Μόνο στο star.gr: Οι Έλληνες που έκαναν το λάδι.... ΣΚΟΝΗ και τρέλαναν τις αγορές!

Πώς μετέτρεψαν το ελαιόλαδο σε στερεά μορφή

Οι Έλληνες που έκαναν το λάδι.... ΣΚΟΝΗ

Ο Άκης Καπέτας και ο Βασίλης Σιώρος είχαν την πρωτότυπη επιχειρηματική ιδέα να μετατρέψουν το ελαιόλαδο σε στερεά μορφή και πέτυχαν.

Η start up εταιρεία τους που ονομάζεται ARDUStech και μετρά ενάμιση χρόνο λειτουργίας, πήρε μορφή όταν ο FDA (Food and Drugs Administration) των Η.Π.Α. δημοσίευσε έναν νόμο που υποχρεώνει όλες τις βιομηχανίες τροφίμων και ποτών, μέχρι το τέλος του 2019, να  καταργήσουν ή να αντικαταστήσουν τα trans λιπαρά από τις συνταγές τους.

Το star.gr, μίλησε με τους ιδρυτές της ARDUStech που στηρίχθηκε πάνω σε μια καινοτομία.

«Η ARDUStech», όπως εξηγεί ο Άκης, «είναι μια start-up εταιρεία που παράγει μικροενθυλακωμένο ελαιόλαδο μέσω της τεχνικής του spray drying (θέρμανση δια ψεκασμού). Παράγουμε δηλαδή ελαιόλαδο σε στερεή μορφή (πούδρα) χωρίς να αλλάξουμε ούτε τη χημική σύσταση του ελαιολάδου, αλλά ούτε και τα οργανοληπτικά του χαρακτηριστικά».

Ο Βασίλης 35 ετών, έχει αναλάβει την ανάπτυξη του προϊόντος που περιλαμβάνει μια πληθώρα εργασιών από την εργαστηριακή ανάπτυξη, την μαζική παραγωγή, την εναρμόνιση με την Κοινοτική Νομοθεσία. Ταυτόχρονα, είναι υπεύθυνος Διασφάλισης Ποιότητας και έχει αναλάβει την επιτήρηση της Πιστοποίησης της εταιρίας με το διεθνές πρότυπο ISO 22000. Τέλος, έχει αναλάβει τον Στρατηγικό Σχεδιασμό και την επιτήρηση για την υλοποίηση των στόχων που έχουν τεθεί με γνώμονα τον Επιχειρηματικό Σχεδιασμό.

 Ο Άκης, 33 ετών, έχει αναλάβει τον τομέα των Πωλήσεων που είναι ιδιαίτερα δύσκολο στα πρώτα στάδια μίας start up (early stage customer acquisition).  Η συμμετοχή σε κλαδικές εκθέσεις, η επικοινωνία με πελάτες σε Ελλάδα και εξωτερικό, καθώς επίσης και η πρωτογενή έρευνα της αγοράς αποτελούν καθημερινές δραστηριότητες. Παράλληλα, ο Άκης έχει αναλάβει την επιτήρηση της ανάπτυξης του re-branding της ARDUSTECH και την ανάπτυξη της εταιρικής εικόνας. Τέλος είναι υπεύθυνος για την ομαλή λειτουργία της εταιρίας σε καθημερινό επίπεδο (operational) καθώς επίσης και υπεύθυνος προμηθειών α’ υλών (sourcing).

Στην ερώτηση αν μπορεί μια startup εταιρεία να ξεκινήσει χωρίς λεφτά και χωρίς επενδυτές, ο Βασίλης απαντά: «Το να ξεκινήσει κάποιος μια start-up σημαίνει ότι όλοι όσοι συμμετέχουν σε αυτήν την εταιρεία θα αφιερώσουν αμέτρητες ώρες για να καταφέρουν να στήσουν την επιχείρησή τους και να την πάνε ένα βήμα πάρα πέρα. Αυτό κάλλιστα μπορεί να μεταφραστεί σαν κεφάλαιο. Η ανεύρεση επενδυτή δεν πρέπει να είναι αυτοσκοπός. Είναι κάτι που έρχεται στην πορεία. Επίσης υπάρχουν αρκετά προγράμματα και ιδρύματα που δίνουν έπαθλα σε νέες επιχειρήσεις μέσω διαγωνισμών, αλλά και incubators-accelerators, όπως π.χ. είναι το egg - enter•grow•go ή το corallia, που στηρίζουν έμπρακτα την επιχειρηματικότητα με κεφάλαια και υποδομές».

«Η ARDUStech απευθύνεται στη B2B αγορά, δηλαδή στις βιομηχανίες τροφίμων, συμπληρωμάτων διατροφής και καλλυντικών όπου χρησιμοποιούν ξηρά μείγματα ως πρώτη ύλη π.χ. οι εταιρείες που παράγουν σούπες και σάλτσες σε σκόνη», εξηγεί ο Άκης.

Όσο για τα μελλοντικά σχέδιά τους, είναι να αναπτύξουν μια σειρά καινοτόμων συστατικών τροφίμων, φαρμάκων και καλλυντικών, τα οποία θα προέρχονται από την πλούσια ελληνική αγροτική κληρονομιά. «Το όραμά μας είναι η δημιουργία νέων σειρών premium προϊόντων, μεγαλύτερης διατροφικής αξίας, συμβάλλοντας σε έναν υγιεινότερο τρόπο ζωής», προσθέτει ο Βασίλης, σημειώνοντας: «Επιτυχία για εμάς είναι να καθιερωθούμε στην αγορά των ξηρών μειγμάτων (dry mixes) στη B2B αγορά».

Τι συμβουλεύουν όμως τους νέους ανθρώπους που θέλουν να τολμήσουν στο χώρο του επιχειρείν; «Η συμβουλή μας είναι να μη φοβάται ο κόσμος να βγει από την πεπατημένη, αλλά να τολμήσει να αναπτύξεις νέες ιδέες και ικανότητες. Το κουράγιο, η υπομονή και η επιμονή είναι αναγκαίες προϋποθέσεις, γιατί οι start-up συνήθως αργούν να καρποφορήσουν».

 

Ρεπορτάζ: Μαρία Κυπραίου

email: mkipreou@star.gr

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top