​Δεν είναι λίγες οι φορές μέχρι σήμερα που οι εισπρακτικές αποκαλύπταν από το τηλέφωνο στοιχεία για οφειλές προσώπων σε συγγενείς ή άλλους τρίτους, στην προσπάθειά τους να βρουν τους ίδιους τους οφειλέτες.

Σύμφωνα με την απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού χαρακτήρα, από εδώ και στο εξής όταν μια εισπρακτική εταιρία τηλεφωνεί σε οφειλέτη τράπεζας και απαντά τρίτο πρόσωπο, όπως σύζυγος, γονέας, παιδί, ή οποιοσδήποτε άλλος, ο υπάλληλος της εταιρίας απαγορεύεται να αποκαλύψει στον τρίτο, τον λόγο για τον οποίο ψάχνει τον οφειλέτη ή την εταιρία από την οποία καλεί, αλλά και το ότι η κλήση καταγράφεται.

Οι συγγενείς των οφειλετών ή οι τρίτοι θα ενημερώνονται για την καταγραφή των κλήσεων από τις εφημερίδες στις οποίες οι εισπρακτικές εταιρίες είναι υποχρεωμένες να δημοσιεύουν ότι αυτές οι κλήσεις καταγράφονται.

Όσο για το πως οι ίδιοι οι οφειλέτες μπορούν να προστατεύσουν τους εαυτούς τους από αμφίβολης προέλευσης τηλεφωνήματα, ο νόμος θέτει υποχρεώσεις στους υπαλλήλους των εταιριών.

Πρέπει ο υπάλληλός της να δηλώσει τα στοιχεία της ταυτότητάς του και τον αριθμό μητρώου της εταιρίας από την οποία καλεί και για ποιον λογαριασμό δανειστή τηλεφωνεί.