξει πάνω του ήταν «η ιδιαιτερότητα του, ο ανθρωπισμός του, η περιέργεια του για τους ανθρώπους, αλλά και η ευσπλαχνία του».

Οι δυο τους αφότου έγιναν ζευγάρι, συγκατοικούσαν σε ένα loft στο Μανχάταν και πάλευαν να τα βγάλουν πέρα οικονομικά. Συχνά ο Καζάλε πήγαινε την Μέριλ για φαγητό στην περιοχή «Little Italy», όπου οι εστιάτορες πλήρωναν τα γεύματα τους, από… δέος στον Καζάλε που τότε ήταν μεγάλο όνομα!

337BAAE600000578-3555852-image-a-25_1461465770547.jpg2925448530_b0f553c5a2.jpg
«Ήταν υπέροχο να τους βλέπεις μαζί, γιατί έδειχναν κατά κάποιο τρόπο αστείοι! Ήταν αξιαγάπητοι με τον τρόπο τους, και παράλληλα ένα πολύ ιδιαίτερο ζευγάρι. Γύριζαν κεφάλια με την παρουσία τους, αλλά όχι επειδή ήταν αυτό που λέμε “wow! Όμορφοι!”» αναφέρει ο θεατρικός συγγραφέας Ίσραελ Χόροβιτζ.

Η ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΤΕΛΟΥΣ:

Για έναν ολόκληρο χρόνο (1976-1977) η σχέση τους ήταν θέμα συζήτησης στα θεατρικά πηγαδάκια. Ωστόσο τον Μάιο του 1977 όλα θα άλλαζαν δραματικά.

337BAAE200000578-3555852-image-a-7_1461465174267.jpg
Ο Καζάλε ένιωθε πολύ άρρωστος κατά την διά��κεια των γυρισμάτων του «Agamemnon» με αποτέλεσμα ο θρυλικός σκηνοθέτης Τζο Παπ, να ανησυχήσει και να του κανονίσει επείγουσα εξέταση με τον γιατρό του.

Μερικές ημέρες αργότερα, καθισμένος απέναντι από τον γιατρό με τον Τζο Παπ και την Μέριλ Στριπ δίπλα του, ο Καζάλε έμαθε πως έχει καρκίνο στους πνεύμονες σε τελικό στάδιο, ο οποίος μάλιστα είχε κάνει μετάσταση σε όλο του το σώμα.

«Για μια στιγμή, ο Τζον Καζάλε σώπασε. Το ίδιο έκανε και η Μέριλ. Αλλά δεν ήταν από αυτές που θα τα παρατούσαν τόσο εύκολα, και σίγουρα όχι από εκείνες που θα υπέκυπταν στην απόγνωση και την απελπισία.Κοίταξε ψηλά και ρώτησε “λοιπόν, πού θα δειπνήσουμε απόψε;”» αναφέρει ο Σάλμαν.

06516161.jpg
Ο Καζάλε αμέσως σταμάτησε από το θέατρο, αλλά η Μέριλ Στριπ συνέχισε να παίζει στο μιούζικαλ «Happy End» δείχνοντας σαν να μην συμβαίνει τίποτα.

Εκείνος την επισκεπτόταν στο θέατρο, συνεχίζοντας να καπνίζει κανονικά, με την Μέριλ Στριπ να μην τον κριτικάρει:

«Έτρεφε μια σκληρή αγάπη για εκείνον. Δεν τον άφηνε να καταπέσει».

(Ο Καζάλε με τον κολλητό του, Αλ Πατσίνο)

OB-KR682_cazale_E_20101102103950.jpg
Το ζευγάρι δεν μιλούσε πολύ προς τα έξω για το πόσο σοβαρή ήταν η κατάσταση του Καζάλε. Ούτε ο αδερφός του είχε καταλάβε�� πόσο σοβαρή ήταν η κατάσταση του, μέχρι που τον είδε να φτύνει αίμα από το στόμα στην Κινέζικη συνοικία.

Δίπλα του ο Καζάλε είχε τον κολλητό του φίλο Αλ Πατσίνο, ο οποίος τον πήγαινε συχνά για ακτινοβολίες, επιμένοντας πως πρέπει να το παλέψει και να επιστρέψει στην υποκριτική.

Όσο μάλιστα τα έξοδα για τις θεραπείες αυξάνονταν, ο κόσμος της υποκριτικής έδινε μάχη με την ΕΜΙ, η οποία ήθελε να απολύσει τον Καζάλε μόλις έμαθε την κατάσταση του, καθώς αυξήθηκαν κατακόρυφα τα έξοδα ασφάλισης του.

Μετά από χρόνια πάντως, αποκαλύφθηκε δια στόματος Στριπ, πως ο Ντε Νίρο κάλυψε τα έξοδα ασφάλισης του Καζάλε.

Σαν να μην έφταναν τα παραπάνω, η Στριπ αναγκάστηκε να πάρει έναν ρόλο για την μίνι τηλεοπτική σειρά «Holacaust», της οποίας τα γυρίσματα ήταν στην Αυστρία. Πήγε γεμάτη απροθυμία, αλλά τα έφερε εις πέρας με απόλυτο επαγγελματισμό:

«Τρελαινόμουν! Ο Τζον ήταν άρρωστος και εγώ ήθελα να είμαι μαζί του».

Δυο μήνες αναγκάστηκε να μείνει μακριά του, και όταν επέστρεψε στη Νέα Υόρκη, ο σύντροφος της είχε χειροτερέψει.

Για πέντε μήνες, η Μέριλ Στριπ παράτησε τα πάντα ώστε να είναι δίπλα του, όσο ο έρωτας της ζωής της μέρα με τη μέρα «έφευγε», αφού ο καρκίνος είχε εξαπλωθεί στα κόκαλα του.

Εκείνη τον πήγαινε στα ραντεβού με τους γιατρούς και στις ακτινοβολίες, προσπαθώντας να το παίζει άνετη μπροστά του, παρόλο που ανέβαινε κι εκείνη τον Γολγοθά της:

«Ο φίλος μου είναι πολύ άρρωστος και μπαίνει συχνά στο νοσοκομείο. Προσπαθώ να μην στέκομαι με σταυρωμένα χέρια, αλλά ανησυχώ όλη την ώρα και προσπαθώ να το παίζω χαρούμενη, το οποίο με εξαντλεί συναισθηματικά και νοητικά, περισσότερο από κάθε άλλη δουλειά που έχω κάνει» έγραφε τότε η Στριπ στον καθηγητή που της δίδασκε υποκριτική.

Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΠΡΑΞΗ ΤΟΥ ΔΡΑΜΑΤΟΣ:

Τον Μάρτιο του 1978 ήταν η τελευταία φορά που ο Καζάλε μπήκε στο νοσοκομείο και δεν επέστρεψε ποτέ ξανά στο σπίτι. Η Μέριλ έμεινε δίπλα του μέχρι τέλους. Στις 12 Μαρτίου ένας γιατρός ήρθε και της είπε:

«Έφυγε» αλλά εκείνη δεν ήταν έτοιμη να το ακούσει:

«Αυτό που συνέβη μετά, ήταν το αποκορύφωμα όλων των επίμονων ελπίδων που είχε κρατήσει ζωντανές η Μέριλ τους τελευταίους δέκα μήνες. Άρχισε να σφυροκοπά το στήθος του Καζάλε, να κλαίει με λυγμούς και τότε για μια στιγμή ο Τζον άνοιξε τα μάτια του, λέγοντας της με αδύναμη φωνή: “Είναι όλα εντάξει Μέριλ. Όλα εντάξει!”» με τον Καζάλε να κλείνει τα μάτια του και να πεθαίνει. Λίγο μετά, κλαίγοντας με λυγμούς η Μέριλ τηλεφώνησε στον αδερφό του Καζάλε και του είπε: «Προσπάθησα!»

Μετά τον θάνατο του Καζάλε η καριέρα της Μέριλ άρχισε να παίρνει τα πάνω της, με την μια διάκριση να έρχεται μετά τη άλλη και να κερδίζει έδαφος στο χώρο της υποκριτικής. Έξι μήνες μετά τον θάνατο του Καζάλε, η Στριπ παντρεύτηκε τον σημερινό της σύζυγο, Ντον Γκάμερ, με τον οποίο είναι «μαζί» μέχρι σήμερα, με την Στριπ να θεωρείται ως μια από τις μεγαλύτερες ηθοποιούς της εποχής μας.