Δες πώς θα τα σώσεις τα μαλλιά σου από τρεις συνηθισμένους εχθρούς τους.

Εχθρός 1ος

Ο καταστροφικός ήλιος

Από όλους τους περιβαλλοντικούς παράγοντες (ρύπανση, υγρασία, θερμότητα), η ηλιακή ακτινοβολία αποτελεί την πιο βλαβερή εξωτερική επίδραση στα μαλλιά. Κι αυτό γιατί η τρίχα αποτελείται από λιπίδια που σχηματίζουν τον ενδοκυτταρικό ιστό της.

Ο ιστός αυτός είναι πολύ ευαίσθητος στη φωτοαλλοίωση και με την έκθεση στον ήλιο φθείρεται: τα λέπια της τρίχας ανοίγουν, ανασηκώνονται και αποσπώνται.

Έτσι, ο φλοιός της απογυμνώνεται και η τρίχα δεν προστατεύεται. Τα μαλλιά γίνονται άγρια, θαμπά, αφυδατωμένα.

Το χρώμα ξεθωριάζει και οι τρίχες σπάνε εύκολα. Η τρίχα μένει «γυμνή», όταν η επιφάνειά της αλλοιωθεί. Οι βαθιές αλλοιώσεις φτάνουν μέχρι το φλοιό της, δηλαδή την «καρδιά» της.

Συνεπώς τα μαλλιά γίνονται πορώδ��, ευαίσθητα, χωρίς αντιστάσεις και τελικά σπάνε. Τα εμφανή αυτά σημάδια είναι αποτέλεσμα χημικής και φυσικής αλλοίωσης της δομής της τρίχας.

Η αλλοίωση αυτή, εφόσον προκληθεί, δεν αλλάζει, επειδή η τρίχα είναι μια νεκρή δομή και δεν μπορεί να αυτο-αναδομηθεί..

Εχθρός 2ος

Το όχι και τόσο αθώο νερό

Τόσο το νερό της θάλασσας όσο και της πισίνας ευνοούν το σχηματισμό ελεύθερων ριζών και κάνουν πιο έντονες τις αλλοιώσεις που οφείλονται στον ήλιο. Όταν η υδρόμορφη μεμβράνη των μαλλιών αλλοιωθεί, τότε αυτά γίνονται ακόμη πιο ευάλωτα στις επιπτώσεις της ακτινοβολίας UV.

Εχθρός 3ος

Η κακή διατροφή

Υπάρχει βέβαια η επίδραση των εξωτερικών παραγόντων, ωστόσο η καλή ή κακή κατάσταση των μαλλιών σου οφείλεται πρωτίστως στη διατροφή σου και κατά δεύτερο λόγο στον τρόπο που ζεις.

Οι ακανόνιστες ώρες και οι πρόχειρα παρασκευασμένες τροφές ή τα γεύματα που υπερτερούν σε λίπος και στερούνται τα θρεπτικά στοιχεία (βιταμίνες, μέταλλα, ιχνοστοιχεία και φυτικές ίνες) αποδυναμώνουν τα μαλλιά και οδηγούν στο δρόμο της απώλειας.

Έρευνες έχουν δείξει ότι από τη στιγμή που μια γυναίκα διορθώσει τις διατροφικές της συνήθειες ως ένα σημείο, τα μαλλιά ξανανιώνουν, γίνονται λαμπερά, δυνατά και υγιή.

Υιοθέτησε μια ισορροπημένη διατροφή πλούσια σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β καθώς και συμπληρώματα βιοτίνης, κυστίνης, κυστεΐνης, τυροσίνης, χολίνης και ινοσιτόλης που θα βοηθήσουν σημαντικά τη σωστή ανάπτυξη των μαλλιών. Τα τ��λευταία, βέβαια, αφού συμβουλευτείς το γιατρό σου.

Κάνε μασάζ

Το μασάζ στο τριχωτό της κεφαλής βοηθά στην τόνωση της έκκρισης φυσικού λίπους και στο άπλωμά του σε ικανές ποσότητες σε όλο το μήκος της τρίχας ως την άκρη της. Είναι μια τεχνική την οποία θα έπρεπε να εφαρμόζεις στο καθημερινό σου λούσιμο, ιδίως αν τα μαλλιά σου είναι κανονικά ή ξηρά. (Εάν έχεις λιπαρά, απόφυγε να κάνεις αυτό το μασάζ σε καθημερινή βάση, αλλά περιστασιακά, μία ή δύο φορές την εβδομάδα, κυρίως για χαλάρωση από το στρες.)

Ξεκίνησε από το μέτωπο και, χρησιμοποιώντας όλα τα δάχτυλα των χεριών σου, εκτέλεσε μικρούς κύκλους και πιέσεις φροντίζοντας ώστε το δέρμα του κεφαλιού σου να μετακινείται ικανοποιητικά σε κάθε κίνηση.

Από το μέτωπο συνέ��ισε μέχρι την κορυφή του κεφαλιού και τέλειωσε κάτω από το σβέρκο.

Πώς θα σώσεις τα μαλλιά σου (τώρα και για πάντα!)

Το καλοκαίρι τα μαλλιά σου χρειάζονται προϊόντα εμπλουτισμένα με ισχυρούς ενυδατικούς παράγοντες και δυναμωτικά που θα τα τιθασέψουν, ενώ θα τονίσουν το φυσικό στυλ τους.

Επισκέψου τον κομμωτή σου. Κόβοντας τακτικά τις άκρες των μαλλιών σου (όσο ένα δάχτυλο) κάθε 6 με 8 εβδομάδες, κάνεις ένα ακόμη σημαντικό βήμα για να διατηρήσεις την υγεία και τη φόρμα των μαλλιών σου. Ένα πολύ καλό κούρεμα εμποδίζει το φριζάρισμα και το σπάσιμο των τριχών τα οποία είναι τα πρώτα σημάδια της ψαλίδας.

Διάλεξε ένα ενυδατικό σαμπουάν και κοντίσιονερ. Ceramides, αλόη και βιταμίνη Β είναι τα συστατικά που πρέπει να αναζητήσεις.

Δοκίμασε ένα σπρέι για προστασία από τη θερμότητα. H τρίχα γίνεται πιο ευάλωτη όταν είναι ζεστή. Εάν έχεις σκοπό να ισιώσεις τα μαλλιά σου, μην ξεχάσεις να χρησιμοποιήσεις κάποιο σπρέι για προστασία πριν από οποιοδήποτε άλλο προϊόν styling.

Εξοικειώσου με τα serum. Εάν θέλεις να αποκτήσεις sleek look, χρησιμοποίησε ένα serum με βάση τη σιλικόνη. Τρίψε μια μικρή ποσότητα στις παλάμες σου και άπλωσέ τη σε βρεγμένα μαλλιά. Άφησέ τα να στεγνώσουν λίγο και ξεκίνησε το ίσιωμα. Στη συνέχεια, προτίμησε μια κρέμα για λάμψη ή ένα hairspray που θα καταπολεμήσει το φριζάρισμα.

Χρησιμοποίησε ένα προϊόν για σχήμα. Δώσε ένταση στα κυματιστά μαλλιά χωρίς να χρησιμοποιήσεις θερμότητα. Απλώ�� πέρασε κατά μήκος στα νωπά μαλλιά σου ένα ζελ ή μια κρέμα. Τύλιξε τούφες γύρω από τα δάχτυλά σου και στέγνωσε με κρύο αέρα. Θα αποκτήσεις ένα φυσικό καλοκαιρινό look χωρίς να ταλαιπωρήσεις καθόλου τα μαλλιά σου.

Μαλλιά κουβάρια... Για να μη γίνει το ξεμπέρδεμα των μαλλιών εφιάλτης έπειτα από μια μέρα στη θάλασσα, εξοπλίσου με μια βούρτσα με μαλακές τρίχες -ποτέ με μεταλλικές καρφίτσες- και μια κοκάλινη με αραιά δόντια. Πριν από το λούσιμο βούρτσισε τα μαλλιά τούφα τούφα ξεκινώντας από τις άκρες και συνεχίζοντας προς τα πάνω. Αφού λουστείς, χρησιμοποίησε τη χτένα για να απλώσεις το κοντίσιονερ ομοιόμορφα και να ξεμπλέξεις τα μαλλιά.