​Τέλος δεν έχει η σύγκρουση μεταξύ του Αρχιεπισκόπου και του Υπουργού Παιδείας.

Λίγες μόλις ημέρες αφότου ο Νίκος Φίλης προσπάθησε να κατευνάσει τα πνεύματα, ο Ιερώνυμος απέστειλε νέα επιστολή προς τον Πρωθυπουργό και τους Προέδρους των κοινοβουλευτικών ομάδων, σχετικά με το μάθημα των Θρησκευτικών στα σχολεία.

Όπως εξηγεί ο Αρχιεπίσκοπος, η επιστολή προέκυψε από την επισκόπηση του εκπαιδευτικού υλικού και των οδηγιών προς τους δασκάλους και θεολόγους καθηγητές, που διατίθενται από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) βάσει των νέων Προγραμμάτων Σπουδών (Π.Σ.) για το μάθημα των Θρησκευτικών.

Ασκώντας σφοδρή κριτική προς τον Υπουργό Παιδείας, ο Ιερώνυμος αναλύει και σχολιάζει το νέο πρόγραμμα σπουδών στα Θρησκευτικά.

Αναφερόμενος στην επιχειρηματολογία του κ. Φίλη ότι «“η Πολιτεία αποφασίζει”, σαφώς υπονοώντας ότι η Εκκλησία επιθυμεί να ποδηγετήσει στην Πολιτεία» διερωτάται:

«Άραγε στη δημοκρατική μας πατρίδα έχει χώρο η λουδοβίκεια άποψη ότι Πολιτεία είναι μόνο ο υπουργός;».

Στην επιστολή του σημειώνει ακόμη ότι «ήδη από το 2015 η ρητορική των εκπροσώπων του υπουργείου Παιδείας συστηματικά διαστρέβλωνε, κατά βολικό τρόπο, τον ρόλο του υπάρχοντος μαθήματος των Θρησκευτικών ως μίας δήθεν ανελεύθερης και προσηλυτιστικής διαδικασίας “παραγωγής πιστών” της ορθόδοξης Εκκλησίας μέσα στις σχολικές αίθουσες».

«Αργότερα εντός του έτους 2015,άρχισε να κυκλοφορεί μία νεότερη θέση του υπουργείου Παιδείας ότι το μάθημα οφείλει να αλλάξει, διότι αίφνης η πολιτική ηγεσία άρχισε να ανησυχεί για τη διαφύλαξη της "υποχρεωτικότητάς" του εν όψει του μέχρι τότε δήθεν κατηχητικού – προσηλυτιστικού του χαρακτήρα».

Ο κ. Ιερώνυμος αναφέρεται και στη νεότερη θέση του υπουργείου ότι η ομαλή ένταξη των μεταναστών και προσφυγών στην ελληνική κοινωνία, επιβάλλει πλέον ένα διαφορετικό μάθημα Θρησκευτικών.

Ακόμη, διαμηνύει ότι «η Ορθοδοξία δεν έχει τίποτα να φοβηθεί από την σύγκριση με τα άλλα θρησκεύματα και δόγματα», τονίζοντας πως:

«Η σύγκριση όμως προϋποθέτει ότι το μάθημα παρέχει στον μαθητή συνεκτική και πλήρη εικόνα της ιδιαιτερότητας της Ορθοδοξίας, δηλαδή ένα σύνολο δομημένων γνώσεων με ψύχραιμη, επιστημονική - θεολογική προσέγγιση και όχι σκόρπιες ψηφίδες κοινωνιολογικού ή φιλοσοφικού προβληματισμού με αφορμή το θρησκευτικό φαινόμενο».

Σύμφωνα με τον Αρχιεπίσκοπο «το συμπέρασμα είναι ότι το μάθημα των Θρησκευτικών τώρα πλέον έγινε “κατηχητικό” μετά τις Υπουργικές Αποφάσεις της 13.9.2016, διότι προσπαθεί, με σαφή πολιτικά κριτήρια, να κατηχήσει και να στρατεύσει τους μαθητές σε μια εκκοσμικευμένη στάση απέναντι στο θρησκευτικό φαινόμενο. Παράλληλα συντηρεί μία θεολογικά ρηχή προσέγγιση της Ορθόδοξης Εκκλησίας, εκμηδενίζοντας την ιδιαιτερότητα του ορθόδοξου δόγματος και της χριστιανικής παράδοσης, αφού τα καταβιβάζει και τα μελετά στο επίπεδο του απλού κοινωνικού ή φιλοσοφικού κινήματος, όπως ο τροσκισμός ή η οικολογική κίνηση».