Οι κακές καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν στην περιοχή και η μορφολογία της αποτέλεσαν σύμφωνα με διεθνή εμπειρογνώμονα στην ασφάλεια πτήσεων έναν θανατηφόρο συνδυασμό για το πλήρωμα του μοιραίου Χιούι που συνετρίβη χθες το πρωί στο Σαραντάπορο Ελασσόνας, βυθίζοντας στο πένθος ολόκληρη τη χώρα.

Όπως αποκαλύφθηκε και από την κατάθεση της μοναδικής επιζήσασας, Βασιλικής Πλεξίδα, οι συνθήκες που επικρατούσαν στην περιοχή ήταν δυσχερείς ακόμα και για μια πτήση ρουτίνας. Επικρατούσαν εκεί αυξημένες χαμηλές νεφώσεις και περιορισμένη ορατότητα. Ενδεικτικό είναι ότι η βάση νεφών ήταν στα 170 μέτρα, ενώ οι άνεμοι ήταν ασθενείς νοτιοανατολικοί, αλλά με καθοδικές ριπές, αποτέλεσμα να αυξομειώνεται η ταχύτητά τους.

«Ο κυβερνήτης πετούσε χαμηλά, υπό συνθήκες όψεως, αναζητώντας κάποιο άνοιγμα μέσα στη νέφωση. Δεν μπορούσε να πετάξει πάνω από τα νέφη και προφανώς δεν αντιλήφθηκε τα καλώδια της ΔΕΗ. Έπεσε πάνω τους κι εκείνα μετατράπηκαν σε μια σφεντόνα θανάτου», δήλωσε στα Νέα ο διεθνής εμπειρογνώμονας.

Σημειώνει μάλιστα ότι την εικόνα αυτή επιβεβαιώνει και η εκτίναξη επιβατών από την άτρακτο του ελικοπτέρου, όπως η επιζήσασα αρχιλοχίας.

Εικόνες από το σημείο της συντριβής δείχνουν ότι το ελικόπτερο έχει παρασύρει καλώδια της ΔΕΗ, όμως για την ώρα παραμένει αδιευκρίνιστο αν η συντριβή του Χιούι ήταν αποτέλεσμα της επαφής με τα καλώδια ή αν παρέσυρε τα καλώδια κατά την πτώση του.

Μάλιστα η ξαφνική απώλεια επικοινωνίας δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να συνέβη αιφνιδίως κάτι που δεν μπορούσε να αντιμετωπιστεί ακόμα και από έμπειρους αξιωματικούς, όπως ο κυβερνήτης και ο συγκυβερνήτης του ελικοπτέρου.

Πάντως, οι αρμόδιοι βεβαίωσαν ότι το στρατιωτικό ελικόπτερο ήταν καλά συντηρημένο, σύμφωνα με τα αυστηρά πρωτόκολλα που ακολουθούνται. Ο κυβερνήτης ταγματάρχης Δημοσθένης Γούλας ήταν πολύ έμπειρος πιλότος με 1.620 ώρες πτήσης στον συγκεκριμένο τύπο ελικοπτέρου. Έμπειρος ήταν και ο συγκυβερνήτης Κωνσταντίνος Χατζής με 405 ώρες πτήσης στα Χιούι. 

Tags: