Tο γυμναστήριο μπορεί να κάνει κακό στην ομορφιά σου. Γι' αυτό γέμισε το «αθλητικό» σου νεσεσέρ με προϊόντα που θα φροντίσουν το δέρμα και τα μαλλιά σου.

Αερόμπικ, Πιλάτες, γιόγκα. Είναι γεγονός πως αυτές οι δραστηριότητες σε γεμίζουν ενέργεια και σου χαρίζουν ευεξία. Μέσα στο fitness club, όμως, δεν είναι τα πάντα ρόδινα, αφού μπορεί το σώμα σου να κερδίζει υγεία, αλλά η ομορφιά σου να εκτίθεται σε ένα σωρό περιστασιακούς «κινδύνους» που μπορεί ποτέ να μην έχεις αντιληφθεί: ο ιδρώτας, η υπερένταση, ακόμη και οι συνθήκες στον εσωτερικό χώρο ενός γυμναστηρίου δεν ευνοούν την επιδερμίδα του προσώπου σου ή τα μαλλιά σου.

Γι’ αυτό και η σωστή φροντίδα τους, σε συνδυασμό με την προπόνηση, θα κάνει θαύματα στη γενικότερη όψη σου. Όποια μορφή άσκησης κι αν ακολουθείς, υπάρχουν τα κατάλληλα προϊόντα που θα προστατέψουν το δέρμα και τα μαλλιά σου, ενώ παράλληλα θα περιποιηθούν απαλά το καταπονημένο σώμα σου. Αυτή η προσέγγιση σου δίνει περισσότερες πιθανότητες να παραμείνεις σε φόρμα, να δείχνεις καλά και να αισθάνεσαι συνέχεια γεμάτη αυτοπεποίθηση.

Εάν είσαι φανατική της αερόμπικ

Πρόκειται για δυναμική και αρκετά απαιτητική μορφή γυμναστικής. Βασικότερο πλεονέκτημά της είναι ότι καίει λίπος, ενώ παράλληλα τονώνει τον οργανισμό και δίνει μεγάλη ώθηση στο μεταβολισμό σου. Σημαντικοί σύμμαχοί σου είναι κάποια ειδικά προϊόντα που θα μειώσουν την έκκριση της λιπαρότητας και ιδρώτα από το σώμα σου και θα ξεκουράσουν τους καταπονημένους μυς.

- Καθάριζε πάντα την επιδερμίδα σου πριν από την άσκηση:

Αφαιρώντας το μακιγιάζ πριν από την προπόνηση το δέρμα σου θα είναι καθαρό και η εφίδρωση θα λειτουργεί σαν έξτρα «καθαριστικό». Iδανικά είναι τα μαντιλάκια που απομακρύνουν με μία κίνηση τα υπολείμματα από τη σκόνη και το μακιγιάζ από το πρόσωπο και τα μάτια. Γενικά, όταν ιδρώνεις, φρόντιζε να χρησιμοποιείς καθαρή πετσέτα, αποφεύγοντας να σκουπίζεις τον ιδρώτα με τα χέρια.

- Μπες στη σάουνα: Όσο καλύτερα περιποιείσαι τα μαλλιά σου τόσο πιο απαλά θα είναι και τόσο ευκολότερα θα φορμάρονται. Μετά το λούσιμο χρησιμοποίησε κρέμα μαλλιών που αποτρέπει το φριζάρισμα και χαρίζει λάμψη χωρίς να βαραίνει τα μαλλιά. Στη σάουνα θα ανακαλύψεις το ιδανικό μέρος για να πετύχεις την απόλυτη κούρα ενυδάτωσης, καθώς η ζέστη βοηθά στην ενίσχυση του αποτελέσματος. Άπλωσε το προϊόν στα μαλλιά πριν μπεις σε αυτήν και άφησέ το να δράσει για 20 λεπτά.

- Όταν κυλάει ο ιδρώτας: Κάνοντας τακτικά ντους καθημερινά και στεγνώνοντας σχολαστικά το δέρμα σου θα βοηθήσεις το σώμα σου να μην ιδρώνει υπερβολικά όταν γυμνάζεσαι. Επίσης, καλό είναι να φοράς βαμβακερά εσώρουχα και κάλτσες, χρησιμοποιώντας παράλληλα ένα καλό αποσμητικό.

- Ένα μασάζ για μετά: Έπειτα από μια έντονη προπόνηση ξεκούρασε και αναζωογόνησε το καταπονημένο σώμα σου όπως του αξίζει. Αμέσως μετά το μπάνιο σκουπίσου με μεγάλη ζεστή πετσέτα την οποία, μάλιστα, μπορείς να έχεις αρωματίσει ελαφρά ψεκάζοντάς τη με λίγο αρωματικό νερό σε σπρέι. Πριν ντυθείς συνέχισε την αισθαντική εμπειρία κάνοντας μασάζ σε όλο το σώμα.

- Απόκτησε ανάλαφρα πέλματα: Πολύ συχνά τα κλειστά παπ��ύτσια, σε συνδυασμό με τους κραδασμούς, κάνουν τα πόδια σου να υποφέρουν από το μέσο της προπόνησης και μετά. Πριν τα φορέσεις ρίξε λίγο ταλκ, ώστε να αποφύγεις τους τραυματισμούς που δημιουργούνται με την τριβή, αλλά και τη δυσοσμία. Μετά την άσκηση, μια δροσιστική κρέμα θα τονώσει την κυκλοφορία και θα ανακουφίσει τα κουρασμένα πόδια σου. Άπλωσέ τη μετά το μπάνιο στις γάμπες, στους αστραγάλους και στα πέλματα κάνοντας απαλό μασάζ.

Eάν λατρεύεις τη μέθοδο Pilates

Είναι ένας μοναδικός και υπέροχος τρόπος για να παραμείνεις σε φόρμα και να ανακουφιστείς από το άγχος. Επιπλέον, το Πιλάτες επιμηκύνει και δυναμώνει τους μυς σου χτίζοντας ένα αρμονικό σώμα, σχεδόν χωρίς κόπο. Όμως, ο κλιματισμός στις μικρές συνήθως αίθουσες που εκτελούν��αι τα προγράμματα Πιλάτες, αλλά και η κλιμακούμενη ένταση των τελευταίων πιθανόν να αφυδατώσουν την επιδερμίδα σου, με αποτέλεσμα να δείχνει ξηρή, θαμπή, άτονη και συχνά ερεθισμένη.

- Ανακούφισε τα σκασμένα σου χείλη: Χάνουν εύκολα την υγρασία τους, αφυδατώνονται, ξεφλουδίζουν και έχουν την τάση να σκάνε, γιατί σε σύγκριση με οποιοδήποτε άλλο μέρος του σώματος διαθέτουν μόνο ένα λεπτό στρώμα δερματικών κυττάρων. Επίλεξε μια καλή κρέμα βαθιάς ενυδάτωσης για να τα διατηρήσεις μαλακά και απαλά.

- Επανάκτησε δυνάμεις: Μετά το μάθημα κάνε ένα ζεστό ντους για να χαλαρώσουν οι μύες και το νευρικό σύστημα. Το νερό, όμως, θα πρέπει να είναι ευχάριστα ζεστό: το καυτό μπορεί να διεγείρει υπερβολικά τον οργανισμό σου και να αφυδατώσει το δέρμα καταστρέφοντας πιθανόν κάποια ευαίσθητα τριχοειδή αγγεία.

- Διατήρησε σταθερή την έκκριση λιπαρότητας: Ο ιδρώτας κατά τη διάρκεια της προπόνησης με τη μέθοδο Πιλάτες δεν κυλά «ποτάμι» όπως στο αερόμπικ, αλλά σχηματίζει λιμνούλες, κυρίως εκεί όπου υπάρχει έντονη τριχοφυΐα, όπως στο κεφάλι, αυξάνοντας τη λιπαρότητα. Το μυστικό είναι να λούζεις τα μαλλιά σου σε καθημερινή βάση με ένα αγνό σαμπουάν, με πολλά φυτικά συστατικά τα οποία φημίζονται για τη δραστική τους ικανότητα να κρατούν όση λιπαρότητα χρειάζεται η τρίχα ώστε να είναι υγιής, αποβάλλοντας το υπόλοιπο.

- Εξωτική περιποίηση: Πρόσθεσε μια νότα πολυτέλειας στην περιποίηση των μαλλιών και της επιδερμίδας σου χρησιμοποιώντας προϊόντα με βάση το έλαιο μαροκινού αργκάν. Αυτό το «θαυματουργό» έλαιο είναι εμπλουτισμένο με φυσικά βασικά λιπαρά οξέα (λινολεϊκό και ολεϊκό), ζωτικά για την προστασία και τη διατήρηση της ελαστικότητας και της λάμψης της επιδερμίδας σου.

Εάν επιμένεις στην εναλλακτική γιόγκα

Οι στάσεις του συγκεκριμένου τρόπου εκγύμνασης –γνωστές ως ασάνα– μπορεί να μη φημίζονται για το κάψιμο του λίπους, χαρίζουν όμως ανεπανάληπτη αίσθηση ολικής αρμονίας σώματος και ψυχής, ενώ δεν είναι αμελητέα και η μυϊκή τόνωση, ιδιαίτερα στο στομάχι, τα οπίσθια και στους μηρούς. Λόγω φιλοσοφίας, χρειάζεσαι προϊόντα που θα προάγουν τη φροντίδα του εαυτού σου σε ιεροτελεστία απόλυτης ευεξίας.

- Δείξε περισσότερη έμφαση στην καθαριότητα: Επειδή οι ασκήσεις γιόγκα εκτελούνται στο πάτωμα, πρέπει να έχεις πάντα μαζί σου το δικό σου στρώμα και, κυρίως, να μην ξεχνάς να απλώνεις μια καθαρή πετσέτα όταν ξαπλώνεις. Επίσης, αμέσως μετά την άσκηση να πλένεις καλά τα χέρια σου με ένα κρεμώδες σαπούνι από αγνά υλικά της φύσης και αποστάγματα φυτών, απόλυτα φιλικά στο δέρμα.

- Απόφυγε τα βαριά αρώματα: Όποτε χρειάζεται να νιώσεις ευχάριστα, άπλωσε πίσω από τα αφτιά ή στους καρπούς λίγες σταγόνες αρώματος από 100% φυσικά αρωματικά αιθέρια έλαια που συνδυάζουν ιταλικό περγαμόντο, βιολέτα, γιασεμί, μανόλια, σανταλόξυλο και βανίλια.

- Για μεγαλύτερη χαλάρωση: Μεγιστοποίησε τα ψυχοσωματικά οφέλη μετά την ενασχόλησή σου με τη γιόγκα αναδεικνύοντάς τα στην όψη σου, απλώνοντας σε καθαρό πρόσωπο μια μάσκα, διαλέγοντας κάποια μεταξύ μάσκας καθαρισμού, ενυδάτωσης και σύσφιγξης. Εάν έχεις λιπαρό δέρμα, χρειάζεσαι μια μάσκα καθαρισμού. Εάν έχεις ξηρή επιδερμίδα, θέλεις μάσκα ενυδάτωσης. Εάν, τέλος, βλέπεις το δέρμα σου θαμπό και άτονο, μάλλον χρειάζεσαι μια μάσκα τόνωσης και σύσφιγξης.

Εξυπνες συμβουλές

- Μη μοιράζεσαι πετσέτες με άλλα άτομα.

- Μην περπατάς ποτέ ξυπόλυτη στο πάτωμα ή στα αποδυτήρια. Φόρα πάντα τις σαγιονάρες σου, καθώς οι μύκητες αναπτύσσονται στην υγρασία αλλά και τις μοκέτες.

- Άπλωσε έλαιο τεϊόδεντρου για να θεραπεύσεις ή να προλάβεις το τριχόφυτο (έναν επιθετικό μύκητα που «ευδοκιμεί» στο περιβάλλον των γυμναστηρίων).

- Τρίβε κάθε βράδυ ένα βαμβάκι μουλιασμένο ��ε ξίδι και χυμό λεμονιού ανάμεσα στα δάχτυλα για μια αποτελεσματική φυσική θεραπεία. Εάν η κατάσταση δε βελτιωθεί, συμβουλέψου το γιατρό σου.

- Τα ξηρά και αφυδατωμένα χέρια ερεθίζονται πιο εύκολα προκαλώντας πόνο, ενώ συχνά κινδυνεύουν από τοπικές μολύνσεις. Γι' αυτόν το λόγο η χρήση κρέμας χεριών, πλούσιας σε βιταμίνες, υδατικά και λιπαρά στοιχεία, κρίνεται απαραίτητη .

- Απολέπιζε συχνά τα χέρια σου αναμειγνύοντας μερικές σταγόνες αμυγδαλέλαιου με λίγο αλάτι και τρίβοντας το μείγμα απαλά πάνω στα χέρια και τα νύχια σου.

Έξτρα συμβουλή για απαλή επιδερμίδα χεριών: Πριν κοιμηθείς άπλωσε λίγες σταγόνες έλαιο από σπόρους σιταριού ή ηλιοτροπίου και φόρεσε βαμβακερά γάντια.

Πηγή: Shape.gr