Αρχαιολόγοι στο Περού, ανακάλυψαν ένα τεράστιο βασιλικό τάφο γεμάτο μουμιοποιημένες γυναίκες! Η ανακάλυψη θα δώσει -σύμφωνα με τους επιστήμονες- σημαντικές πληροφορίες σχετικά με την αινιγματική αυτοκρατορία των Γουάρι, η οποία κυριαρχούσε στις Άνδεις πολύ πριν την άνοδο της αυτοκρατορίας των Ίνκας.

Στο μαυσωλείο, το οποίο ανακαλύφθηκε πριν από λίγους μήνες σε μια πυραμίδα στο Ελ Καστίγιο ντε Χουάρμι, 300 χιλιόμετρα βόρεια της Λίμα, βρέθηκαν χρυσά νομίσματα, κεραμικά αντικείμενα και τα λείψανα 63 γυναικών, τα οποία, σύμφωνα με τους επιστήμονες, είναι τουλάχιστον 1.300 ετών.

Οι ερευνητές δήλωσαν ότι τα περισσότερα από τα λείψανα που βρέθηκαν στον τάφο ήταν μουμιοποιημένες γυναίκες, οι οποίες είχαν τοποθετηθεί σε όρθια θέση, κάτι που συνιστά ότι οι γυναίκες της αυτοκρατορίας Γουάρι κατείχαν μεγαλύτερη εξουσία από ότι θεωρείτο έως σήμερα. «Οι γυναίκες είχαν θαφτεί φορώντας εκλεπτυσμένα σκουλαρίκια από πολύτιμα μέταλλα, κάτι που έως τώρα πιστεύαμε ότι χρησιμοποιούνταν μόνο από άνδρες», σύμφωνα με τους αρχαιολόγους της ομάδας.

Οι ιστορικοί εικάζουν ότι οι Γούαρι, οι οποίοι κυριάρχησαν μεταξύ 600 π.Χ. και 1.100 μ.Χ., ήταν οι πρώτοι άνθρωποι που κατάφεραν να ενώσουν ποικίλες φυλές σε ένα εξελιγμένο δίκτυο, το οποίο επεκτεινόταν σε όλη την έκταση των περουβιανών Άνδεων.

Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, οι αρχαιολόγοι είπαν στο National Geographic ότι δεν κοινοποίησαν νωρίτερα την ανακάλυψη του τάφου από φόβο για εμφάνιση τυμβωρύχων.