Το πόρισμα της Επιτροπής που έχει κληθεί να «απαντήσει» στα αίτια της σιδηροδρομικής τραγωδίας στο Άδενδρο, φέρνει το ΑΠΕ στο φως της δημοσιότητας.

Σύμφωνα με αυτό, ο λόγος που το τρένο εκτροχιάστηκε και «σφηνώθηκε» μέσα σε σπίτι με αποτέλεσμα να χάσουν την ζωή τους τρεις άνθρωποι, ήταν η υπερβολική ταχύτητα, καθώς το τρένο πήγαινε με  144 km/h.

Νεκροί είναι ο μηχανοδηγός Μάνθος Καλόπουλος, ο προϊστάμενος της αμαξοστοιχίας Άρης Καλαμπαλίκης και ένας επιβάτης ο Δημήτρης Μικρόπουλος.

Το δυστύχημα συνέβη το βράδυ του περασμένου Σαββάτου, και οι εικόνες από τον τόπο της τραγωδίας είναι σοκαριστικές, καθώς από θαύμα δεν θρηνήσαμε περισσότερα θύματα.

Ήταν 21:45 όταν η αμαξοστοιχία I/C58 η οποία μετέφερε 70 επιβάτες και 5 άτομα προσωπικό εκτελώντας δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη εκτροχιάστηκε λίγο έξω από το Άδενδρο, ενώ στη συνέχεια το κινητήριο βαγόνι προσέκρουσε σε κτίριο του ΟΣΕ το οποίο και διαπέρασε.

Η ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΗ ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΥΓΑ ΠΟΥ (ΙΣΩΣ) ΠΡΟΚΑΛΕΣΕ ΤΗΝ ΤΡΑΓΩΔΙΑ

Όπως σας έχει ήδη ενημερώσει το star.gr, μαρτυρία επιβάτη στο «Έθνος», αναφέρει πως αιτία του εκτροχιασμού ήταν μια έντονη λογομαχία.

Συγκεκριμένα, στη μαρτυρία του ο 30χρονος Κωνσταντίνος Βεληγιάντσος, περιγράφει πως βρισκόταν μαζί με τη μνηστή του στο δεύτερο βαγόνι του συρμού, ο ελεγκτής συνοδός της αμαξοστοιχίας είχε έντονο διάλογο με δύο Ρομά επιβάτες, όταν διαπίστωσε πως είχαν εκδώσει μειωμένα εισιτήρια πολυτέκνων, χωρίς να έχουν τα δικαιολογητικά που αποδεικνύουν πως τα δικαιούνται. Στον σταθμό του Πλατέος Ημαθίας, όπου κατέβηκαν οι συγκεκριμένοι επιβάτες, η αμαξοστοιχία καθυστέρησε αρκετά λεπτά, καθώς ο ελεγκτής επιχειρούσε τηλεφωνικά να διακριβώσει αν είχαν κοπεί τα κανονικά εισιτήρια, ενώ απειλούσε να καλέσει και την Αστυνομία.

«Θα ήθελα να μιλήσω με τα μέλη της επιτροπής διερεύνησης για να καταθέσω αυτήν τη μαρτυρία, η οποία ίσως να έπαιξε ρόλο. Αυτόπτες μάρτυρες του επεισοδίου ήμασταν μόνο εμείς και μία γυναίκα ελέγκτρια, η οποία έχει τραυματιστεί σοβαρά. Σκέφτηκα πως έπειτα από αυτήν την καθυστέρηση ο μηχανοδηγός μπορεί να ανέπτυξε μεγαλύτερη ταχύτητα για να προλάβει την προγραμματισμένη ώρα άφιξης στη Θεσσαλονίκη. Στα εισιτήριά μας έγραφε ως ώρα άφιξης 21.39 και είχαμε αργήσει. Το δυστύχημα έγινε 21.45», είπε στο «Εθνος» ο κ. Βεληγιάντσος, ο οποίος βγήκε χθες από το νοσοκομείο «Γ. Γεννηματάς», όπου νοσηλεύτηκε τραυματισμένος, όπως και η αρραβωνιαστικιά του.

Η ΜΕΓΑΛΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΤΟ ΤΡΕΝΟ ΕΙΣΗΛΘΕ ΣΤΟ «ΨΑΛΙΔΙ»

Όλες οι αμαξοστοιχίες τα τελευταία χρόνια -ανεξάρτητα αν θα κάνουν στάση στο Αδενδρο ή όχι- αλλάζουν γραμμή στο «ψαλίδι» πριν από τον σταθμό και εισέρχονται στη δεύτερη. Για τον λόγο αυτό, χαμηλώνουν ταχύτητα πριν από το Άδενδρο και τη ρίχνουν στα 60 χιλιόμετρα την ώρα, από τα 120-130 που αναπτύσσουν νωρίτερα.

Αυτό το γνωρίζουν όλοι οι μηχανοδηγοί, όπως και ο συγκεκριμένος, που είχε εμπειρία 15 ετών και έκανε συχνά το δρομολόγιο Αθήνας-Θεσσαλονίκης. 

Tags: