Αισιοδοξία ότι μέχρι το τέλος Μαρτίου 2017 θα έχει ολοκληρωθεί ο νέος αυτοκινητόδρομος Κόρινθος-Πάτρα (120 χιλ.), που μαζί με το τμήμα Ελευσίνα-Κόρινθος ονομάζεται Ολυμπία Οδός, επικρατεί στην εταιρεία παραχώρησης (Ολυμπία Οδός), όπως και στην κατασκευαστική κοινοπραξία (Άπιον Κλέος).

Με τον νέο αυτοκινητόδρομο η διαδρομή Αθήνα - Πάτρα (201,5 χιλ.) θα γίνεται σε 1,5 ώρα, ενώ τα διόδια που θα καταβάλλει ένα Ι.Χ. αυτοκίνητο θα είναι της τάξεως των 11,5 ευρώ από 6,4 ευρώ σήμερα. 

Μπορεί οι οδηγοί να χάνουν στο μέλλον περισσότερο χρήμα, ωστόσο θα κερδίζουν χρόνο! Γρηγορότερα και με μεγαλύτερη ασφάλεια θα ταξιδεύουν στους προορισμούς τους, αποφεύγοντας το δρόμο-καρμανιόλα για την Πάτρα, όπου εκατοντάδες άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους 

Τα 5 σημεία στα οποία θα μείνουν εκκρεμότητες και θα παραδοθούν ολοκληρωμένα το φθινόπωρο του 2017 είναι στις περιοχές Δερβένι, Καμάρες, Αραχωβίτικα και Καμάρι, καθώς και στον κόμβο του Ρίου. Ο τελευταίος θα περιλαμβάνει 3 άνω διαβάσεις, 6 κάτω διαβάσεις, δύο γεφυρώσεις του ποταμού Σέλεμνου και πολλαπλές ράμπες εισόδου - εξόδου.

Το συνολικό κόστος κατασκευής του έργου της Ολυμπίας Οδού ανέρχεται σε 1,487 δισ. ευρώ και χρηματοδοτείται από ένα συνδυασμό ιδιωτικών κεφαλαίων (τραπεζικά δάνεια και ίδια κεφάλαια), ευρωπαϊκών κονδυλίων, τη συμβολή των χρηστών και το Ελληνικό Δημόσιο. Πιο συγκεκριμένα, το έργο χρηματοδοτείται κατά 38% από ιδιωτικά κεφάλαια (29% τραπεζικά δάνεια - 9% ίδια κεφάλαια), 33% από κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, 23% από τη συμβολή των χρηστών και 6% από το Ελληνικό Δημόσιο.

Μεταξύ άλλων, κατασκευάζονται 12 σήραγγες συνολικού μήκους 16 χλμ, ενώ μια ιδιαιτερότητα στην περιοχή της Παναγοπούλας, μεταξύ Αιγίου και Ρίου είναι ότι παράλληλα, πολύ κοντά και κάτω από τις σήραγγες του αυτοκινητόδρομου κατασκευάζονται και οι σήραγγες του σιδηρόδρομου, γεγονός που κάνει το έργο τεχνικά ακόμη πιο δύσκολο.

 

 

 

 

 

 

Δείτε επάνω περισσότερες ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Tags: