Πολλοί είναι οι άνθρωποι, που αντιμετωπίζουν μικρά κενά μνήμης, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι πάσχουν από Αλτσχάιμερ.
Ωστόσο, επειδή αυτά τα μικρά περιστατικά αποτελούν συνήθως προάγγελο της νόσου, παρακάτω θα δείτε 5 απλές τακτικές που μας προστατεύουν από το Αλτσχάιμερ.

1. Δουλειές του σπιτιού και γυμναστική: Μελέτη που δημοσιεύεται στο επιστημονικό περιοδικό «Neurology» δείχνει ότι το μαγείρεμα, το καθάρισμα και το πλύσιμο των πιάτων, όπως φυσικά και η «παραδοσιακή» γυμναστική, σχετίζονται με το μειωμένο κίνδυνο Αλτσχάιμερ, ακόμη και σε άτομα 80 ετών και πάνω.

2. Ξένες γλώσσες: Η εκμάθηση ξένων γλωσσών δυναμώνει το μυαλό και προστατεύει από την άνοια, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη. Το πέρασμα από τη μία γλώσσα στην άλλη βοηθά το μυαλό ��α βρίσκεται σε εγρήγορση.

3. Κουρκουμάς σε καθημερινή βάση: Ο κουρκουμάς ή κιτρινόριζα μπορεί να συμβάλει στην πρόληψη του Αλτσχάιμερ, σύμφωνα με πειραματική έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε μύγες. Η μελέτη στο επιστημονικό περιοδικό PLoS ONE υποδεικνύει ότι ο κουρκουμάς μειώνει την παραγωγή πολυμερών πρωτεϊνών, οι οποίες αποτελούν πρώιμη μορφή των αμυλοειδών πλακών που οδηγούν στο Αλτσχάιμερ.

4. Σταυρόλεξα: Δεν πρόκειται για μύθο, τα σταυρόλεξα πράγματι κρατούν το μυαλό δυνατό και υγιές. Μελέτη που δημοσιεύεται στο BMC Medicine δείχνει ότι αυτή η πνευματική δραστηριότητα επηρεάζει σημαντικά τη λειτουργία του εγκεφάλου και προστατεύει από τη νοητική κατάπτωση.

5. Ψάρι και ξηροί καρποί: Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Κολούμπια δηλώνουν ότι μια διατροφή πλούσια σε Ω-3 λιπαρά οξέα –που περιλαμβάνεται δηλαδή στα: ψάρι, ξηρούς καρπούς και κοτόπουλο– συνδέεται άμεσα με τα χαμηλά επίπεδα βήτα-αμυλοειδών πρωτεϊνών, οι οποίες συμβάλλουν στη σχηματισμό πλακών στον εγκέφαλο. Ο σχηματισμός των πλακών είναι η αιτία της εκδήλωσης του Αλτσχάιμερ.