Υπάρχουν πολλά ορόσημα όσο μεγαλώνεις: η πρώτη σου δουλειά, το πρώτο σου διαμέρισμα και… η πρώτη σου ρυτίδα. Πριν σε πιάσει πανικός -και πριν πολλαπλασιαστούν οι ρυτίδες!-, υπάρχουν τροφές που μπορείς να προσθέσεις στη διατροφή σου και να τις προλάβεις.

Μαυροσούσαμο

«Γεμάτο με αιθέρια έλαια, ολεϊκό οξύ, αμινοξέα, κάλιο και φυτικές ίνες, αυτοί οι σπόροι είναι τόσο πλούσιοι σε συστατικά που σου προσφέρουν νεανικό δέρμα που αξίζει να τους βάλεις σε κάθε γεύμα» λέει η James. Η πρότασή της: Πρόσθεσέ τους σε κάθε σαλάτα μαζί με το αβοκάντο σου!

Κολοκυθόσποροι

Μάλλον περιέχουν κάποιο… μαγικό συστατικό καθώς καταπολεμούν τις ρυτίδες αλλά και τις ουλές από παλιά ακμή. «Περιέχοντας άφθονο ψευδάργυρο, βιταμίνη Ε, θείο και ω3 λιπαρά οξέα, οι σπόροι αυτοί θεραπεύουν, θρέφουν, αναπλάθουν και ενυδατώνουν το δέρμα. Μπορεί επίσης να επιδιορθώσουν σημάδια που σου έχει αφήσει η ακμή. Τρώγε τους ωμούς επειδή τα ευαίσθητα λιπαρά τους καταστρέφονται όταν εκτεθούν σε πάρα πολύ ζέστη», συμβουλεύει η James.

Αβοκάντο

«Το αβοκάντο περιέχει ένα λιπαρό με τόσο μικρό μόριο που μπορεί να γλιστρήσει μέσα από τις μεμβράνες και να προστατεύσει τα μιτοχόνδρια και το DNA από τις ελεύθερες ρίζες» εξηγεί η διαιτολόγος Dana James. «Αυτό σημαίνει πιο λαμπερό δέρμα! Πρόσθεσε το αβοκάντο σε ένα nori wrap που θα γεμίσεις με baby λαχανικά, σολομό, ντομάτες, πιπεριές και φύτρα». Ή μπορείς να το τρως πιο απλά, σε σαλάτες!

Ωμέγα 3 λιπαρά

Υπάρχει λόγος που επαναλαμβάνουμε συνέχεια πόσο θαυμαστά είναι τα ω3 λιπαρά οξέα και για τον οργανισμό και για το δέρμα σου. Οι τροφές με μεγάλη περιεκτικότητα σε αυτά τα λιπαρά καταστέλλουν την ανταπόκριση του οργανισμού σου στις φλεγμονές και κάνουν τα κύτταρα να συγκρατούν νερό (με την καλή έννοια), οπότε το δέρμα σου γίνεται πιο σφιχτό και μειώνονται οι ρυτίδες. Για να επωφεληθείς από αυτές τις ιδιότητες των θρεπτικών αυτών, πρόσθεσε στη διατροφή σου σολομό, λιναρόσπορο, tofu, γαρίδες και φασόλια σόγιας.

Σελήνιο

Για να διατηρηθεί η ελαστίνη της επιδερμίδας σου η διαιτολόγος προτείνει να τρως τροφές πλούσιες σε σελήνιο, ένα μέταλλο που βοηθά την επιδερμίδα σου να είναι πιο λεία και σφιχτή, όπως βραζιλιάνικα καρύδια, τόνο από κονσέρβα, γαλοπούλα, τυρί cottage με λίγα λιπαρά και μύδια.

Πρωτεΐνες

Οι ίνες του κολλαγόνου αποτελούνται από αμινοξέα, τα οποία αποτελούνται από πρωτεΐνες. Για να δεις πιο σφιχτό και λείο δέρμα, κατανάλωνε περισσότερες τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνη όπως ψάρι, όσπρια, tofu, άπαχο κρέας, πουλερικά και αβγά.

Ντομάτες

Το γνώριζες πως οι ντομάτες περιέχουν φυσικό δείκτη αντηλιακής προστασίας; Το λυκοπένιο στις ντομάτες συμβάλει στην πρόληψη των βλαβών από τις ακτίνες UVA και UVB. Παρότι φυσικά πρέπει να προσθέσεις αντηλιακό, μόλις δύο ντομάτες σου προσφέρουν δείκτη προστασίας 5, που σημαίνει ότι έχεις 50 λεπτά έκθεσης στον ήλιο πριν καείς εάν το δέρμα σου συνήθως καίγεται στα 10. Απόλαυσε μια ωραία χωριάτικη σαλάτα το μεσημέρι!

Βιταμίνη C and E

Η βιταμίνη C είναι ζωτικής σημασίας για την παραγωγή του κολλαγόνου και ενισχύει την ικανότητα ανάπλασης της επιδερμίδας. Δοκίμασε τροφές πλούσιες σε βιταμίνη C όπως πράσινα φυλλώδη λαχανικά, μπρόκολο, πιπεριές, φράουλες, πορτοκάλια και παπάγια. «Δοκίμασε παπάγια ως απογευματινό σνακ μαζί με λίγο χυμό λεμονιού ή λάιμ!» προτείνει η James. Η παπάγια περιέχει επίσης άφθονη βιταμίνη Ε, άλλο ένα πολύ σημαντικό συστατικό για την καταπολέμηση των ρυτίδων, καθώς προστατεύει τα κύτταρα του δέρματος από τις ακτίνες UV και άλλους περιβαλλοντικούς παράγοντες που προκαλούν τις καταστροφικές για το δέρμα ελεύθερες ρίζες. Δοκίμασε να προσθέτεις ελαιόλαδο, 100% αλεύρι ολικής αλέσεως, kale, αμύγδαλα και ακτινίδιο στη διατροφή σου για να πάρεις όλα αυτά τα οφέλη.

Πηγή: Shape.gr
Tags: