Κορίτσια δώστε προσοχή: Το λίπος είναι τόσο απαραίτητο για τον οργανισμό, όσο και οι πρωτεΐνες, οι υδατάνθρακες και οι βιταμίνες! Ναι, ναι καλά ακούσατε! Φυσικά, μιλάμε για τα λιπαρά οξέα Ω-3 και Ω-6, τα οποία βέβαια ο οργανισμός δεν έχει τη δυνατότητα να τα παρασκευάσει μόνος του. Για το λόγο αυτό πρέπει να τα λαμβάνουμε από τις τροφές που καταναλώνουμε.
Το ψαρόλαδο περιέχει δύο κύρια είδη ωμέγα-3 λιπαρών οξέων: το DHA και το EPA. Το DHA βοηθά στην σωστή λειτουργία του εγκεφάλου. Το EPA από την άλλη ωφελεί σε μεγάλο βαθμό το δέρμα με τη ρύθμιση παραγωγής φυσικών ευεργετικών ελαίων για την ενίσχυση της ενυδάτωσης και την πρόληψη της ακμής, καθυστερώντας επίσης τη διαδικασία γήρανσης του δέρματος κρατώντας μακριά τις ρυτίδες.
Μάλιστα, μια μελέτη του 2005 στο Journal of Lipid Research ανακάλυψε επίσης ότι τα EPA βοηθούν το δέρμα να μπλοκάρει την απελευθέρωση ενζύμων που προκαλούνται από τις υπεριώδεις ακτίνες και που «ροκανίζουν» το κολλαγόνο μας, προκαλώντας ρυτίδες και χαλαρό δέρμα. Επειδή τα EPA είναι ένας τόσο ισχυρός αντιοξειδωτικός και αντιφλεγμονώδης παράγοντας, μπορεί να προστατεύσει από τη ζημία που προκαλεί η ηλιακή ακτινοβολία και να βοηθήσει στην αναδόμησή του.
Ας δούμε όμως τις καλύτερες πηγές πρόσληψης ω-3 λιπαρών οξέων:
Τα ω-3 λιπαρά οξέα περιέχονται σε υψηλά ποσοστά στα λιπαρά ψάρια, όπως ψάρια, όπως ο σολομός, το σκουμπρί, οι σαρδέλες, η ρέγκα, ο τόνος, η πέστροφα, ο κολιός, ο γαύρος, οι σαρδέλες, ο μπακαλιάρος και φυσικά στα έτοιμα σκευάσματα που περιέχουν ιχθυέλαια.
ΦΓΝΓΝΓΝ.jpg
Από τα προϊόντα φυτικής προέλευσης πολύ καλή πηγή ω-3 λιπαρών οξέων είναι το σογιέλαιο, ο λιναρόσπορος και το έλαιο λιναρόσπορου, το σουσάμι, το κραμβέλαιο και οι μη επεξεργασμένοι ξηροί καρποί όπως τα καρύδια, τα αμύγδαλα, τα φιστίκια.