Το κινητό και το τάμπλετ του συγκυβερνήτη προκάλεσαν την πτώση του αεροσκάφους της EgyptAir πέρυσι τον Μάιο στη Μεσόγειο, σύμφωνα με τις γαλλικές αρχές.

Η Γαλλία εξετάζει εξονυχιστικά το τραγικό συμβάν, που στέρησε τη ζωή σε 66 άτομα, σε πτήση από το Παρίσι στο Κάιρο.

Υπήρχε μια συνάφεια μεταξύ του πού ξέσπασε η φωτιά στο πιλοτήριο και του σημείου που ο συγκυβερνήτης είχε τοποθετήσει το κινητό και το τάμπλετ του πάνω στο πάνελ του πιλοτηρίου, που προβλημάτισε τις αρχές, έγραψε η εφημερίδα Le Parisien.

Το ιστορικό

Η πτήση MS804 της EgyptAir εξαφανίστηκε, πέρυσι τον Μάιο, μόλις 40 λεπτά μετά την απογείωση από το Παρίσι. Στο αεροπλάνο υπήρχαν 56 επιβάτες και 10 μέλη πληρώματος.

Οι αιγυπτιακές αρχές υποστήριξαν αμέσως ότι βρέθηκε εκρηκτικός μηχανισμός στα συντρίμμια του αεροσκάφους κι έσπευσαν να μιλήσουν για τρομοκρατικό χτύπημα. Οι Γάλλοι ερευνητές, από την άλλη, πιστεύουν ότι, σύμφωνα με τα ευρήματα, ξέσπασε φωτιά μέσα στο αεροσκάφος.

Εξονυχιστική έρευνα πραγματοποιήθηκε προκειμένου να βρεθούν τα Μαύρα Κουτιά και να διαλευκανθεί η υπόθεση.

Το κινητό και το τάμπλετ έκαναν τη ζημιά

Τα μαύρα κουτιά του αεροπλάνου μαρτυρούν ότι το αεροσκάφος έσπασε στον αέρα, εξαιτίας πυρκαγιάς, πιθανώς στο πιλοτήριο.

Οι πρώτες ειδοποιήσεις, λίγο πριν εξαφανιστεί το αεροπλάνο, φανέρωσαν μια σειρά δυσλειτουργιών στα παράθυρα στη δεξιά πλευρά, στη θέση του συγκυβερνήτη, ενώ οι ανιχνευτές καπνού στην τουαλέτα οδήγησαν τον πιλότο να φωνάξει στον συγκυβερνήτη να σβήσει τη φωτιά.

Οι κάμερες ασφαλείας του αεροδρομίου του Παρισιού, Charles de Gaulle, δείχνουν ξεκάθαρα τα προσωπικά αντικείμενα του πληρώματος, λίγο πριν επιβιβαστούν. «Οι εικόνες φανερώνουν ότι ο Αιγύπτιος συγκυβερνήτης τοποθέτησε το τηλέφωνο, το τάμπλετ και τις κολόνιες που αγόρασε στο αεροδρόμιο πάνω στο ταμπλό του πιλοτηρίου».

Θέμα ασφαλείας με τις συσκευές, παρ’ όλ’ αυτά, δεν υπήρχε, όπως φαίνεται, καθώς τόσο ο πιλότος όσο κι ο συγκυβερνήτης πέρασαν κανονικά από τους ελέγχους του αεροδρομίου.

Η Le Parisien προσθέτει ότι «οι ερευνητές βρήκαν σχέση ανάμεσα στο σημείο που τοποθετήθηκαν αυτά τα αντικείμενα, που έχουν μπαταρίες λιθίου, ευαίσθητες στην υπερθέρμανση, με την ενεργοποίηση του συναγερμού, κατά τη διάρκεια της πτήσης».

Η σταθερότητα των μπαταριών είναι το κύριο θέμα της διαφωνίας στην ασφάλεια αεροσκαφών. Πολλές μπαταρίες απαγορεύονται στις πτήσεις, καθώς ενίοτε υπερθερμαίνονται και παίρνουν φωτιά.

Αντίστοιχα περιστατικά με μπαταρίες λιθίου που πήραν φωτιά είναι το 2010 όταν στην πτήση από την Ατλάντα στο Παρίσι, μια μπαταρία πήρε φωτιά, κάτω από το κάθισμα επιβάτη και το 2013 σε μια πτήση από το Παρίσι στο Σάο Πάολο της Βραζιλίας.

Πληροφορίες θέλουν τους Γάλλους ερευνητές να αντιμετωπίζουν με επιφύλαξη τις δηλώσεις των Αιγύπτιων, που υποστηρίζουν την ύπαρξη εκρηκτικού μηχανισμού στο αεροπλάνο.

Η επίσημη ανακοίνωση, προς το παρόν, είναι ότι «δεν είναι δυνατόν να καταλήξουμε από τώρα σε συμπεράσματα, καθώς οι Αιγυπτιακές αρχές δεν έχουν δώσει επαρκείς πληροφορίες».

 

 

Tags: