​Μπορεί ο υπουργός Παιδείας, Ν. Φίλης στην έναρξη της σχολικής χρονιάς να πανηγύριζε για το γεγονός ότι τα βιβλία ήταν σε όλα τα σχολεία με το που χτύπησε το πρώτο σχολικό κουδούνι, παρ’ όλ’ αυτά εκπαιδευτικοί καταγγέλλουν στο star.gr σοβαρές ελλείψεις και κενά σε όλα τα σχολεία της χώρας, καθώς οδεύουμε στην ολοκλήρωση της δεύτερης εβδομάδας λειτουργίας τους.

Για εικόνες καθημερινής τρέλας έκανε λόγο στο star.gr ο πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ), Θανάσης Κικινής.

Όπως είπε, οι αναπληρωτές που ήταν απαραίτητοι για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, ήταν γύρω στις 14.000. Αυτή τη στιγμή όμως το υπουργείο έχει προχωρήσει στις 6.500 προσλήψεις αναπληρωτών.

«Στη συνάντηση που είχαμε την προηγούμενη εβδομάδα με τον υπουργό, λάβαμε την απάντηση ότι ελάχιστα έχουμε να περιμένουμε πλέον στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση όσον αφορά στις προσλήψεις αναπληρωτών», είπε ο κ. Κικινής, καταγγέλλοντας την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ότι δεν ενδιαφέρεται για τη λειτουργία του ολοήμερου σχολείου, αλλά μόνο για τη�� εικόνα που έδωσε στην έναρξη της σχολικής χρονιάς για ένα σχολείο που λειτουργεί μέχρι τις 13:15.

«Από εκεί και πέρα γαία πυρί μειχθήτω», είπε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της ΔΟΕ.

52792622846134.jpg

(Ο πρόεδρος της ΔΟΕ, Θανάσης Κικινής)

Οι εκπαιδευτικοί τονίζουν ότι στην πλειοψηφία τους τα ολοήμερα δημοτικά σχολεία είτε δεν λειτουργούν καθόλου, είτε υπολειτουργούν και εκτιμούν ότι κατά τη διάρκεια της χρονιάς τα περισσότερα θα λειτουργήσουν μέχρι τις 15:00 ενώ μέχρι τις 16:00 θα είναι ελάχιστα αυτά που θα καταφέρουν να λειτουργήσουν.

Υποστηρίζουν ακόμα ότι επιχειρείται η ��λήρης απαξίωση του ολοήμερου σχολείου, καθώς δεν υπάρχουν βασικές προϋποθέσεις για τη λειτουργία τους, όπως για παράδειγμα τραπεζοκόμοι που θα ζεσταίνουν και θα σερβίρουν τα φαγητά των παιδιών.

«Όποιος μας ακούσει να ζητάμε την πρόσληψη τραπεζοκόμων θα βάλει τα γέλια και τα κλάματα μαζί. Από την αρχή της λειτουργίας των ολοήμερων, μόνο στα πρώτα 28 που λειτούργησαν πιλοτικά είχαν προσληφθεί τραπεζοκόμοι. Αυτό χρόνο με το χρόνο απαξιώθηκε και μοιραία τα παιδιά κατέληξαν είτε να τρώνε κρύο φαγητό, είτε να τα ζεσταίνουν κάποιοι δάσκαλοι, χωρίς αυτό να είναι στις αρμοδιότητές τους με τον κίνδυνο να βρουν τον μπελά τους αν συμβεί κάτι απρόοπτο», είπε ο κ. Κικινής.

«Το όραμα του ολοήμερου σχολείου δεν ήταν η φύλαξη των παιδιών, αλλά το ακριβώς αντίθετο. Το όραμά μας ήταν να φεύγει το παιδί από το σχολείο, έχοντας κάνει τα μαθήματά του, να υπάρχουν οι κατάλληλοι χώροι και οι κατάλληλες ειδικότητες, ώστε το παιδί να κάνει μέσα στο σχολείο ξένες γλώσσες και να μη χρειάζεται οι γονείς να τα πηγαίνουν μετά το σχόλασμα σε ιδιωτικές δομές. Οι πολιτικές ηγεσίες όλα τα χρόνια ποτέ δεν το λειτούργησαν πλήρως, αλλά αυτό που γίνεται φέτος είναι μια τρέλα», συνέχισε.

Σοβαρά προβλήματα όμως υπάρχουν και στη λειτουργία των σχολείων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όπως ανέφερε στο star.gr ο Ν. Παπαχρήστος, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της ΟΛΜΕ.

ImageHandler.jpg

(Νίκος Παπαχρήστος, μέλος ΔΣ ΟΛΜΕ)

Αυτή τη στιγμή εξακολουθούν να υπάρχουν 2.700 κενά στη γενική εκπαίδευση και πάνω από 1.200 κενά στην ειδική εκπαίδευση. Σοβαρότερες είναι οι ελλείψεις σε μαθηματικούς, φυσικούς και φιλόλογους, ενώ εντονότερο είναι το πρόβλημα στα νησιά του Αιγαίου, στις Κυκλάδες, τα Δωδεκάνησα, τη Σάμο, τον Έβρο, στην Ευρυτανία και στη Φωκίδα.

Ο κ. Παπαχρήστος μάλιστα έκανε λόγο για πλήρη απαξίωση της τεχνικής εκπαίδευσης με τη λεγόμενη τρίτη ανάθεση μαθημάτων.

«Τα περισσότερα κενά επιχειρήθηκε να καλυφθούν με την περιβόητη τρίτη ανάθεση μαθημάτων. Σύμφωνα με αυτή, καθηγητές υποχρεώνονται να διδάξουν μαθήματα τα οποία είτε δεν τα έχουν διδαχθεί στο Πανεπιστήμιο και ��το Πολυτεχνείο, είτε τα έχουν διδαχθεί πλημμελώς. Έτσι υποχρεώνονται να διδάξουν μαθηματικά οι τοπογράφοι, οι πολιτικοί μηχανικοί, οι ναυπηγοί, οι ηλεκτρολόγοι και με αυτό τον τρόπο επιχειρεί η κυβέρνηση να περιορίσει τα κενά», είπε.

Σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς μάλιστα, περικόπηκε το πρόγραμμα των τεχνικών λυκείων τόσο πολύ με αποτέλεσμα να εμφανίσουν πλασματικούς υπεράριθμους καθηγητές σε αυτά, οι οποίοι κλήθηκαν να διδάξουν μαθηματικά, φυσική και χημεία στα γυμνάσια και τα λύκεια γενικής παιδείας.

Κατηγορούν τέλος το υπουργείο για υποβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, αφού πλέον καλείται ο αρχιτέκτονας ή ο ναυπηγός να διδάξει μαθήματα που δεν αποτελούν την πρώτη του ανάθεση, όπως τα μαθηματικά ενώ υποστηρίζουν ότι με αυτές τις αλχημείες έχει τιναχθεί στον αέρα η τεχνική εκπαίδευση.

Της Ευαγγελίας Ντούρου