​Μία προσέγγιση, η οποία αν αποδειχθεί με επιστημονικά στοιχεία, θα ανατρέψει όλα όσα υπέθεταν ή γνώριζαν οι ειδικοί για τη Μόνα Λίζα του Λεονάρντο Ντα Βίντσι, αποτύπωσε Ιταλός ερευνητής.

Ο Σιλβάνο Βινσέντι υποστηρίζει ότι ο διάσημος πίνακας βασίστηκε σε δύο μοντέλα, σε αυτό του μαθητευόμενου εραστή του διάσημου ζωγράφου και στο πρόσωπο μίας γυναίκας εμπόρου από την Φλωρεντία.

«Πρόκειται για ένα αμάλγαμα ανδρογυναίκας», τόνισε χαρακτηριστικά ο Σιλβάνο Βινσέντι, η θεωρεία του οποίου ανατρέπει τα δεδομένα.

monalisa.jpg

Ο Βινσέντι υποστήριξε ότι η μύτη, το μέτωπο και το – διάσημο - χαμόγελο που αποτυπώνονται στο πρόσωπο του πίνακα, έχουν χρησιμοποιηθεί και σε άλλες δημιουργίες του ντα Βίντσι, έχοντας ως μοντέλο τον μαθητευόμενό του, τον οποίο θαύμαζε με πολλούς τρόπους. Αναφέρει χαρακτηριστικά τα πορτρέτα γνωστά ως «Άγιος Ιωάννης ο Βαπτιστής» και «Αγία Άννα», καθώς και στον «Ενσαρκωμένο Άγγελο».

«Η Μόνα Λίζα είναι ανδρογυναίκα. Μίση γυναίκα, μισή άνδρας. Ο πίνακας βασίστηκε σε δύο μοντέλα. Το πρώτο ήταν η Λίζα Τζεραρντίνι και το δεύτερο ήταν ο Σελάι, ο μαθητευόμενος του Ντα Βίντσι», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Σιλβάνο Βινσέντι, ο οποίος θεωρείται ένας από τους πλέον αξιόλογους και αξιόπιστους ερευνητές έργων τέχνης.

salai.jpg
Πορτρέτο του Σελάι

Η θεωρία του Βινσέντι συνάντησε πολλές αντιδράσεις τόσο στον ακαδημαϊκό, όσο και στο χώρο της τέχνης, καθώς, όπως υποστήριξαν, ο ερευνητής δεν παρουσίασε κανένα «χειροπιαστό» στοιχείο.