​Ειδικοί εξηγούν στο STAR πως μ��ορεί να καταρριφθεί ένα επιβατικό αεροπλάνο σε περίπτωση που έχει καταληφθεί από αεροπειρατές και αποτελεί απειλή για να πέσει σε κατοικημένη περιοχή ή σε στρατιωτική βάση.

H τεχνολογία έφερε νέα δεδομένα στο πως μπορεί να γίνει η κατάρριψη ενός επιβατικού αεροπλάνου που αποτελεί απειλή.

Πλέον υπάρχει η δυνατότητα να γίνει κατάρριψη και να μην αποκαλυφθεί ποτέ!

Ειδικοί αναλύουν ότι όλα μπορούν να γίνουν όταν δοθεί το σήμα για ρένεγκειτ που σημαίνει ότι ένα επιβατικό αεροπλάνο κινείται απειλητικά μετά από αεροπειρατεία προς κατοικημένη περιοχή ή στρατιωτική βάση.

Στην περίπτωση του ηλεκτρονικού πολέμου οι υπολογιστές είναι αυτοί που έχουν τον κύριο λόγο.

Από ένα άλλο αεροσκάφος συνήθως που κινείται κοντά στο επιβατικό παρεμβαίνουν ουσιαστικά στο σύστημα του με ηλεκτρονικά αντίμετρα και το οδηγούν σε σημείο που θέλουν οι αρχές με στόχο να το καταρρίψουν... Ουσιαστικά παίρνει ο στρατός τον έλεγχο του αεροσκάφους και μπορεί ακόμη και να το ...εξαφανίσει καθώς μπορεί να το καταρρίψει σε σημείο που δεν θα το δει ποτέ κανείς!

«Η τεχνολογία ενός πολιτικού αεροσκάφους μπορεί είτε να υποκλαπεί είτε να οδηγηθεί από στρατιωτική τεχνολογία. Αυτό το ενδεχόμενο υπάρχει..» είπε στο STAR o αναλυτής για θέματα ασφαλείας κύριος Μιχαλέτος.

Η ηλεκτρονική παρεμβολή στα συστήματα του αεροπλάνου θεωρητικά μπορεί να συμβεί, λένε οι ειδικοί. Να αποπροσανατολίσουν ουσιαστικά τους πιλότους, οι οποίοι άλλα θα βλέπουν στο πιλοτήριο και άλλο θα σ��μβαίνει στην πραγματικότητα. Κάτι ανάλογο χωρίς όμως εξωτερική παρέμβαση είχε συμβεί στην πτήση της AIR FRANCE 447 όπου οι πιλότοι κατάλαβαν λίγο πριν τη συντριβή ότι έχουν λάθος ενδείξεις.

ΚΑΤΑΡΡΙΨΗ ΜΕ ΠΥΡΑΥΛΟ

Μέχρι στιγμής κατάρριψη με πύραυλο σε επιβατικό αεροπλάνο έχει συμβεί μόνο κατά λάθος! Τον Ιούλιο του 1988 όταν αμερικανική πυραυλάκατος κατέρριψε κατά λάθος όπως είπαν πτήση της IRAN ΑΙR με αποτέλεσμα να βρουν τον θάνατο και οι 290 επιβάτες του αεροπλάνου.

Περιστατικό λάθους κατάρριψης έχει συμβεί και στην Αμερική το 1996 όταν το αμερικανικό ναυτικό εκτελούσε γυμνάσια και με πύραυλο αεροπλάνο της «twa» σκοτώνοντας τους 230 επιβάτες...

Σε περίπτωση όμως που δοθεί το ΟΚ για κατάρριψη επιβατι��ού αεροσκάφους ο πύραυλος μπορεί να εκτοξευτεί τόσο από αέρα όσο και από το έδαφος.

Η μόνη περίπτωση που επιβατικό αεροσκάφος θεωρήθηκε απειλή και κατερρίφθη ήταν το 1983 όταν επιβατικό νοτιοκορεατικό αεροσκάφος τύπου Μπόινγκ 747 μπήκε στον εναέριο χώρο της Σοβιετικής Ένωσης και σε κλειστό απαγορευμένο τομέα ενώ η πορεία του ήταν άλλη. Ρωσικά μαχητικά το κατέρριψαν πάνω από τη θάλασσα της Ιαπωνίας οδηγώντας στο θάνατο 269 άτομα.