​Στην Eλλάδα της κρίσης, πολλοί ήταν εκείνοι που έβαλαν τα κεφάλια μέσα και «δείλιασαν» φοβούμενοι τι μέλλει γενέσθαι, όχι όμως και δυο φίλες, η Γιάννα Ματθαίου και η Αφροδίτη Φλώρου.

Έχοντας εργαστεί ως στελέχη σε μεγάλες εταιρίες, αποφάσισαν να κάνουν κάτι εντελώς διαφορετικό, αποδεικνύοντας στο εξωτερικό ότι οι Έλληνες αν θέλουν…μπορούν.

original.jpg
Κάπως έτσι πήρε σάρκα και οστά η «Anassa Organics», μια σειρά από ελληνικά αρωματικά φυτά (πολλά από τα οποία φύονται αποκλειστικά στην Ελλάδα), που φτάνουν στα χέρια μας μέσα σε μια πρωτοποριακή συσκευασία και με μια ονομασία που προέκυψε από πολύ ψάξιμο, καθώς στα αρχαία ελληνικά σημαίνει «βασίλισσα», θέλοντας να συμβολίσουν με αυτόν τον τρόπο την ελληνική γη.

13346548_505349296323176_2308787848205466308_n.jpg
Τρία χρόνια μετά, τα προϊόντα της «Anassa» (εκτός από την Ελλάδα που τα «αγκάλιασε» εξαρχής) εξάγονται συνολικά σε 26 χώρες, από την Φινλανδία μέχρι την Σιγκαπούρη!

13729031_519358621588910_3121519138012768724_n.jpg

Το star.gr, επικοινώνησε με την Γιάννα Ματθαίου η οποία μας εξήγησε πώς ξεκίνησαν την εταιρία και πώς κατάφεραν να φτάσουν εκεί που έφτασαν:

«Είμαστε φίλες εγώ και η Αφροδίτη από τις δουλειές μας. Εργαστήκαμε ως στελέχη σε μεγάλες εταιρίες, αλλά κάποια στιγμή όταν η κρίση ήταν στ�� βαρβάτα της (τέλος του 2012 αρχές του 2013), αποφασίσαμε να κάνουμε ένα δικό μας προϊόν. Δεν είχαμε καμία τεχνογνωσία. Και οι δυο δουλεύαμε σε μάρκετινγκ και πωλήσεις. Η ιδέα ξεκίνησε πολύ ρομαντικά. Να κάνουμε ένα προϊόν που να το βλέπουν στο εξωτερικό ώστε να ανατρέψουμε αυτή την κακή φήμη που υπήρχε για τους Έλληνες τότε».

14045905_542572159267556_6666669556535570859_n.jpg
Έτσι βρήκαν πρόσφορο έδαφος στα ελληνικά αρωματικά φυτά. Επειδή όμως δεν αρκεί μόνο το ποιοτικό περιεχόμενο αλλά «μετρά» πολύ και η εμφάνιση, η Γιάννα Ματθαίου και η Αφροδίτη Φλώρου, «επένδυσαν» (επίσης) στην εξωτερική εικόνα ώστε η συσκευασία να είναι η κατάλληλη:

«Θεωρούσαμε ότι τα ελληνικά αρωματικά φυτά –από προσωπική χρήση- είναι εξαιρετικής ποιότητας. Αυτό που έλειπε όμως, είναι ότι δεν υπήρχαν ωραίες και κατάλληλες συσκευασίες ώστε να τα προστατέψουν. Γι΄αυτό και αποφασίσαμε η συσκευασία να είναι όπως τους αξίζει για να τα αναδείξει» μας εξηγεί η co-founder της εταιρίας.

14732293_564042967120475_5211827596584323460_n.jpg

Τι το ιδιαίτερο έχει η συσκευασία τους;

Τσάι του βουνού, μέντα, μελισσόχορτο, φασκόμηλο, κυνόροδο, λαδανιά, τίλιο, λεβάντα, χαμομήλι, ματζουράνα, δενδρολίβανο και δίκταμο, φτάνουν στα χέρια σας σε μια συσκευασία με ολοκληρωμένο σύστημα παραγωγής με ειδικά βιοδ��ασπώμενα φίλτρα και ξύλινα στηρίγματα για την κούπα:

«Επειδή όλα μας τα χρόνια δουλεύαμε σε γραφεία και τις περισσότερες ώρες λείπαμε από το σπίτι μας, σκεφτήκαμε ότι θα πρέπει να βρούμε έναν τρόπο που να είναι εύκολο αυτό το πράγμα να το μεταφέρεις και να το σερβίρεις στο γραφείο σου, ώστε να μην χρειάζεσαι όλα αυτά τα εργαλεία που θα χρειαζόσουν κανονικά για να βράσεις και να σουρώσεις τα βότανα. Σκεφτήκαμε να βάλουμε μέσα στο κουτί τα φίλτρα, τα φακελάκια, μαζί με ξύλινα στικς που στηρίζονται στην κούπα» μας λέει η Γιάννα Ματθαίου.

12801121_466157356909037_5448225758609043428_n.jpg
Μάλιστα δεν κρύβει ότι «είναι πολύ κρίμα που δεν εξάγουμε ��το εξωτερικό τέτοιου είδους ροφήματα, γιατί στην χώρα μας υπάρχουν πάρα πολλά ενδημικά φυτά. Φύονται μόνο εδώ και δεν τα βρίσκει κανείς πουθενά αλλού στον κόσμο, όπως για παράδειγμα το δίκταμο στην Κρήτη, που είναι ένα εκπληκτικό βότανο».

Βέλγιο, Γαλλία, Δανία, Γερμανά, Αυστραλία, Φινλανδία, Κύπρος, Ελβετία, Σιγκαπούρη και Νορβηγία, είναι μερικές μόνο από τις 26 χώρες που έχουν υποδεχτεί με ανοιχτές αγκάλες τα ελληνικά βότανα της «Anassa»:

«Εξάγουμε σε πολύ σημαντικά και αντιπροσωπευτικά σημεία πώλησης σε κάθε χώρα. Αυτός είναι ο αγώνας που κάνουμε. Να επεκτείνουμε όσο μπορούμε το δίκτυο μας στις ξένες αγορές. Η ανταπόκριση από το εξωτερικό είναι μεγάλη, αλλά το σημαντικότερο είναι ότι υπάρχει επαναληψιμότητα. Όποιος αγοράζει –είτε είναι εισαγωγέας χονδρέμπορος- είτε τελικός καταναλωτής, το αγοράζει σίγουρα και δεύτερη και τρίτη φορά. Αυτό είναι πολύ σημαντικό γιατί εκτός από την συσκευασία που τραβάει και είναι ελκυστική, και το περιεχόμενο είναι αυτό που μετράει».

14570235_561383464053092_943716940992093544_n.jpg
Στο εγχείρημα αυτό, η Γιάννα Ματθαίου και η Αφροδίτη Φλώρου δεν είναι μόνες τους, καθώς από πίσω υπάρχει μια επιστημονική ομάδα με την ανάλογη τεχνογνωσία, την οποία και συμβουλεύονται σε κάθε τους βήμα:

«Συστήσαμε μια επιστημονική ομάδα που έκαναν μια έρευνα για την Anassa, της οποίας τα αποτελέσματα χρησιμοποιήσαμε για να βγάλουμε το προϊόν σε πρώτη φάση. Χρησιμοποιήσαμε την γνώση και είμαστε σε συνεχή επικοινωνία με την επιστημονική κοινότητα για τις αναλύσεις των βοτάνων μας αλλά στο πού κάνει καλό το κάθε ρόφημα που έχουμε. Σε αυτή την φάση συνεργαζόμαστε με την Φαρμακευτική Σχολή Αθηνών».

14907592_571924419665663_5402901463353121433_n.jpg

Όσο για τον τρόπο με τον οποίο γίνεται η συλλογή των βοτάνων;

«Δεν είμαστε παραγωγοί, δεν παράγουμε τα βότανα, αλλά συνεργαζόμαστε με παραγωγούς, κυρίως μικρές επιχειρήσεις και ανθρώπους που έχουμε επιλέξει μέσα σε αυτά τα χρόνια, για τον τρόπο με τον οποίο καλλιεργούν, αποξηραίνουν τα φυτά, πώς είναι τα χωράφια τους. Όλα τα φυτά ούτως ή άλλως είναι βιολογικής καλλιέργειας».

Και μπορεί στο εξωτερικό η «Anassa» να τυγχάνει θερμής υποδοχής, όμως τα πράγματα στη χώρα μας δεν είναι στρωμένα με ροδοπέταλα, καθώς είναι πολύ δύσκολο για την επιχείρηση να σταθεί:

1.jpg
«Τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα. Αυτό που μας έχει δώσει ενέργεια και έχει τροφοδοτήσει την εταιρία είναι οι αγορές του εξωτερικού. Ελπίζουμε να επιβιώσουμε γιατί εδώ πλήττονται πολύ μεγάλες και παλιές (χρονολογικά) εταιρίες, πόσω μάλλον μια νεοφυής επιχείρηση που υποφέρει από πολλά πράγματα. Είναι δύσκολο εγχείρημα. Αν δεν υπήρχε η αγορά του εξωτερικού, δεν ξέρω αν θα επιβιώναμε καν».

14369896_553525038172268_6351318285308904484_n.jpg
Και επειδή τίποτα δεν είναι τυχαίο, να σας ενημερώσουμε πως τα προϊόντα της «Anassa» απέσπασαν για τρίτη συνεχόμενη χρονιά πολλές διεθνείς διακρίσεις, καθώς δυο ροφήματά της, βραβεύτηκαν στα 50 καλύτερα προϊόντα για το 2016, ενώ συγκέντρωσε (μόνο) τη φετινή χρονιά, 9 χρυσά αστέρια (συνολικά μετρά τα 17). Τέλος η εταιρία, συνέπεια της τρίτης χρονιάς διακρίσεων κατέχει πλέον τον τίτλο του Great Taste Producer.


Ρεπορτάζ: Χριστίνα Βεργιώτη

E-mail: chvergioti@star.gr

ΔΕΙΤΕ ΜΕΡΙΚΕΣ ΑΚΟΜΑ ΦΩΤΟ:

IMG_5478_awards_LemonVerbena_web.jpg
IMG_5488_awards.jpg
IMG_8799+.jpg
NTOE3767.jpg
PZQD4040.jpg