Θες να μαυρίσεις; Το μυστικό δεν βρίσκεται ούτε στα solarium ούτε στις ατελείωτες ώρες κάτω από τον ήλιο αλλά… στο πιάτο σου!

Μάθε ότι σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, η σωστή διατροφή μπορεί όχι μόνο να επιταχύνει φυσικά το μαύρισμά μας, αλλά μερικές φορές είναι πιο αποτελεσματική ακόμη κι από την καθιερωμένη ηλιοθεραπεία στην παραλία. Ο Joan Salge Blake, καθηγητής διατροφολόγος στο Πανεπιστήμιο της Βοστώνης, εξηγεί πως: «Ήδη γνωρίζουμε πως μια καλή διατροφή είναι το κλειδί για ένα φρέσκο και υγιές δέρμα, όμως υπάρχουν τροφές που χάρη στις χημικές τους ουσίες, μπορεί να είναι δυο φορές πιο αποτελεσματικές από την ηλιοθεραπεία, στο να μας χαρίσουν ένα υπέροχο μαύρισμα, ενώ παράλληλα προστατεύουν το δέρμα μας από την υπεριώδη ακτινοβολία».

Η Καροτίνη Β είναι μια χημική ουσία που βρίσκεται σε διάφορα φρούτα και λαχανικά και δρα σαν φυσική βαφή από μέσα προς τα έξω. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως μπορεί να μαυρίσεις (σχεδόν) χωρίς να χρειαστεί να σε δει ο ήλιος. Παράλληλα, τροφές που περιέχουν βιταμίνη Α και βιταμίνη Ε, καθώς και εκείνες που περιέχουν τυροσίνη και ασβέστιο ενισχύουν την παραγωγή μελανίνης του οργανισμού. Με αυτόν τον τρόπο μπορείς να πετύχεις γρήγορο και βαθύ μαύρισμα που διαρκεί. Δες ενδεικτικά:

Τροφές που περιέχουν Καροτίνη Β: Γλυκοπατάτες, λάχανο, μουστάρδα, καρότα, μαρούλι, σπανάκι και κολοκύθα.

��ροφές που περιέχουν Βιταμίνη Α: Παντζάρι, μπρόκολο, βρώμη, αρακάς, ντομάτα, βερίκοκα, ροδάκινα, μήλα ,λεμόνια, καρπούζι.

Τροφές που περιέχουν Βιταμίνη Ε: Πίτουρο σιταριού, φουντούκια, ντομάτες, σπαράγγια, μάνγκο και παπάγια.

Τροφές που περιέχουν τυροσίνη και ασβέστιο: cottage cheese, αυγά, φύκια, tofu, σολομός, γαλοπούλα, κοτόπουλο, ψάρι, αβοκάντο, μπανάνες, φιστίκια, σουσάμι, ταχίνι, σέσκουλα, καρύδια Βραζιλίας, παπάγια, αμύγδαλα, ελβετικό τυρί, γιαούρτι και γάλα χαμηλό σε λιπαρά.

Κάτι που πρέπει να λάβεις υπόψιν σου είναι ότι όπως υπάρχουν τροφές που ενισχύουν το μαύρισμα, έτσι υπάρχουν κι άλλες που το καθυστερούν. Μερικές από αυτές είναι: ο καφές, τα πορτοκάλια, τα ακτινίδια, το θυμάρι, ο μαϊντανός, τα τηγανιτά και οι κονσερβοποιημένες τ��οφές.