Πλήθος είναι τα ερωτήματα που ζητούν απάντηση στο τι οδήγησε στην τραγωδία. Χειριστές ελικοπτέρου τύπου Χιούι αλλά και αξιωματικοί της αεροπορίας Στρατού προσπαθούν να διαφωτίσουν τα αίτια της πτώσης του ελικοπτέρου.
Πάνω από μισό αιώνα ζωής έχουν τα ελικόπτερα Χιούι. Η αεροπορία στρατού ξεκίνησε την παραλαβή των συγκεκριμένων ελικοπτέρων το 69 , η οποία ολοκληρώθηκε το 1981.
Οι προδιαγραφές συντήρησης θεωρούνται αυστηρές. Η τακτική για το συγκεκριμένο ελικόπτερο πραγματοποιείται κάθε 25 ώρες πτήσεων μέχρι να φτάσει τις 150 ώρες πτήσης, όπου εκεί γίνεται η δεύτερη μεγάλη συντήρηση, μέχρι την συμπλήρωση των 300 ωρών, όπου το ελικόπτερο ελέγχεται λεπτομερώς σε όλα του τα μηχανικά μέρη για την πτητική του ικανότητα.
Οι καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν στις 8 παρά δέκα το πρωί ήταν πυκνή νέφωση με περιορισμένη ορατότητα για τους δυο χειριστές του ελικοπτέρου, με άνεμους μικρής έντασης.
Αναγκάστηκε ο κυβερνήτης να πετάξει χαμηλά; παρουσιάστηκε βλάβη και προσπάθησε να το προσγειώσει και προσέκρουσε πάνω στα καλώδια; Πολλά ελικόπτερα αυτού του τύπου έχουν ειδικούς κόφτες. Το συγκεκριμένο ερευνάται αν είχε και αν χρησιμοποιήθηκαν.
Έμπειροι χειριστές ελικοπτέρων με χιλιάδες ώρες πτήσεων, όπως ήταν και ο χειριστής Ταγματάρχης Δημοσθένης Γούλας, μιλούν για την περιοχή του Σαρανταπόρου ως ένα από τα πιο δύσκολα σημεία της Ελλάδας για τα ελικόπτερα Χιούι.
Μήπως παρέκκλινε της πορείας του; Και αν ναι γιατί; Σήμανση είχαν οι κολώνες όπως αναφέρει ο ιπτάμενος χειριστής Ελικοπτέρων Χιούι Στέργιος Νίκας;
Στην ανείπωτη τραγωδία που χτύπησε τις ένοπλες Δυνάμεις, ως εκ θαύματος σώθηκε η Αρχιλοχίας μηχανικός του Ελικοπτέρου Βασιλική Πλεξίδα. Ήταν η μόνη σύμφωνα με πληροφορίες που φορούσε ζώνη ασφαλείας. Η μηχανικός στάθηκε τυχερή καθώς μπορεί να καθόταν στην πλευρά που δεν προσέκρουσε το ελικόπτερο στο έδαφος.
Η έρευνα θα δείξει αν η τραγωδία οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος, στις καιρικές συνθήκες ή σε μηχανική βλάβη.
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.