​Σκοτάδι συνεχίζει να καλύπτει το τι συνέβη με το μοιραίο Boeing 777 των Μαλαισιανών Αερογραμμών, με τις έρευνες να γίνονται στα τυφλά και κανείς να μην μπορεί να πει με βεβαιότητα πού μπορεί να βρίσκεται το εξαφανισμένο αεροσκάφος. Οι αρχές της Μαλαισίας στρέφουν για μια ακόμα φορά την προσοχή τους στο τραγικό δυστύχημα του Helios, όπως επίσης και σε δύο ακόμα αεροπορικά δυστυχήματα μήπως και καταφέρουν να βρουν τελικά μια απάντηση.

Και τα τρία δυστυχήματα έχουν ως κοινό σημείο την έλλειψη οξυγόνου των πιλότων. Η υποξία, όπως ονομάζεται η κατάσταση αυτή, έχει σαν αποτέλεσμα να παραλύει τμήμα του εγκεφάλου που ελέγχει τις γνωστικές ικανότητες και το θύμα να συμπεριφέρεται σαν μεθυσμένο.

Το πρώτο δυστύχημα που ερευνάται συνέβη τον Οκτώβριο του 1999, όταν ο κορυφαίος παίκτης του γκολφ, Πέιν Στιούαρτ μαζί με τρεις ακόμα επιβάτες και δύο πιλότους μιας πτήσης τσάρτερ, έχασαν την ζωή τους, όταν το αεροπλάνο τους συνετρίβη στη Νότια Ντακότα, αφού προηγουμένως είχε διασχίσει ακυβέρνητο τις ΗΠΑ, διανύοντας 1.500 μίλια σε τέσσερις ώρες. Όπως αποδείχθηκε οι πιλότοι είχαν χάσει τις αισθήσεις τους από έλλειψη οξυγόνου.

Το δεύτερο συνέβη τον Σεπτέμβριο του 2000, όταν αεροσκάφος συνετρίβη στην Αυστραλία λίγα λεπτά μετά την τελευταία επικοινωνία του πιλότου με τον πύργο ελέγχου, στην οποία ο κυβερνήτης έδειχνε να μην είναι σε θέση να μιλήσει καλά και δεν μπορούσε να εκτελέσει τις οδηγίες των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας. Το αεροπλάνο πετούσε ακυβέρνητο για πέντε ώρες και τελικά συνετρίβη στην έρημο.

Τελευταίο δυστύχημα που ερευνούν οι Μαλαισιανές αρχές είναι αυτό του Helios, που συνετρίβη λίγο έξω από την Αθήνα με 121 επιβάτες. Μετά από έρευνες αποδείχθηκε ότι οι πιλότοι και οι επιβάτες είχαν χάσει τις αισθήσεις τους ύστερα από αποσυμπίεση στην καμπίνα.

Οι αρχές έχουν στρέψει το βάρος των ερευνών τους στο ενδεχόμενο της υποξίας, αφού η πτήση MH370 άλλαξε ξαφνικά πορεία, ενώ υπάρχει και η μαρτυρία πιλότου προπορευόμενου αεροσκάφους, ο οποίος είπε ότι προσπάθησε να επικοινωνήσει με το πιλοτήριο μετά τη 1:30 του Σαββάτου και το μόνο που άκουσε ήταν παράσιτα και μια μουρμούρα.

Μεγάλος αντίπαλός τους ��ίναι ο χρόνος, αφού όλοι γνωρίζουν καλά ότι το μαύρο κουτί του αεροσκάφους εκπέμπει ηλεκτρονικό σήμα για περίπου 30 μέρες, καθώς μετά τελειώνει η μπαταρία του και είναι πάρα πολύ δύσκολο να εντοπιστεί.

Ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες που ήρθαν σήμερα στο φως ρίχνουν λάδι στη φωτιά της σεναριολογίας, αφού αναφέρουν ότι το Boeing μετέφερε μπαταρίες λιθίου, οι οποίες είναι εύφλεκτες σε μεγάλο υψόμετρο, ενώ υποψίες κινεί το γεγονός ότι οι πιλότοι ζήτησαν να γεμίσει με καύσιμα το αεροσκάφος, αντί για το συνηθισμένο ποσοστό 45%.

Σύμφωνα με το Foxnews πάλι, η βρετανική εταιρεία Inmarsat, που ελέγχει δορυφόρους πάνω από την περιοχή που πετούσε το αεροσκάφος, ανέφερε ότι το Boeing εξέπεμπε σήμα για αρκετές ώρες μετά την εξαφάνισή του από τα ραντάρ, τονίζοντας ότι η στιγμή που έχασαν το σήμα θα πρέπει να ήταν και η στιγμή που τελείωσαν τα καύσιμα.

Πάντως μια γυναίκα από την Μαλαισία δήλωσε με σιγουριά ότι είδε το αεροπλάνο να πέφτει στο νερό στα νησιά Ανταμάν, αποκαλύπτοντας ότι το ανέφερε στην αστυνομία, αλλά κανείς δεν της έδωσε σημασία.