Κατά την περίοδο των εορτών είναι πολύ εύκολο να υποκύψουμε στους… πειρασμούς που υπάρχουν σε ένα γιορτινό τραπέζι.

Ωστόσο, η μεγάλη ποσότητα φαγητού, γλυκών, αλκοόλ και η υπερκατανάλωση τροφών πλούσιων σε λίπος (όπως γλυκά, κρέμες γάλακτος κ.ά.) βαραίνουν το στομάχι μας, ενώ παράλληλα μειώνουν τον ρυθμό γαστρικής κένωσης.

Για τον λόγο αυτόν χρειάζεται μετά τις γιορτές να φερθούμε με αγάπη στο στομάχι μας και να το ξεκουράσουμε λιγάκι…

Ακολουθούν μερικές συμβουλές για το πώς μπορούμε να το επιτύχουμε:

- Έχετε μικρά και συχνά γεύματα μέσα στην ημέρα.

- Μειώστε τις λιπαρές τροφές και προτιμήστε τρόφιμα πλούσια κυρίως σε υδατάνθρακες, αλλά και φυτικές ίνες (όπως μια σαλάτα εποχής με λίγο κοτόπουλο ή ζυμαρικά ολικής άλεσης με πράσινα λαχανικά).

- Αποφεύγετε τροφές και συστατικά που επιδεινώνουν την ομαλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος, όπως τα τηγανητά, το αλκοόλ, τα καυτερά φαγητά, τα όξινα φρούτα (π.χ. πορτοκάλι, γκρέιπφρουτ, λεμόνι), τη σοκολάτα, τις ζύμες και τα κρουασάν (διότι το φύλλο τους είναι δύσπεπτο και ερεθιστικό για το στομάχι).

- Μην τρώτε αργά το γεύμα σας και έχετε πιο ελαφρύ βραδινό.

- Πίνετε αρκετά βότανα και αφεψήματα. Ιδανικό βότανο για το στομάχι θεωρείται και ο μάραθος, χάρη στη μαλακτική και χαλαρωτική του δράση. Ανακουφίζει από τον τυμπανισμό και βοηθάει τη διαδικασία της πέψης. Το μελισσόχορτο επίσης θεωρείται μια καλή επιλογή για όσους αντιμετωπίζουν συχνά πόνους στο στομάχι. Μπορείτε να πίνετε ένα φλιτζάνι πρωί και βράδυ, όταν χρειάζεται.

- Γνωρίστε τη μαστίχα Χίου. Μια από τις πιο σημαντικές θεραπευτικές δράσεις της μαστίχας σχετίζεται με το πεπτικό σύστημα. Πρόσφατες μελέτες αποδεικνύουν πως, ακόμη και σε μικρή ποσότητα, η μαστίχα μπορεί να θεραπεύσει το πεπτικό έλκος που οφείλεται στο ελικοβακτηρίδιο του πυλωρού, λόγω της αντιμικροβιακής της δράσης. Επίσης, η μάσηση μαστίχας προκαλεί την έκκριση σάλιου και γαστρικού υγρού, διευκολύνοντας έτσι τη διαδικασία της πέψης και συμβάλλοντας με αυτόν τον τρόπο στην καταπολέμηση της δυσπεψίας και του τυμπανισμού.

- Μην πέφτετε στην παγίδα της σόδας. Η σόδα νομίζουμε ότι είναι χωνευτική λόγω του ανθρακικού που περιέχει. Στην πραγματικότητα, όμως, η κατανάλωσή της οδηγεί στην αραίωση των γαστρικών υγρών του στομάχου, με αποτέλεσμα να καθυστερεί η πέψη. Επιπλέον, η σόδα συμβάλλει στη δημιουργία αλκαλικού περιβάλλοντος στο στομάχι, δυσχεραίνοντας την πέψη, για την οποία απαιτείται όξινο περιβάλλον στο στομάχι.