​Φανταζόσασταν ποτέ ότι θα επιβιβαζόσασταν σε ένα πλοίο ξεκινώντας από τον Πειραιά και μέσα σε τέσσερις ημέρες θα μπορούσατε να κάνετε πραγματικότητα την επιχειρηματική σας ιδέα; Και όμως! Το πλοίο του CruiseInn «ταξιδεύει» τους ενδιαφερόμενους εν δυνάμει επιχειρηματίες σε Μύκονο, Κουσάντασι, Πάτμο, Ρόδο, Ηράκλειο και Σαντορίνη.

Κατά τη διάρκεια του τετραήμερου ταξιδιού οι συμμετέχοντες έχουν την ευκαιρία να μοιραστούν με άλλους τις επιχειρηματικές τους ιδέες, να βρουν συνεργάτες και, δημιουργώντας μία ομάδα, να δουλέψουν για λίγες ημέρες, ώστε να αναπτύξουν ένα πρωτόλειο επιχειρηματικό πλάνο και να δημιουργήσουν ένα πρωτότυπο του προϊόντος τους!

02  Ομαδική φωτογραφία του CruiseInn Οκτωβρίου 2016.JPG

To star.gr μίλησε με την Λένια Μιλτιάδους, μέλος της οργανωτικής επιτροπής του CruiseInn.

-Τι είναι ουσιαστικά το CruiseInn;

Είναι ο πρώτος διαγωνισμός επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα που γίνεται κατά τη διάρκεια μίας τετραήμερης κρουαζιέρας στο Αιγαίο.

-Ποιος είναι ο στόχος του διαγωνισμού;

Βασικό μέλημα του διαγωνισμού είναι να αναδείξει καινοτόμες επιχειρηματικές ιδέες στους τομείς του Τουρισμού, του Πολιτισμού και της Οινογαστρονομίας οι οποίες, με τη βοήθεια των βραβείων που προσφέρουμε σε συνεργασία με τους χορηγούς μας, θα εξελιχθούν σε βιώσιμες και επιτυχημένες επιχειρήσεις.

Καίριας σημασίας για τις ομάδες που «αποφοιτώντας» από το CruiseInn συνεχίζουν την πορεία τους στα επιχειρηματικά «πελάγη», θεωρούμε ότι είναι το χρηματικό έπαθλο των 3.500€ που προσφέρεται από τη Celestyal Cruises στους νικητές του CruiseInn, οι δυνατότητες ανάπτυξης πιλοτικών δοκιμών των ιδεών -τόσο με την Celestyal όσο και με άλλους χορηγούς του διαγωνισμού όπως η Ένωση Συνεταιρισμών Θηραϊκών Προϊόντων SantoWines-, η φιλοξενία σε χώρους ανάπτυξης νεοφυών επιχειρήσεων και οι άλλες υποστηρικτικές υπηρεσίες από το δίκτυο των συνεργατών μας (Orange Grove, Impact Hub Athens, AceIn, The Cube Athens και άλλοι).

11 Στιγμές χαλάρωσης στη Ρόδο για οργανωτική ομάδα και μέντορες.JPG

-Εξήγησέ μας τι ακριβώς γίνεται τις 4 μέρες που διαρκεί το ταξίδι του CruiseInn;

Κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού οι ομάδες παρακολουθούν ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα, το οποίο αποτελείται από σεμινάρια και συμβουλευτική από μέντορες που δραστηριοποιούνται στους κλάδους του Τουρισμού, του Πολιτισμού και της Οινογαστρονομίας.

Οι συμμετέχοντες, επίσης, καλούνται να κάνουν έρευνα αγοράς στους προορισμούς, μιλώντας με τους κατοίκους και ερευνώντας αν υπάρχει ενδιαφερόμενο κοινό για το προϊόν που αναπτύσσουν. Επιπλέον, οι ομάδες έρχονται σε επαφή με τοπικούς φορείς και επιχειρηματίες, οι οποίοι μοιράζονται μαζί τους την εμπειρία και την τεχνογνωσία τους, βοηθώντας τους να διαμορφώσουν το τελικό επιχειρηματικό τους πλάνο.

-Ποια είναι τα κρι��ήρια βάσει των οποίων κερδίζει κάποια ομάδα στο διαγωνισμό;

Οι νικητές είναι 3 και επιλέγονται από κριτική επιτροπή, η οποία αποτελείται τόσο από έμπειρους επαγγελματίες των κλάδων ενδιαφέροντος, όσο και από επενδυτές.

Τα κριτήρια επιλογής είναι η καινοτομία του προϊόντος/υπηρεσίας, η βιωσιμότητα του επιχειρηματικού μοντέλου, η πρόοδος της ομάδας κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού, η ύπαρξη πρωτότυπου προϊόντος και η πληρότητα της τελικής παρουσίασης της εκάστοτε ομάδας.

09 Η ομάδα eTOURIST εν ώρα εργασίας.JPG

-Ποιοι μπορούν να λάβουν μέρος στο διαγωνισμό και ποιες είναι οι προϋποθέσεις;

Το CruiseInn απευθύνεται σε φοιτητές και νέους επαγγελματίες από το χώρο της πληροφορικής, του design και της διοίκησης επιχειρήσεων και οι οποίοι ενδιαφέρονται για τους τομείς του Τουρισμού, του Πολιτισμού και της Οινογαστρονομίας, τομείς οι οποίοι αποτελούν βασικούς πυλώνες της ελληνικής οικονομίας.

Είτε κάποιος έχει μια επιχειρηματική ιδέα, είτε ενδιαφέρεται για τους προαναφερθέντες τομείς, μπορεί να συμμετάσχει στο CruiseInn και να συναναστραφεί με άτομα με κοινά ενδιαφέροντα.

08 Στην τρίτη θέση η ομάδα Θέλω τον Καφέ μου.JPG

-Πώς ξεκίνησε η ιδέα του CruiseInn και ποιος την εμπνεύστηκε;

Η ιδέα ξεκίνησε από μια ομάδα μελών του ThinkBiz και του Startup Bus, οι οποίοι είδαν τις προοπτικές που υπάρχουν στους τομείς του Τουρισμού, του Πολιτισμού και της Οινογαστρονομίας για την Ελλάδα και θέλησαν να δημιουργήσουν ένα διαγωνισμό, μέσα από τον οποίο νέοι με αξιόλογες επιχειρηματικές ιδέες θα λάβουν την απαραίτητη στήριξη που χρειάζονται στα πρώτα βήματα της επιχείρησής τους.

-Ποιοι είναι οι διοργανωτές του;

Διοργανωτές του CruiseInn είναι το ThinkBiz, ο πρώτος φοιτητικός σύλλογος επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα με βάση το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, και η Celestyal Cruises, η μοναδική εταιρία κρουαζιέρας με αφετηρία τα ελληνικά λιμάνια.

06  Οι νικητές Experience Box με τον Δντη Ξενοδοχειακών Λειτουργιών της Celestyal Cruises Α.jpg

-Πότε «σάλπαρε» για πρώτη φορά το πλοίο του CruiseInn;

Το CruiseInn έκανε το πρώτο του ταξίδι το Μάιο του 2015 και μέχρι σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί συνολικά 3 κρουαζιέρες, από τις οποίες οι δύο είχαν θεματική τον Τουρισμό και τον Πολιτισμό και η μία τον Τουρισμό και την Οινογαστρονομία.

Από την πρώτη στιγμή, ο διαγωνισμός έτυχε πολύ μεγάλης ανταπόκρισης με τις αιτήσεις να αυξάνονται γεωμετρικά από κρουαζιέρα σε κρουαζιέρα.

05  Η απονομή των βραβείων φιλοξενήθηκε στο οινοποιείο της SantoWines.jpg

-Πες μας λίγα λόγια για το τελευταίο ταξίδι που πραγματοποιήθηκε και για τις επιχειρηματικές ιδέες που επιβραβεύτηκαν.

Στο τελευταίο ταξίδι του CruiseInn επιβιβάστηκαν 29 συμμετέχοντες, οι οποίοι χωρίστηκαν σε 6 ομάδες.

Νικήτρια ομάδα αναδείχθηκε η ομάδα “Experience Box”, ένα premium κουτί εμπειριών από προϊόντα και υπηρεσίες μίας περιοχής που επισκέπτεται ένας τουρίστας, το οποίο παραδίδεται το πρωί κάθε ημέρας διαμονής του σε κάποιο συνεργαζόμενο κατάλυμα (ξενοδοχείο, κρουαζιερόπλοιο κοκ.), ώστε να κάνει τις διακοπές του αξέχαστες.

Στη δεύτερη θέση βρέθηκε η ομάδα WineWise, η οποία αναπτύσσει μία εφαρμογή-παιχνίδι για οινοποιεία, την οποία εμπνεύστηκε από τις ανάγκες της Ένωσης Συνεταιρισμών Θηραϊκών Προϊόντων - Santowines, οι οποίοι υποστήριξαν το CruiseInn. Μέσα από την εφαρμογή, στους επισκέπτες του οινοποιείου θα προβάλλονται οι περιγραφές των διάφορων ποικιλιών που προσφέρονται και, στη συνέχεια, μέσα από μία διαδικασία οινογευσιγνωσίας «στα τυφλά», εκείνοι θα προσπαθούν να ταυτίσουν το κρασί που δοκίμασαν με κάποια από τις περιγραφές που διάβασε νωρίτερα.

Την τρίτη θέση κατέλαβε η ομάδα “Θέλω τον καφέ μου”, η οποία αναπτύσσει ένα chatbot το οποίο με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης θα αυτοματοποιήσει την καθημερινή διαδικασία παραγγελίας καφέ.

-Πώς μπορεί κάποιος να δηλώσει συμμετοχή;

Συμμετοχή μπορούν να δηλώσουν οι ενδιαφερόμενοι στο getcruiseinn.com. Το ��όστος είναι 120 ευρώ το άτομο συν το ΦΠΑ. Αυτή τη στιγμή οι επιχειρηματικές κρουαζιέρες για το 2016 έχουν ολοκληρωθεί, ωστόσο κάθε φορά οι αιτήσεις ανοίγουν μερικούς μήνες πριν την πραγματοποίηση του επόμενου CruiseInn, ώστε οι ενδιαφερόμενοι να έχουν αρκετό χρόνο στη διάθεσή τους να στείλουν την αίτησή τους.

03  Τελικές παρουσιάσεις ιδεών σε Τουρισμό και Οινογαστρονομία.jpg

-Πέρα από την επιβράβευση της επιχειρηματικής ιδέας και το χρηματικό έπαθλο τι κερδίζουν οι συμμετέχοντες του διαγωνισμού;
Οι συμμετέχοντες έχουν την ευκαιρία να συναναστραφούν με άλλα άτομα με διαφορετικό υπόβαθρο που ��μως έχουν κοινά ενδιαφέροντα τον Τουρισμό, τον Πολιτισμό και την Οινογαστρονομία.

Είναι επίσης πολύ σημαντικό ότι οι συμμετέχοντες του CruiseInn κερδίζουν επαφές με επαγγελματίες των κλάδων τόσο μέσα από τη συναναστροφή τους με τους μέντορες και τους κριτές του CruiseInn, όσο και από την αλληλεπίδρασή τους με τους τοπικούς φορείς των προορισμών της κρουαζιέρας.

Επιπλέον, μετά από τη διοργάνωση 3 διαγωνισμών, το CruiseInn έχει δημιουργήσει τη δική του κοινότητα, μέσα από την οποία δημιουργούνται ευκαιρίες για συνέργειες και ανταλλαγή τεχνογνωσίας.

-Ποιο το μότο της ομάδας του CruiseInn;

Το μότο μας είναι το “The best way to do it is to do it”, γιατί πιστεύουμε πραγματικά ότι ο καλύτερος τρόπος να μάθεις αν κάτι θα δουλέψει, είναι απλά να το προσπαθήσεις.



Συνέντευξη: Μαρία Κυπραίου
Email: mkipreou@star.gr