Λένε πως η ηλικία μιας γυναίκας προδίδεται από το λαιμό της. Και μόνο αυτό αρκεί για να δίνεις περισσότερη προσοχή στην περιποίηση του ευαίσθητης, σαν μίσχος λουλουδιού, περιοχής του σώματός σου. Ο λαιμός είναι ίσως το πιο παραμελημένο σημείο της ομορφιάς μας. Αυτό είναι και ένα από τα πιο συνηθισμένα λάθη που κάνουν οι περισσότερες γυναίκες. Ο δερματολόγος Φώτης Νούλας μοιρ��ζεται μαζί μας τις πολύτιμες γνώσεις του.

Τα γεγονότα

Τα καλά νέα είναι πως η επιδερμίδα στο λαιμό γερνάει με σχετικά πιο αργούς ρυθμούς απ' ό,τι στα μάτια ή το μέτωπο, για τον απλό λόγο ότι στη συγκεκριμένη περιοχή δεν κάνουμε πολλές συσπάσεις. Αυτό σημαίνει πως τα πρώτα σημάδια της γήρανσης γίνονται ορατά γύρω στα 40.

Τα κακά νέα είναι πως η βιολογική γήρανση θεωρείται υπεύθυνη για τη σταδιακή απώλεια του κολλαγόνου και της ελαστικότητας της επιδερμίδας, της βαθύτερης στιβάδας του δέρματος, που σε συνδυασμό με την κληρονομικότητα, τον τρόπο ζωής και την έλλειψη προστασίας προκαλούν ρυτίδες και κηλίδες.

Τι να προσέξεις

Όταν μιλάμε για σημάδια γήρανσης στο λαιμό εννοούμε:

- Τη δυσχρωμία και τις κηλίδες που προκαλούνται από την υπερβολική έκθεση στον ήλιο χωρίς τη χρήση αντηλιακού. Ιδιαίτερα προσεκτική θα πρέπει να είσαι όταν φοράς άρωμα, καθώς η ηλιακή ακτινοβολία μπορεί να δημιουργήσει μόνιμες μελαχρώσεις.

- Τις βαθιές κάθετες γραμμές, την εμφάνιση λίπους και τη χαλάρωση της επιδερμίδας (προγούλι ή διπλοσάγονο), που οδηγούν σταδιακά στην αλλοίωση του περιγράμματος του λαιμού.

Οι λύσεις

Οι πιο εύκολοι τρόποι για να καθυστερήσεις το χρόνο:

- Χρησιμοποίησε ενυδατ��κές κρέμες πλούσιες σε κολλαγόνο, ρετινόλη και βιταμίνες C και Ε για τις αντιοξειδωτικές τους ιδιότητες.

- Κάνε μπότοξ για να απαλύνεις τις ρυτίδες. Οι ενέσεις γίνονται επιδερμικά, ενώ συνήθως δεν απαιτούνται περισσότερες από 12. Επίλεξε προσεκτικά το γιατρό που θα τις κάνει για να αποφύγεις τυχόν επιπλοκές, όπως η βραχνή φωνή και η αποδυνάμωση των μυών.

- Γύμνασε τους μυς σου. Εκτέλεσε την εξής άσκηση: ξάπλωσε στο πάτωμα, σπρώξε το κεφάλι σου προς τα πίσω και άνοιξε το στόμα σου. Στη συνέχεια κλείσε το στόμα, πίεσε το σαγόνι σου προς τα μπροστά και επανάφερέ το στην αρχική θέση.

- Μην ξεχνάς ποτέ το αντηλιακό σου, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες. Διάλεξε ένα μ�� υψηλό δείκτη προστασίας και αντιγηραντική δράση.

Η πρόληψη

Η τεχνολογία μπορεί να αντιστρέψει μέχρι ενός σημείου τα αποτελέσματα του χρόνου, ωστόσο καλό θα ήταν να λάβεις τα μέτρα σου από μικρή ηλικία για να μη χρειαστεί να ζητήσεις τη βοήθεια γιατρού αργότερα. O Φώτης Νούλας συμβουλεύει να γυμνάζεσαι συστηματικά, καθώς έχει αποδειχθεί ιατρικά ότι η άσκηση τονώνει τους μυς του λαιμού προλαμβάνοντας τη χαλάρωση, να χρησιμοποιείς συστηματικά αντηλιακή προστασία το πρωί και μια αντιοξειδωτική κρέμα το βράδυ.