​Toν περασμένο Δεκέμβριο συνετρίβη το Airbus A320-200 της Air Asia στην Ινδονησία, παρασύροντας στο θάνατο 162 ανθρώπους.

Όπως ανακοίνωσαν οι αρμόδιοι ερευνητές στην τελική τους έκθεση, η συντριβή του αεροσκάφους στη Θάλασσα της Ιάβας προκλήθηκε από ελαττωματικό εξάρτημα του αεροπλάνου.

Οι πιλότοι αναγκάστηκαν να απενεργοποιήσουν τον αυτόματο πιλότο εν μέσω σφοδρής κακοκαιρίας, καθώς δημιουργούνταν επανειλημμένα προβλήματα που οφείλονταν στο σύστημα πηδαλίου διεύθυνσης.

Σύμφωνα με την τελική έκθεση, μια ρωγμή σε συγκόλληση στο σύστημα πηδαλίου διεύθυνσης-- που βοηθά στον έλεγχο των κινήσεων του πηδαλίου έδινε επανειλημμένα σήματα συναγερμού. Στο τέταρτο σήμα του συναγερμού, οι πιλότοι ενεργοποίησαν τους αυτόματους διακόπτες σε μέρος του συστήματος ελέγχου σε μια προσπάθεια να το θέσουν εκ νέου σε λειτουργία. Ο ελιγμός απενεργοποίησε τον αυτόματο πιλότο και στη συνέχεια το αεροσκάφος άρχισε να χάνει τη σταθερότητά του, σύμφωνα με την έκθεση.

«Οι ενέργειες στις οποίες προχώρησε στη συνέχεια το πλήρωμα κατέστησαν το αεροπλάνο μη ελεγχόμενο» με αποτέλεσμα μια παρατεταμένη εγκατάλειψη του αεροσκάφους, μην επιτρέποντας πλέον στο πλήρωμα να το σηκώσει, εξηγεί η έκθεση.

Το Airbus A320-200 είχε απογειωθεί από την πόλη Σουραμπάγια της Ινδονησίας με προορισμό τη Σιγκαπούρη. Εξαφανίστηκε από τα ραντάρ σχεδόν μισή ώρα αργότερα, αφού είχε ζητήσει άδεια να πάρει ύψος εξαιτίας των πολύ δύσκολων καιρικών συνθηκών. Η ανάλυση των καταγραφέων πτήσης, οι οποίοι βρέθηκαν στα συντρίμμια του αεροσκάφους, έδειξε ότι το Airbus είχε πραγματοποιήσει μια εξαιρετικά απότομη άνοδο, εντελώς αφύσικη για ένα αεροπλάνο της γραμμής, πριν χάσει ύψος και συντριβεί στη θάλασσα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: ΝΕΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ: «Προηγήθηκαν εκρήξεις πριν πέσει στη θάλασσα το αεροσκάφος της AirAsia!»

To αεροσκάφος της AirAsia είχε αναπτύξει υπερβολική ταχύτητα πριν τη συντριβή

ΝΕΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ για την πτήση της Air Asia: το αεροσκάφος κυβερνούσε ο συγκυβε��νήτης