​Ένα σκάνδαλο με τεράστιες διαστάσεις έχει ξεσπάσει τις τελευταίες ώρες για την εταιρεία Volkswagen, όταν η Αμερικανική Αρχή Προστασίας Περιβάλλοντος διαπίστωσε ότι η γερμανική εταιρεία είχε τοποθετήσει σε αυτοκίνητα μηχανισμό για να χειραγωγεί τις εκπομπές αερίων και της ζήτησε να ανακαλέσει μισό εκατομμύριο αυτοκίνητα.

Η Volkswagen ανακοίνωσε σήμερα ότι 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα ανά τον κόσμο είναι εξοπλισμένα με το λογισμικό παραποίησης των μετρήσεων των ρύπων που ανακαλύφθηκε στις ΗΠΑ.

«Εσωτερικές έρευνες έδειξαν ότι το συγκεκριμένο λογισμικό είναι παρόν και σε άλλα οχήματα ντίζελ του ομίλου», αναφέρεται σε ανακοίνωση της Volkswagen, της μητρικής εταιρείας της μάρκας VW, αλλά και των Audi, Skoda, Seat και Porche.

Μέχρι στιγμής η ύπαρξη του λογισμικού είχε διαπιστωθεί σε 500.000 αυτοκίνητα VW και Audi που είχαν πωληθεί στις ΗΠΑ.

Η παραποίηση, με στόχο τη χειραγώγηση των αντιρυπαντικών ελέγχων, αφορά τους κινητήρες ντίζελ τύπου EA189.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου στις ΗΠΑ Μάικλ Χορν παραδέχθηκε κατά τη διάρκεια εκδήλωσης στο Μπρούκλιν σήμερα ότι η εταιρεία «τα έκανε θάλασσα» και ότι αποδείχθηκε ανέντιμη απέναντι τις ρυθμιστικές αρχές και τους πελάτες της.

Ακόμα, η Volkswagen ανακοίνωσε ότι το ποσό των 6,5 δισεκατομμυρίων ευρώ είναι απαραίτητο προκειμένου να καλύψει τις απαραίτητες πληρωμές για το σκάνδαλο με τις χειραγωγημένες μετρήσεις εκπομπών ρύπων.

«Αναμένουμε τις εταιρίες αυτοκινήτων να δώσουν αξιόπιστες πληροφορίες προκειμένου η Ομοσπονδιακή Αρχή Οδικής Κυκλοφορίας (Kraftfahrt-Bundesamt, KBA), η αρμόδια αρχή σε αυτή την περίπτωση, να μπορέσει να διερευνήσει εάν έγιναν αντίστοιχες παραποιήσεις με τα συστήματα εκπομπών στη Γερμανία και την Ευρώπη», δήλωσε ο εκπρόσωπος του υπουργείου Περιβάλλοντος Αντρέας Κίμπλερ, σε τακτική ενημέρωση των δημοσιογράφων, εκτιμώντας ότι για την ώρα δεν υπάρχει «ένδειξη» προς αυτή την κατεύθυνση.

Ο εκπρόσωπος της Γερμανίδας Καγκε��αρίου Άγγελα Μέρκελ, ο Στέφεν Ζάιμπερτ, αρνήθηκε να σχολιάσει, επιβεβαίωσε, ωστόσο, ότι η Μέρκελ παρακολουθεί το θέμα στενά.

Την ίδια ώρα, ο επικεφαλής του συμβουλίου εργασιών της Volkswagen Μπερντ Όστερλοχ ζήτησε οι υπεύθυνοι για τη φερόμενη παραποίηση των στοιχείων να παραπεμφθούν στη δικαιοσύνη, σύμφωνα με γερμανικό περιοδικό Stern.

«Ως εκπρόσωποι των εργαζομένων, θα πιέσουμε για την ενδελεχή διερεύνηση και θα διασφαλίσουμε ότι οι υπεύθυνοι θα λογοδοτήσουν» δήλωσε ο Όστερλοχ.

Η εταιρεία σταματά μέχρι νεωτέρας τις πωλήσεις πετρελαιοκίνητων, τετρακύλινδρων μοντέλων VW και Audi στις ΗΠΑ

Εκπρόσωπος της Volkswagen επιβεβαίωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο δημοσιεύματα σύμφωνα με τα οποία η εταιρία στ��ματά μέχρι νεωτέρας τις πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων, τετρακύλινδρων μοντέλων VW και Audi στις ΗΠΑ.

Αυτά τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα αντιστοιχούσαν τον Αύγουστο στο 23% των συνολικών πωλήσεων του εμπορικού σήματος της Volkswagen στις ΗΠΑ.

Γαλλία: κρίνει απαραίτητη τη διεξαγωγή έρευνας για τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε πανευρωπαϊκό επίπεδο

Διεθνείς διαστάσεις λαμβάνει το σκάνδαλο, με τη Γαλλία να κρίνει απαραίτητη τη διεξαγωγή έρευνας για τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε πανευρωπαϊκό επίπεδο και τη Νότια Κορέα να καλεί τους εκπροσώπους της εταιρείας για συνομιλίες.

«Για να καθησυχάσουμε τους πολίτες φαίνεται απαραίτητο να διεξαχθούν έλεγχοι και στις άλλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες», δήλωσε ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών Μισέλ Σαπέν στον γαλλικό ραδιοσταθμό Europe 1.

Οι αρμόδιες αμερικανικές αρχές αποκάλυψαν την Παρασκευή ότι 482.000 οχήματα Volkswagen και Audi, που είχαν κατασκευαστεί μεταξύ του 2009 και του 2015 και είχαν πωληθεί στις ΗΠΑ, ήταν εξοπλισμένα με ένα λογισμικό που μπορούσε να εντοπίσει αυτομάτως τους ελέγχους μέτρησης των ρύπων για να παραποιήσει τα αποτελέσματά τους.

Ερωτηθείς μια μέρα μετά την ιστορική πτώση της μετοχής της VW στην Φραγκφούρτη (-17%) αν κρίνει απαραίτητο να διεξαχθεί έρευνα για εξαπάτηση στην Ευρώπη ή στη Γαλλία μετά τις αποκαλύψεις αυτές, ο Σαπέν απάντησε: «Είμαστε σε μια ευρωπαϊκή αγορά, με ευρωπαϊκούς κανόνες και αυτοί θα πρέπει να γίνονται σεβαστοί».

«Μόνο και μόνο για να καθησυχάσουμε τους μεν και τους δε, μου φαίνεται ότι είναι απαραίτητο να το κάνουμε και για τους Γάλλους κατασκευαστές», πρόσθεσε, διευκρινίζοντας ότι δεν έχει «κανέναν ιδιαίτερο λόγο να πιστεύει ότι οι Γάλλοι κατασκευαστές συμπεριφέρθηκαν όπως η Volkswagen».

Είναι σημαντικό να δράσουμε «στον τομέα αυτόν που είναι πολύ σημαντικός καθώς αφορά την ρύπανση της ατμόσφαιρας», σχολίασε.

Εκτός όμως από την Γαλλία και η Ιταλία και συγκεκριμένα το υπουργείο Μεταφορών θα ανοίξει έρευνα και θα ζητήσει εξηγήσεις από τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία και την Ομοσπονδιακή Αρχή Οδικής Κυκλοφορίας (KBA), σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση.

Το υπουργείο, εκφράζοντας «ανησυχία» για το θέμα, επιθυμεί να γνωρίζει εάν οι ίδιες παράνομες ενέργειες, που έγιναν στις ΗΠΑ, όπου οι κανονισμοί έγκρισης είναι διαφορετικοί, έχουν γίνει και σε ό,τι αφορά τις εγκρίσεις… στην Ευρώπη και εάν αυτά τα οχήματα πουλήθηκαν στην Ιταλία.

Οι συνέπειες είναι τεράστιες για την εταιρεία. Συγκεκριμένα, η μετοχή του ομίλου έχει σημειώσει ήδη βουτιά άνω του 20% σήμερα, ενώ η εταιρεία είναι υποχρεωμένη να προβλέψει το ποσό των 6,5 δισεκατομμυρίων ευρώ για το τρίτο τρίμηνο του οικονομικού έτους, επιβαρύνοντας τον ισολογισμό του 2015.

Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο βάσει των πωλήσεών της απειλείται με πρόστιμο 18 δισεκατομμυρίων δολαρίων από τις αμερικανικές αρχές, την άσκηση δίωξης κατά στελεχών της και υποβολή μηνύσεων από πελάτες και μετόχους.