Επιμέλεια: Bεργιώτη Χριστίνα

Από τον Ματάκη Ντέμη, Καθηγητή Φυσικής Αγωγής,Ph.D., Personal Trainer:

Πολλοί είναι αυτοί που πεθαίνουν από την πείνα πριν από την περίοδο των εορτών με σκοπό να ξεσαλώσουν τα Χριστούγεννα.

Ωστόσο, σύμφωνα με έρευνες, ξαφνικός περιορισμός της πρόσληψης τροφής που θα οδηγήσει σε ένα μεγάλο ξεσάλωμα θερμίδων την περίοδο των εορτών, θα έχει σαν αποτέλεσμα την απότομη και ανεξέλεγκτη αύξηση του σωματικού βάρους.

Φαντάσου πως όταν είσαι σε κατάσταση υπερβολικής δίαιτας και περιορισμού θερμίδων και τρώς λιγότερες θερμίδες από ό, τι καίς, θα χάσεις βάρος για μια στιγμή, αλλά θα έρθει ο καιρός όπου το σώμα θα αντιδράσει για ανακτήσει το αναγκαίο λίπος.

Ο μεταβολισμός σου θα μειωθεί, οι ορμόνες σου θα αλλάξουν και το σώμα θα στραφεί προς την αποθήκευση από κάθε μικρό πράγμα που τρώς.

Αντ 'αυτού, μια ισορροπημένη, υγιεινή διατροφή, στην πορεία μέχρι τα Χριστούγεννα είναι η καλύτερη στρατηγική.

Ακολούθησε τα παρακάτω tips και θα διατηρήσεις τον εαυτό σου σε πολύ ικανοποιητικά επίπεδα την περίοδο των εορτών:

Μην πέσεις στην παγίδα να ασχοληθείς με τα σχόλια των άλλων για το φαγητό σου, ούτε να σκεφτείς πως σε αναγκάζουν σε στέρηση. Το πιο πιθανό ψυχολογικά είναι να βασανιστείς και να αντιδράσεις αντιστρόφως ανάλογα.

• Θέσε σαν βασικό στόχο στο μυαλό σου να μην νοιώσεις στενά τα συνηθισμένα σου ρούχα μετά τα Χριστούγεννα.

• Έτσι τρώμε κανονικά πριν από τα Χριστούγεννα, καθώς και κατά την διάρκεια των εορτών, ενώ φροντίζουμε να φορτσάρουμε με την διατροφή και την άσκησή μας, αμέσως μετά τις γιορτές.

• Προσπαθούμε να διατηρούμε κανονικές μερίδες κατά την διάρκεια του εορταστικού τραπεζιού.

• Τρώμε άφθονη σαλάτα, αποφεύγουμε τις σάλτσες και προτιμάμε την γαλοπούλα ή το κοτόπουλο, με μέτρο το οποιοδήποτε ψωμί, ζυμαρικό η πατάτες.

• Προτίμησε άφθονους φρέσκους ξηρούς καρπούς αντί μιας μερίδας γλυκού

• Εάν δεν μπορούμε να αποφύγουμε την μερίδα γλυκού που θα μας προσφέρ��υν το μεσημέρι της ίδιας μέρας φροντίζουμε να λάβουμε ένα γεύμα πρωτείνης (κοτόπουλο, γαλοπούλα ) σε συνδυασμό με λαχανικά , αποφεύγοντας τους υδατάνθρακες ( ψωμί, ζυμαρικά, ρύζι, πατάτες )

• Προτίμησε για ποτό το ανθρακούχο νερό, διαφορετικά δύο ποτήρια λευκό κρασί είναι ότι πρέπει για να μην νοιώσεις στέρηση στο αλκοόλ

Δεν πρέπει να νιώθεις πεινασμένος μέχρι την ώρα του τραπεζιού. Αυτό σημαίνει πως δεν θα πρέπει να μπεις στον πειρασμό να φας όταν δεν είσαι πραγματικά πεινασμένος!!!!

Ακριβώς την εβδομάδα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, χωρίς άγχος βρες 3-4 φορές στις 7 ημέρες να ασχοληθείς με το σώμα σου!!!

• Βγες μια βόλτα στην Ερμού και το Σύνταγμα, κάνε μια βόλτα με γρήγορο βηματισμό διαρκείας 20-30 λεπτών και μετά αφιέρωσε όσο χρόνο θέλεις στο να δεις βιτρίνες!!!

40 με 50 λεπτά γρήγορο περπάτημα ή 30 λεπτά τζόγκινγκ θα βοηθήσει τον μεταβολισμό σου να κρατήσει τον ρυθμό του κατά τις γιορτές.

Δεν έχεις όρεξη να πας γυμναστήριο η είναι κλειστό την ώρα που θες να γυμναστείς? Ντύσου καλά και βγες έξω στη φύση!!!! Μετά μπορείς να ακολουθήσεις ένα ήπιο πρόγραμμα ενδυνάμωσης με λάστιχα ή με το βάρος του σώματός σου στο σπίτι έχοντας παρέα μουσική η το αγαπημένο σου πρόγραμμα στην τηλεόραση!!!