Μύτη φωτεινή έχει ο Ρούντολφ το ελαφάκι και μπορεί οι φίλοι του να τον φωνάζουν... λαμπιόνι και να γελούν, όμως, οι επιστήμονες βρήκαν την εξήγηση γι’ αυτό που του συμβαίνει!

Σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύεται στο επιστημονικό περιοδικό «British Medical Journal», οι ιπτάμενοι τάρανδοι του Άγιου Βασίλη έχουν κόκκινη μύτη λόγω της αυξημένης κυκλοφορίας αίματος στη ρινική κοιλότητα, που τους βοηθά να επιβιώνουν στην παγωνιά της Λαπωνίας!

Ο Ρούντολφ, που οδηγεί τον Άη Βασίλη, βρέθηκε στο μικροσκόπιο ερευνητών από την Ολλανδία και την Νορβηγία, που μας εξηγούν το «μυστικό» του.

Τα μικροσκοπικά αγγεία στη μύτη των ταράνδων που σέρνουν το έλκηθρο είναι πιο πυκνά από ό,τι στην ανθρώπινη μύτη. Έτσι, αυξάνεται η κυκλοφορία του αίματος, που, αφενός, προστατεύει τα ζώα από την παγωνιά και, αφετέρου, τα βοηθά να αποβάλλουν θερμότητα όταν τρέχουν, μιας και δεν έχουν ιδρωτοποιούς αδένες!

Για να εξακριβώσουν του λόγου το αληθές, οι επιστήμονες εξέτασαν δύο... ξαδερφάκια του Ρούντολφ, με την επιστημονική ονομασία Rangifer tarandus. Για λόγους σύγκρισης, στις ίδιες εξετάσεις υποβλήθηκαν και πέντε υγιείς εθελοντές.

Με ένα φορητό μικροσκόπιο που τραβούσε βίντεο, οι επιστήμονες εξέτασαν την μύτη των ταράνδων. Όπως διαπίστωσαν, η ρινική μικροκυκλοφορία των ταράνδων είναι 25% μεγαλύτερη από ό,τι στον άνθρωπο, ενώ η θερμοκρασία της μύτης τους «πιάνει» τους 23 βαθμούς Κελσίου!

«Οι παράγοντες αυτοί εξηγούν γιατί ο ��ούντολφ, ο πρώτος τάρανδος στο έλκηθρο του Άϊ Βασίλη, έχει κόκκινη μύτη, προσαρμοσμένη στην εκτέλεση των καθηκόντων του σε ακραίες θερμοκρασίες», γράφουν οι ερευνητές!