​Μέσω… κόντρας ήρθε στο προσκήνιο η πάλαι ποτέ σχέση του Γιώργου Νταλάρα με την Άννα Βίσση, καθώς η κουνιάδα του καταξιωμένου καλλιτέχνη, η δημοσιογράφος Πέπη Ραγκούση, ασκεί δρι��εία κριτική στην τραγουδίστρια. Βέβαια, την αφορμή έδωσε η ίδια η Άννα, με συνέντευξη που παραχώρησε προ ημερών!

«Άννα, τι λες;», τιτλοφορείται το εκτενές άρθρο της Πέπης Ραγκούση, αδερφής της συζύγου του Γιώργου Νταλάρα, όπου η δημοσιογράφος μιλά για «παραλήρημα αμετροέπειας και ρήξης με την πραγματικότητα» της τραγουδίστριας, επικαλούμενη τα όσα είπε για τις επιλογές στην καριέρα της στην «Εφημερίδα Των Συντακτών».

Όσα είπε η τραγουδίστρια για... πίστες, φράγκα και λουλούδια

Στη συνέντευξή της, η Άννα αναφέρει: «έχω πει κάποια τραγούδια δεύτερα, απλοϊκά, αφελή. Μισό λεπτό, όμως. Μήπως δεν έχουν πει “τραγουδάκια” η Αλεξίου, η Γαλάνη, η Πρωτοψάλτη; Έχω τραγουδήσει τις “Τσούλες”, αλλά επίσης και τα “Δώδεκα”, “Δεν θέλω να ξέρεις”, “Παραλύω”. Δεν δέχομαι ότι η Αρβανιτάκη για παράδειγμα ανήκει “εδώ” και η Βίσση “εκεί”. Τα πέντε απλοϊκά τραγούδια δεν με καθιστούν μη ποιοτική. Τέχνη και κακοτεχνία συναντάς σε κάθε είδος. Κι έπειτα ας μη μιλάμε τόσο περί έντεχνου, αφού στην τελική υπάρχει το θέμα που ονομάζεται οικονομικό. Όλα εκεί καταλήγουν».

vissi_dalaras_70s.jpg

Και η τραγουδίστρια συνεχίζει: «ποτέ δεν έκανα πίστα, αυθεντικά μπουζούκια, όπως η Πάολα - μια χαρά το κάνει. Εγώ στράφηκα στο σόου, μεγάλες παραγωγές στις ίδιες ώρες και στους ίδιους χώρους που χρησιμοποιούσαν και οι έντεχνοι όπως λες. Στον Βοτανικό τη μια χρονιά ήταν η Αλεξίου, την επόμενη εγώ και τη μεθεπόμενη ο Αντύπας. Δεν υποτιμώ κανέναν καλλιτέχνη. Ο καθένας κάνει τη δουλειά του όπως νομίζει. Υπάρχουν τα καθαρόαιμα μπουζούκια, υπάρχουν και τα σόου με ωραίους ήχους, φωτισμούς, ενορχηστρώσεις. Και φυσικά, τα τραγούδια. Γιατί έχω πει ωραία λαϊκά τραγούδια, που με συγκινούν, όπως και το κοινό. Μια τραγουδίστρια είμαι, παιδιά. Ηρεμήστε. Τον έρωτα τραγουδάω. Πότε με λαϊκό τρόπο και πότε πιο ροκ. Αν μου το κατα��ογίζετε ως πρόβλημα, για μένα είναι χαρά».

Η εύστοχη απάντηση της κα. Ραγκούση

«Η “απόλυτη” έχει πει βέβαια λίγα “τραγουδάκια”, αλλά, ακριβώς το ίδιο, έχουν κάνει η Αλεξίου, η Πρωτοψάλτη, η Αρβανιτάκη. Η όπερα είναι το φυσικό της περιβάλλον. Και δεν την ενδιέφερε ποτέ η εξωτερική της εμφάνιση. Μέχρι εδώ η ανταπόκριση παραμένει στα όρια της γραφικότητας. Το πράγμα χοντραίνει όταν η γυναίκα που τραγούδησε το σάουντρακ του μεγάλου πάρτι και της ακόμη μεγαλύτερης φούσκας, πιστεύοντας προφανώς ότι όλοι εμείς έχουμε μνήμη χρυσόψαρου, κάνει κριτική στον κόσμο της νύχτας. Αυτόν που με αυταπάρνηση θεμελίωσε και υπηρέτησε τόσα χρόνια», απαντά εύστοχα η κα. Ραγκούση, μέσω της ιστοσελίδας tanea.

Απαντώντας σ�� όσα είπε η Άννα για τις πίστες, η δημοσιογράφος επισημαίνει: «την ενοχλούσε, λέει, πάντα η διαφορά μεταξύ πρώτου τραπεζιού και εξώστη. Τότε γιατί τη συντηρούσε; Γιατί, επίσης λέει, από ένα πρώτο τραπέζι μπορεί να βγουν τα μεροκάματα των μουσικών. Δηλαδή σε άλλες μουσικές σκηνές που τα πρώτα τραπέζια δεν κάνουν “ζημιές”, οι μουσικοί δεν πληρώνονται; Επίσης τώρα την ενοχλούν και τα λουλούδια στην πίστα. Την κάνουν να νιώθει σαν στριπτιζέζ. Τ��ρα! Που δουλεύει στο θέατρο. Γιατί παλαιότερα (προφανώς τότε που τραγουδούσε ημίγυμνη αλλά δεν αισθανόταν στριπτιζέζ) τα λουλούδια είχαν μια ομορφιά».

10411768_10204201609494863_5387636702045369072_n (800x498).jpg

«Δεν θα περίμενα να πει κάτι ουσιαστικό μία γυναίκα που είχε μεν τραγουδήσει Θεοδωράκη αλλά… δονήθηκε όταν άκουσε Καρβέλα. Η Βίσση (αναμφισβήτητα πρώτη στο είδος της αλλά τι είδος!) κατάλαβε ότι άλλαξαν τα πράγματα και έσπευσε, ως εξαιρετικός χαμαιλέων, να προσαρμοστεί με αυτοματισμό στη νέα «μόδα». Μόνο που εδώ δεν φτάνει να αλλάξει κουπ ή ρούχο. Η αλλαγή είναι θεμελιώδης και σε βάθος χρώματος. Γι' αυτό και οι χαμαιλέοντες ξεχωρίζουν σαν τη μύγα μες στο γάλα. Αυτό ας το έχουν κάποιοι υπόψη τους. Γενικά…», καταλήγει η κα. Ραγκούση.

Και... η (άσχετη) ατάκα που τα προκάλεσε όλα

Βέβαια, τα λουλούδια και οι αποκαλυπτικές εμφανίσεις δεν ήταν τα μόνα που… απαρνήθηκε η τραγουδίστρια και προκάλεσαν αντιδράσεις, όχι μόνο από την κα. Ραγκούση. Σε άλλο σημείο της συνέντευξης, η Άννα έκανε ευθεία επίθεση στον Γιώργο Νταλάρα, με τον οποίο είχε σχέση όταν πρωτοήρθε στην Ελλάδα και τραγουδούσαν μαζί στις μπουάτ της Πλάκας, αναφέροντας: «βλέπεις τραγουδιστές ασυνεπείς, αντιφατικούς με τις εξαγγελίες τους περί έντεχνου. Ο Νταλάρας, για παράδειγμα, τι δουλειά είχε να δουλέψει με τον Ρέμο; Γιατί το έκανε; Για τα φράγκα το έκανε».

Μάλλον, η δημοφιλής τραγουδίστρια λησμόνησε και αυτά που η ίδια «για τα φράγκα το έκανε», όπως για παράδειγμα τις συνεργασίες με «μεγάλα» ονόματα του πενταγράμμου (μεταξύ των οποίων και ο Ρέμος, μιας και που η ίδια τον ανέφερε), τα προγράμματα σχεδόν σε όλες τις πίστες της Αττικής (από το «Χάος» της Ιεράς Οδού, μέχρι το «Ribas» της παραλιακής) τις μουσικές παραστάσεις και τις ροκ όπερες, αλλά και τα «ανοίγματα» στο Εξωτερικό με αγγλόφωνα τραγούδια…