«Είναι Χριστούγεννα»! αναφώνησε ο Αντρέας Μέγερ, επικεφαλής των ελβετικών σιδηροδρόμων (SBB), καθώς η πρώτη επιβατική αμαξοστοιχία εγκαινίασε την μεγαλύτερη σήραγγα στον κόσμο που ενώνει σε νοητή ευθεία γραμμή τη Βόρεια Θάλασσα με τη Μεσόγειο, από το λιμάνι του Ρότερνταμ μέχρι το λιμάνι της Γένοβας.

Το κολοσσιαίο έργο «σήραγγα GBT» (Σήραγγα Βάσης Γκοτάρ) ολοκληρώθηκε ύστερα από 17 χρόνια εργασιών με κόστος 11 δισεκατομμύρια ευρώ και συνιστά νέο άξονα σιδηροδρομικών μεταφορών βορρά-νότου στην Ευρώπη, διασχίζοντας Ζυρίχη και Λουγκάνο, μέσα από το βουνό Σεν Γκοτάρ στις Άλπεις.

Από τη σήραγγα θα διέρχονται κάθε μέρα 260 εμπορικά τρένα με ταχύτητα 100 χλμ την ώρα και 65 επιβατικά τρένα με ταχύτητα έως 200 χλμ. την ώρα.

 

 

Οι μεγαλύτερες σήραγγες στον κόσμο μετά την ελβετική είναι του Σέϊκάνστην Ιαπωνία (53,9 χλμ.), και η υποθαλάσσια σήραγγα της Μάγχης που ενώνει τη Γαλλία με τη Βρετανία (50,5 χλμ.).

Τα εγκαίνια της σήραγγας είχαν γίνει τον Ιούνιο από τον πρόεδρο της ελβετικής συνομοσπονδίας Γιόχαν Σνάιντερ-Άμαν, παρουσία του γάλλου προέδρου Φρανσουά Ολάντ, της γερμανίδας καγκελαρίου Άγγελα Μέρκελ, του ιταλού πρωθυπουργού Ματέο Ρέντσι και του αυστριακού καγκελαρίου Κρίστιαν Κερν.

Tags: