Τι πιο ωραίο από τα να βλέπεις ότι υπάρχουν δημόσια σχολεία στα οποία διδάσκουν Άνθρωποι, που παρόλες τις προσωπικές και οικονομικές δυσκολίες, έχουν το μεράκι να ασχοληθούν με τα παιδιά και να προάγουν την δημιουργικότητά τους, χωρίς να έχουν το παραμικρό κέρδος από όλο αυτό;

Ένα τέτοιο σχολείο είναι το 5ο Γυμνάσιο Ιλίου, στο οποίο διευθυντής είναι ο κύριος Σταύρος Μπαλοδήμας. Με τη βοήθεια του ιδίου και δύο καθηγητών, της κυρίας Γεωργίας Παππά και του κύριου Ανδρέα Σιαπάνη, οι μαθητές της Γ Γυμνασίου, δημιούργησαν τη δική τους εικονική επιχείρηση, την 5 Flavors και παράγουν προϊόντα μέσα στο σχολείο!

Το star.gr μίλησε με τον κύριο Μπαλοδήμα, για αυτή την αξιέπαινη δραστηριότητα.

«Η 5 flavors είναι η εικονική επιχείρηση του 5ου Γυμνασίου Ιλίου, βασισμένη στην ιδέα του παγκόσμιου μαθητικού προγράμματος Νεανικής Επιχειρηματικότητας του ΣΕΝ-JA. Η επιχείρηση ιδρύθηκε στις 27 Οκτωβρίου 2016 και αποτελείται από 27 μαθητές-στελέχη και παράγει 100 % χειροποίητα και παραδοσιακά προϊόντα που απευθύνονται σε ανθρώπους από όλες τις ηλικίες. Ο στόχος του προγράμματος είναι να προωθηθούν κλασσικές συνταγές κυρίως σε νέους ώστε να μάθουν την ελληνική παράδοση με έναν ριζοσπαστικό τρόπο, ο οποίος ονομάζεται 5 flavors. Παράλληλα με τον τρόπο αυτό νέα παιδιά έχουν την ευκαιρία να έρθουν από πρώτο χέρι σε επαφή με τον κόσμο του επιχειρίν! Μπορεί να είμαστε δημόσιο σχολείο αλλά δεν θεωρούμε την επιχειρηματικότητα και το κέρδος εχθρό», σημείωσε.

«Τα προϊόντα (τουρσί,πάστα ελιάς, λικέρ, λιμοντσέλο και μαρμελάδες) παράχθηκαν στο χώρο του σχολείου από τους ίδιους τους μαθητές, οι οποίοι μάλιστα χρηματοδότησαν την προσπάθεια αυτή, δωρίζοντας το καθένα από αυτά 10 ευρώ. Η καινοτομία της επιχείρησης των παιδιών είναι η δημιουργία μιας μαρμελάδας με γεύση ακτινίδιο μπανάνα και μήλο, η οποία δεν υπάρχει στην αγορά από καμία άλλη εταιρεία του εμπορίου. Μάλιστα έχει ξεπουλήσει!», πρόσθεσε στην συνέχεια.

Μάλιστα όπως εξηγεί ο ίδιος στο star.gr, «ακολουθήθηκαν όλες οι διαδικασίες που απαιτούνται για τη δημιουργία μιας εικονικής επιχείρησης. Τα παιδιά έφτιαξαν καταστατικό, ίδρυσαν διοικητικό συμβούλιο, τμήμα μάρκετινγκ, εμπορικό τμήμα, τμήμα παραγωγής, κλπ. Στη συνέχεια χώρισαν τις αρμοδιότητές τους. Ο καθένας εργαζόταν αξιότιμα με τους υπόλοιπους και έστελνε γραπτή αναφορά κάθε μήνα στον Γενικό Διευθυντή, Σιατούνη Αντώνη, που είναι και πρόεδρος του 15μελους συμβουλίου του σχολείου μας. Τα παιδιά, δημιούργησαν στενές σχέσεις με ελεύθερους επαγγελματίες της περιοχής μας και με άλλες εταιρείες, που έγιναν χορηγοί».

Όσο για το πού ακριβώς παράγουν οι μαθητές τα προϊόντα τους; «Έχουμε μια αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, η οποία τις Τετάρτες μετά το σχόλασμα και για αρκετές ώρες, μετατρέπεται σε παρασκευαστήριο. Τα παιδιά έχουν δείξει μεγάλο ενδιαφέρον σε οποιαδήποτε εξωδιδακτική απασχόληση.Ο μαθητής όταν έχει πραγματικά κάτι ενδιαφέρον εξωδιδακτικό να κάνει στο σχολείο, θα κάτσει με μεγάλη προθυμία και μετά τη λήξη του σχολικού ωραρίου. Είναι αξιέπαινη η προσπάθεια των παιδιών αλλά και των συναδέλφων. Το κάνουμε καταθέτοντας το μεράκι και την ψυχή μας. Στο σημείο αυτό θα πρέπει να αναφέρω ότι μέχρι πέρυσι ίσχυε μια δίωρη μείωση ωραρίου για όσους καθηγητές υλοποιούσαν πολιτιστικά προγράμματα εκτός διδακτικών ωρών. Από φέτος δεν ισχύει όμως αυτό».

Ο κύριος Μπαλοδήμας τονίζει στη συνέχεια πως ο δήμαρχος Ιλίου «μας συνεχάρη προσωπικά, έκανε ειδική αναφορά στην επίσημη ιστοσελίδα του δήμου και μας έχει καλέσει την άνοιξη να στήσουμε το περίπτερό μας για μια μέρα, έξω από το δημαρχείο. Ταυτόχρονα θα κάνουμε ένα μπαζάρ στο τέλος της χρονιάς στο σχολείο μας, όπου η τοπική κοινωνία θα μπορεί να αγοράσει τα προϊόντα μας. Μετά θα γίνει ένας οικονομικός απολογισμός και όλα τα κέρδη θα τα διανείμουμε στα  παιδιά μας, προκειμένου να επιβραβευτούν για την προσπάθειά τους».

Τέλος ο διευθυντής του 5ου Γυμνασίου Ιλίου, τόνισε κάτι πολύ σημαντικό. «Στο Γυμνάσιο δεν βγάζουμε ούτε γιατρούς, ούτε δικηγόρους. Θέλουμε να βγάλουμε καλούς ανθρώπους κοινωνικοποιημένους.

Η συμμετοχή σε αυτά τα προγράμματα απαιτεί από το μέρος των καθηγητών, κάποια γραφειοκρατική διαδικασία πριν την υλοποίηση του προγράμματος, η οποία όμως πολλές φορές μας αποτρέπει από το να συμμετέχουμε σε τέτοιες διαδικασίες. Όμως  πρέπει να καταλάβουμε ότι κάποιες φορές οφείλουμε να κάνουμε και πράγματα, τα οποία δεν είναι γραμμένα σε κάποιο βιβλίο κανονισμών. Να μην λειτουργούμε πάντα by the book.

Αυτό που κάνει εμάς τους καθηγητές ξεχωριστούς, είναι ότι δουλεύουμε σε ένα εργασιακό περιβάλλον όπου έχουμε το μέλλον της χώρας στα χέρια μας, οι γονείς μας εμπιστεύονται τα παιδιά τους. Ας κάνουμε και εμείς τις μικρές μας υπερβάσεις ώστε να δώσουμε στα παιδιά μια έμπνευση. Αυτό χρειάζονται από εμάς».

* Aκούστε ένα απόσπασμα όσων είπε στο star.gr o κύριος Μπαλοδήμας.

 

Ρεπορτάζ: Μαρία Κυπραίου

email: mkipreou@star.gr

Tags: