Βρισκόμαστε στην καρδιά του χειμώνα και οι ιώσεις και τα κρυολογήματα.... καραδοκούν. Οι περισσότεροι γύρω μας είναι κρυωμένοι και ��μείς θέλουμε να προφυλαχτούμε:

• Να πλένουμε τα χέρια μας συχνά και να μην τα ακουμπάμε στο πρόσωπό μας

• Η διατροφή παίζει μεγάλο ρόλο για να «δυναμώσουμε» τον οργανισμό μας

Μήλα

Πλούσια σε αντιοξειδωτικά φλαβονοειδή που ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα. Τρώγοντας ένα μήλο την ημέρα σημαίνει ότι έχετε 30% λιγότερες πιθανότητες να αρρωστήσετε από όσους δεν τρώνε μήλα.

Τα μήλα με την κόκκινη φλούδα έχουν περισσότερα ανοσοποιητικά πλεονεκτήματα από τις πράσινες ποικιλίες.

Εξάλλου ,δεν λέμε ότι ένα μήλο την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα; Εφαρμόστε το...

Τζινσενγκ

Ένα ξεχωριστό φυτό που έρχεται από την Κίνα και αποτελεί έναν από τους καλύτερους προστάτες του οργανισμού μας.

Το τζίνσενγκ είναι ένας φυσικός τρόπος τόνωσης της σωματικής και διανοητικής μας ευεξίας. Η βασική του ιδιότητα είναι ότι απομακρύνει τις τοξίνες από τον οργανισμό μας, μεταφέροντας οξυγόνο στα κύτταρα.

Επιπλέον διεγείροντας τους ενδοκρινείς αδένες βοηθά στην απορρόφηση όλων των βιταμινών και μετάλλων. Θεωρείται προληπτικό πολλών παθήσεων και φάρμακο επίσης. Είναι ευεργετικό στην πίεση του αίματος, στη σεξουαλική ικανότητα, στην αϋπνία, σε κάθε είδους αβιταμίνωσης, αναιμίας, σε έλλειψη γλυκόζης κλπ.

Επίσης αυξάνει την αντίσταση του οργανισμού μας σε όλους τους χημικούς, βιολογικούς παράγοντες και ερεθίσματα που δεχόμαστε καθημερινά και ενισχύει το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Δεν είναι τυχαίο ότι χρησιμοποιείται στην Κίνα από αρχαιοτάτων χρόνων και ονομάζεται «Η ρίζα της ζωής».

Στην σημερινή ζωή, ένας τέτοιος παράγοντας είναι απαραίτητος για να μας βοηθήσει να αντεπεξέλθουμε σε όλους τους κινδύνους που διατρέχει το σώμα μας και το πνεύμα μας από την αφύσικη καθημερινότητά μας.

Μπορείτε, τέλος, να φτιάξετε τσάι: Σιγοβράζετε 3 γρ. ρίζας σε 2 ποτήρια νερό για περίπου 1 ώρα, στραγγίζετε και πίνετε 1 ποτήρι 2 φορές την ημέρα για 3-4 εβδομάδες. Μπορείτε, επίσης, να βράσετε τη ρίζα 2 φορές, να κρατήσε¬τε το πρώτο αφέψημα μετά από 45 λεπτά περίπου βράσιμο και, αφού αλλάξετε το νερό, να φτιάξετε, επαναλαμβάνοντας τη διαδικασία, άλλη μία δόση.

Γενικά, το τζίνσενγκ θεωρείται ασφαλές βότανο και, μέχρι σή��ερα, δεν έχουν διαπιστωθεί βλαβερές επιδράσεις του στον οργανισμό.

Ωστόσο πρέπει να είστε προσεκτικοί γιατί σε μεγάλες ποσότητες μπορεί να προκαλέσει νευρικότητ��, ευερεθιστότητα, υπερδιέγερση, αϋπνία, πονοκέφαλο, δερματικά προβλήματα (εξανθήματα, φαγούρα), ναυτία, διάρροια, πρήξιμο, ¬διαταραχές στην πίεση του αίματος, πόνο στο στήθος.

Περιέχει στοιχεία που μπορούν να μειώσουν την πιθανότητα για κρυώματα και γρίπη κατά 30%.

Βιταμίνη C

Η συγκεκριμένη βιταμίνη «μπλοκάρει» την ανάπτυξη των ιών της γρίπης. Έρευνες ανακάλυψαν ότι όσοι έπαιρναν βιταμίνη C τη φυσική της μορφή έχουν μεγάλα πλεονεκτήματα να μην ταλαιπωρηθούν για ιώσεις.

Φρούτα

Προμηθεύουν το ανοσοποιητικό σύστημα με πολλά αντιοξειδωτικά ενισχυτικά στοιχεία .Γι αυτό βάλτε σαν στόχο να τρώτε να τρώτε το λιγότερο 2 μερίδες την ημέρα -μέρος των 5-6 μερίδων καθημερινά.

Η μεγαλύτερη προστασία προσφέρεται από τα ρόδια ,τα δαμάσκηνα , τα εσπεριδοειδή , τις πράσινες πιπεριές (ναι ,θεωρούνται φρούτο), τα κόκκινα φρούτα και τα μαύρα σταφύλια.

Ύπνος

Όση ώρα κοιμάστε, το σώμα σας ισορροπεί τις ορμόνες που καταπολεμούν τις ασθένειες άνθρωποι που κοιμούνται 6-8 ώρες καθημερινά έχουν καλύτερο ανοσοποιητικό σύστημα από αυτούς που δεν συμπληρώνουν τόσες ώρες ύπνου και θεωρείται ότι ζουν περισσότερο από όσους κοιμούνται λιγότερο.


Υγιεινή των δοντιών

Θα σας φανεί ίσως περίεργο, αλλά το βούρτσισμα και η καθημερινή χρήση του οδοντικού νήματος θεωρείται "κλειδί υγείας" και προσθέτει 6 χρόνια ζωής σας, καθώς μειώνει τις ασθένειες της στοματικής κοιλότητας "κλειδώνοντας " ταυτόχρονα τα βακτηρίδια έξω από τον οργανισμό σας.

Τζόκινγκ

Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα μειώνοντας τις επιβλαβείς επιδράσεις από τις στρεσογόνες ορμόνες. Επομένως κάντε τζόκινγκ είτε στο γυμναστήριο είτε ακόμα καλύτερα ,στην εξοχή όταν και όποτε μπορείτε να βρείτε ευκαιρία.