Περίπου δυο εβδομάδες μετά το σοκαριστικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Άδενδρο που είχε ως αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 3 άνθρωποι και από θαύμα να σωθούν οι υπόλοιποι επιβάτες του τρένου, ο διευθύνων σύμβουλους του ΟΣΕ, Κώστας Πετράκης, δήλωσε πως η σιδηροδρομική γραμμή έχει αποκατασταθεί πλήρως, και πως το μόνο που εκκρεμεί είναι η ενεργοποίηση της ηλεκτροδότησης.

Μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ, «Πρακτορείο 104,9 Fm», ο κύριος Πετράκης δήλωσε χαρακτηριστικά:

«Θα χρειαστούν μερικές ημέρες ακόμη, από οκτώ έως 12, για να ολοκληρωθεί και η διαδικασία τοποθέτησης του σκυροδέματος».

Την ώρα που αναμένεται το τελικό πόρισμα για τα αίτια του δυστυχήματος, ο διευθύνων σύμβουλους του ΟΣΕ υπενθύμισε πως το αρχικό πόρισμα «μιλά για υπερβολική ταχύτητα, (την οποία θέτει) ως αποκλειστικό αίτιο, καθώς ήταν της τάξης των 144,3 χιλιομέτρων την ώρα».



Αναφερόμενος στα ερωτήματα που έχουν προκύψει για τα αίτια του δυστυχήματος και ιδίως αυτό που αφορά την πιθανότητα ανθρώπινου λάθους, ο κ.Πετράκης επισήμανε ότι η οδήγηση ενός συρμού είναι αυτοματοποιημένη διαδικασία, που «αφήνει ελάχιστα πράγματα στην ελευθερία απόφασης ενός οδηγού», αφού σε κάθε δρομολόγιο υπάρχουν μέσα στην αμαξοστοιχία «πάρα πολλές συσκευές, οι οποίες επιτρέπουν πάρα πολλά ανθρώπινα σφάλματα ή αστοχίες. (Τυχόν αστοχία σε αυτές ή και απρόβλεπτες καταστάσεις άλλου τύπου, όπως επί παραδείγματι μια αδιαθεσία, μπορούν να γνωστοποιηθούν μέσω επικοινωνίας του οδηγού με τα κέντρα ελέγχου».

Όπως εξήγησε ο κος Πετράκης, συνολική αλλαγή θα επέλθει όταν ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος θα διαθέτει «σε δύο χρόνια το σύστημα το οποίο θα επιτρέπει στο Κέντρο Ελέγχου να αναλάβει την οδήγηση ενός τρένου σε περίπτωση μείζονος αστοχίας στην οδήγηση». Οπως διευκρίνισε, «το σύστημα αυτό είναι σε φάση εγκατάστασης και θα είναι έτοιμο μέχρι το 2019 σε όλους του συρμούς» .

Για να καταλήξει λέγοντας πως από εδώ και στο εξής - ανεξάρτητα από τη χρήση του οποιουδήποτε τεχνολογικού εργαλείου- θα πρέπει να υπάρχει αυστηρό πλαίσιο λειτουργίας για την εύρυθμη λειτουργία του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος, ακόμη και αν η διοίκησή του εστιάζει στις δικλείδες ασφαλείας, ώστε να αποφευχθεί οποιοδήποτε μελλοντικό συμβάν.

«Οι κανόνες ασφαλείας πρέπει να τηρούνται με απόλυτη ευλάβεια, καθώς όποια εξελιγμένα συστήματα και να διαθέτουμε, αυτά μπορεί μεν να είναι ιδιαίτερα βοηθητικά, αλλά απλώς συμπληρώνουν την ανθρώπινη δράση» καταλήγει ο κ.Πετράκης.



 

Tags: