Η Air France πλήττεται από μεγάλη απεργία. Τα μισά αεροσκάφη του στόλου της έμειναν καθηλωμένα ��το έδαφός σήμερα και πιθανόν τις επόμενες μέρες να μην ταξιδέψουν τα οκτώ από τα δέκα αεροσκάφη της εταιρείας.

Αντίθετο με το αναπτυξιακό σχέδιο της θυγατρικής εταιρείας χαμηλού κόστους Transavia του ομίλου, το μεγαλύτερο συνδικάτο SNPL κάλεσε σε επαναλαμβανόμενες απεργίες από τις 15 έως τις 22 Σεπτεμβρίου καθώς και το Spaf, το δεύτερο συνδικάτο, και το Alter (που δεν εκπροσωπείται) έως τις 18 του μηνός

Για την πρώτη ημέρα της απεργίας, η εταιρία εκτιμά ότι μπορεί να διασφαλίσει σχεδόν το ήμισυ (48%) των πτήσεων, καθώς το ποσοστό των απεργών ανέρχεται στο 60%.

Μία απεργιακή κινητοποίηση διάρκειας μιας εβδομάδας θα είναι η πλέον μακροχρόνια σύγκρουση των πιλότων της Air France (όμιλος Air France-KLM) από το 1988. Η διοίκηση υπολογίζει ότι το κόστος της απεργίας θα κυμαίνεται από 10 έως 15 εκατομμύρια ευρώ ημερησίως.

Για τους πελάτες της, στους οποίους έστειλε 65.000 σύντομα γραπτά μηνύματα, η εταιρία επικαλείται τη δυνατότητα «καταβολής αποζημίωσης» και αναφέρει ότι «το πρόγραμμα της πτήσης θα είναι ενημερωμένο 24 ώρες πριν από την ώρα αναχώρησης».

Νέα απεργία και στη γερμανική Lufthansa

Παράλληλα, τη Δευτέρα το γερμανικό συνδικάτο πιλότων Cockpit εξήγγειλε νέα «στοχευμένη» απεργιακή κινητοποίηση για τις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων από και προς το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης μεταξύ 09:00 και 17:00 της Τρίτης.

Η εταιρεία και οι εργαζόμενοι βρίσκονται σε διαμάχη επειδή η διοίκηση επιδιώκει εξαίρεση από την κάλυψη επιδομάτων για πρόωρη συνταξιοδότηση.