​Φως στα αίτια της αεροπορικής τραγωδίας του μοιραίου Airbus A320 που οδήγησε στο θάνατο 150 ανθρώπους, προσπαθούν να ρίξουν ειδικοί, λίγες ώρες μετά το τραγικό δυστύχημα.

Εντύπωση προκαλεί πάντως το γεγονός ότι το αεροπλάνο συνετρίβη στο μέσο της διαδρομής του.

«Υπάρχουν κάποιες διαδικασίες που όταν έχουμε συγκεκριμένες βλάβες κατεβαίνουμε σε κάποια χαμηλά ύψη που συνήθως δεν είναι κάτω από τα 10.000 πόδια. Πχ. όταν χαθεί η συμπίεση της καμπίνας το αεροπλάνο πρέπει να κατέβει χαμηλά στα 14.000-12.000-10.000 πόδια, ανάλογα με την κατάσταση που έχει περιέλθει» δήλωσε στο STAR ο πρώην πιλότος της Ολυμπιακής Αεροπορίας, Χαράλαμπος Ζαφειράκης.

Εν τω μεταξύ τα σενάρια για το πώς αντιμετώπισε ο πιλότος την βλάβη στο πίσω μέρος του αεροσκάφους δίνουν και παίρνουν.

«Ο πιλότος πήρε την απόφαση να κρίνει και να πει πως δεν νομίζει οτι είναι αρκετά σοβαρό αυτό που συμβαίνει για να επιστρέψει στο εναλλακτικό αεροδρόμιο κάτι που ήταν πιθανό εκείνη τη στιγμή. Την ώρα που αντιλήφθηκαν πως ήταν σε απόγνωση θα έπρεπε να κάνουν αναγκαστική προσγείωση. Εκείνοι προτίμησαν να κρατήσουν την πορεία τους στις 26 μοίρες. Είναι κάτι που κάνεις όταν έχει μηχανική βλάβη αλλά δεν θέλεις να ξοδέψεις ενέργεια. Όμως με το να γυρίσεις πορεία στο αεροσκάφος χρησιμοποιείς την ενέργεια που έχεις για να συνεχίσεις και να έχεις μία καλή προσγείωση» δήλωσε ο Ντέιβιντ Σούσι, αναλυτής ασφαλείας.

Η Germanwings είναι μία low cost αεροπορική εταιρία χωρίς δυστυχήματα μέχρι στιγμής στο παθητικό της. Να σημειωθεί ότι το μοιραίο αεροσκάφος πετούσε για πάνω από 25 χρόνια.

Είναι ένας τύπος αεροσκάφους που πετά από το 1988. Η πρώτη του πτήση έγινε πριν 27 χρόνια στην αρχική του έκδοση. Μέχρι τώρα το αεροσκάφος έχει φιλοξενήσει 6 δισεκατομμύρια επιβάτες.

Ο πιλότος είχε πολύ μεγάλη εμπειρία με πάνω από 6.000 ώρες πτήσης στο συγκεκριμένο αεροσκάφος. Κάτι όμως τον οδήγησε να χάσει τον έλεγχο με τραγικά αποτελέσματα.