Επεισοδιακή ήταν η συγκέντρωση που πραγματοποίησαν σήμερα τα μέλη του συνδικάτου οικοδόμων Θεσσαλονίκης, έξω από το εργοτάξιο του σταθμού «Αγία Σοφία» του Μετρό, όπου χθες βρήκε τραγικό θάνατο ένας 50χρονος χειριστής γερανοφόρο, όταν ο γερανός που επέβαινε ανετράπη.

Όπως σας έχει ήδη ενημερώσει το star.gr,  οι συγκεντρωμένοι έφτασαν έξω από το εργοτάξιο, όπου όπως καταγγέλλουν βρήκαν κλειδωμένες τις πόρτες, ενώ οι εργαζόμενοι που βρίσκονταν μέσα δεν μπορούσαν να βγουν.

Έτσι τα μέλη του συνδικάτου οικοδόμων έσπασαν την πόρτα και μπήκαν μέσα μαζί με μέλη του ΠΑΜΕ.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συνδικάτου Οικοδόμων Ν.Θεσσαλονίκης, Γεώργιο Παπαεπαμεινώνδα, «από τύχη δεν θρηνήσαμε περισσότερα θύματα χτες, καθώς στο έργο δούλευαν την ίδια ώρα αρκετοί εργαζόμενοι, που έφυγαν την τελευταία στιγμή». Ο ίδιος έκανε μάλιστα λόγο για ελλιπή μέτρα ασφάλειας στο εργοτάξιο, για ανεπαρκή εποπτεία από τους ελεγκτικούς μηχανισμούς του κράτους και για εργαζόμενους που εργάζονται με εξαντλητικά ωράρια. «Κάναμε παρεμβάσεις για τα εξαντλητικά ωράρια και το γεγονός ότι οι εργαζόμενοι δουλεύουν επτά ημέρες την εβδομάδα, ενώ υπέγραψαν για πενθήμερη εργασία, αλλά δεν άλλαξε κάτι» πρόσθεσε.

«Κανένα εργοτάξιο του Μετρό Θεσσαλονίκης δεν λειτουργεί σήμερα, σε ένδειξη πένθους» δήλωσε από την πλευρά του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων στο Μετρό Θεσσαλονίκης, Χάρης Κυπριανίδης, υπενθυμίζοντας ότι αντίστοιχο θανατηφόρο ατύχημα είχε συμβεί σε εργοτάξιο του Μετρό και το 2009. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι τα μέτρα ασφαλείας στο έργο είναι όντως ελλιπή, ενώ η Επιθεώρηση Εργασίας είναι υποστελεχωμένη και εκ των πραγμάτων αδυνατεί να ελέγξει και τα 25 εργοτάξια του Μετρό. Υπενθύμισε ότι οι εργαζόμενοι έχουν ζητήσει να οριστεί συγκεκριμένο πρόσωπο, το οποίο θα ελέγχει ειδικά το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης, αλλά μέχρι στιγμής δεν έχουν εισακουσθεί.

Ως «ημέρα πένθους και διαμαρτυρίας για τις συνθήκες εργασίας στα εργοτάξια» χαρακτηρίζει τη σημερινή η διοίκηση του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Θεσσαλονίκης (ΕΚΘ) κι εκφράζει τα συλλυπητήρια της στην οικογένεια και τους οικείους του 50χρονου χειριστή του γερανοφόρου οχήματος. «Ο θάνατος του χειριστή αποτελεί το δεύτερο θανατηφόρο εργατικό ατύχημα στα εργοτάξια του μετρό της Θεσσαλονίκης από το 2009, ενώ μέσα σ' αυτά τα χρόνια έχουν καταγραφεί πολλά εργατικά ατυχήματα, που χαρακτηρίζονται από μικρά έως σοβαρά» υποστηρίζει η διοίκηση του ΕΚΘ και καταγγέλλει «τα ελλιπή μέτρα ασφαλείας και υγιεινής που υπάρχουν στα εργοτάξια του μετρό της Θεσσαλονίκης, τη μη τήρηση της εργατικής νομοθεσίας καθώς και τη μη υλοποίηση ενημερωτικών σεμιναρίων για τις συνθήκες εργασίας και αντιμετώπισης κινδύνων».

Παράλληλα, συνεχίζει το ΕΚΘ, «ζητάμε να υλοποιηθεί άμεσα το αίτημα των εργαζομένων στο Υπουργείο Εργασίας για τοποθέτηση από το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας (ΣΕΠΕ) επικεφαλής για τον έλεγχο των συνθηκών υγιεινής και ασφάλειας των μεγάλων έργων, λόγω έλλειψης του υπάρχοντος προσωπικού στην παραπάνω υπηρεσία. Επίσης, απαιτούμε τη συγκρότηση της «Συμβουλευτικής Επιτροπής Παρακολούθησης του Έργου», όπως προβλέπεται από το νόμο περί Δημοσίων Έργων» επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση.


 

Tags: