​Δύο εβδομάδες συμπληρώνονται σήμερα από την εξαφάνιση του Boeing 777, με τις έρευνες να επικεντρώνονται στον νότιο Ινδικό Ωκεανό, όπου εντοπίστηκαν από τις αυστραλιανές αρχές, μέσω δορυφορικών εικόνων, δύο αντικείμενα που ενδέχεται να σχετίζονται με το αεροσκάφος.

Στην αναζήτηση συμμετέχουν 25 χώρες. Έξι αεροσκάφη και δύο εμπορικά πλοία ερευνούν μια έκταση 23.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων. Η Κίνα, η Ιαπωνία και η Ινδία στέλνουν αεροπλάνα ενώ σκάφη του αυστραλιανού και του κινεζικού Πολεμικού Ναυτικού καταπλέουν στην περιοχή, πάνω από 2.000 χλμ. νοτιοδυτικά του Περθ.

Τα αεροπλάνα πετούν σε χαμηλό ύψος και η παρατήρηση γίνεται δια γυμνού οφθαλμού.
Αεροσκάφη και πλοία ερευνούν επίσης και πάλι τη Θάλασσα Ανταμάν ανάμεσα στην Ινδία και την Ταϊλάνδη, επιστρέφοντας σε περιοχές που έχουν ήδη σαρωθεί εξαντλητικά στην προσπάθεια να εντοπιστεί κάποιο στοιχείο.

Οργή συγγενών Κινέζων αγνοουμένων

Συγγενείς Κινέζων επιβατών του εξαφανισμένου αεροσκάφους εκδήλωσαν και πάλι την οργή τους συναντώντας σήμερα στο Πεκίνο Μαλαισιανούς εκπροσώπους.

Στη συνέντευξη Τύπου οι συγκεντρωμένοι συγγενείς εξαπέλυσαν επίθεση με ύβρεις και χρειάστηκε η παρέμβαση της αστυνομίας προκειμένου να μην υπάρξουν σοβαρά επεισόδια. «Κυβέρνηση της Μαλαισίας, πείτε την αλήθε��α! Και δώστε μας πίσω τους δικούς μας!», φώναζαν οι συγγενείς, που υποστηρίζουν πως τους εξαπατούν, ενώ χαρακτήρισαν την κυβέρνηση ως τον «χειρότερο δολοφόνο».

«Δεν αντέχουμε άλλο! Μας προτείνουν μόνο χρήματα για αποζημίωση για να φύγουμε, αλλά εμείς χάνουμε την οικογένειά μας», είπε μια γυναίκα. «Θα συνεχίσουμε να περιμένουμε και δεν θα φύγουμε!», πρόσθεσε, ενώ οι αξιωματούχοι που βρίσκονταν στην αίθουσα τράπηκαν σε φυγή, προκειμένου να αποφύγουν τα χειρότερα.

Σημειώνεται ότι μεταξύ των 239 αγνοουμένων είναι 153 Κινέζοι.

Telegraph: Ποιος είχε τον έλεγχο του Boeing λίγο πριν εξαφανιστεί;

Με βάση τους διαλόγους που ισχυρίζεται ότι κατέχει η Telegraph οι πιλότοι φαίνεται να είχαν ασυνήθιστα συχνή επικοινωνία για ζητήματα ρουτίνας, ενώ η απώλεια επικοινωνίας και η απότομη στροφή έγινε ακριβώς τη στιγμή που ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας περνούσε από την Κουάλα Λουμπούρ στην Χο Τσι Μιν.

Πρώτον, στη 01.07 το μήνυμα που εστάλη από τον θάλαμο διακυβέρνησης ανέφερε ότι το αεροπλάνο πετούσε στα 35.000 πόδια, πληροφορία η οποία είχε μεταδοθεί ξανά και ένα τέταρτο νωρίτερα, δημιουργώντας ερωτήματα για το ποιος είχε τον έλεγχο του αεροσκάφους εκείνη τη στιγμή. Αυτό γιατί οι πιλότοι δεν συνηθίζουν να αναφέρουν τόσο συχνά το υψόμετρο στο οποίο πετάει το αεροσκάφος.

Το δεύτερο στοιχείο είναι ότι η απώλεια επικοινωνίας και η απότομη στροφή δεξιά έγινε ακριβώς τη στιγμή που άλλαζε ο εναέριος χώρος και η πτή��η MH370 περνούσε από την Μαλαισία στο Βιετνάμ. Επιπλέον, μόλις λίγα λεπτά μετά το τελευταίο μήνυμα ο αναμεταδότης απενεργοποιήθηκε. «Αν ήμουν έτοιμος να κλέψω το αεροπλάνο, αυτό θα έκανα » είπε στην Telegraph βετεράνος πιλότος.


Μαλαισία: Ζητεί από τις ΗΠΑ υποθαλάσσιο εξοπλισμό παρακολούθησης

Εν τω μεταξύ, το αμερικανικό Πεντάγωνο ανακοίνωσε την Παρασκευή ότι εξετάζει το αίτημα του υπουργού της Μαλαισίας, Χισαμουντίν Χουσεΐν, για την παροχή υποθαλάσσιου εξοπλισμού παρακολούθησης στην επιχείρηση αναζήτησης του αεροσκάφους.