Πολλοί την έχουν αποκαλέσει «Εθνική Σκοτώστρα», ενώ τα μικρά εκκλησάκια στην άκρη του δρόμου κρύβουν δεκάδες οικογενειακά δράματα…

Ο λόγος για την Εθνική Οδό Αθηνών-Πατρών (και ειδικά το τμήμα Κορίνθου-Π��τρών), όπου μετά από δεκάδες χρόνια αναμονής και βαρύ φόρο αίματος, επιτέλους έφτασε η ώρα του πρώτου βήματος για ασφαλείς και ταχύτερες διελεύσεις.

Έως το τέλος του μήνα, η Ολυμπία Οδός θα δώσει στην κυκλοφορία το κομμάτι Κόρινθος-Κιάτο, συνολικής έκτασης 20 χιλιομέτρων.

Παράλληλα, σύμφωνα με εκτιμήσεις, στο πρώτο δεκαήμερο του Αυγούστου θα δοθούν στην κυκλοφορία και οι δύο σήραγγες Δερβενίου.

patrwn-korinthou.jpg
Ο νέος και υπερσύγχρονος δρόμος θα αποτελείται από 7 άνω διαβάσεις, 19 κάτω διαβάσεις, 7 γέφυρες και 3 κόμβους και θα δώσει μία πρώτης τάξεως γεύση από το πώς θα είναι η Ολυμπία Οδός όταν ολοκληρωθεί, μετατρέποντας τη διαδρομή Αθήνα-Πάτρα αλλά και Πάτρα-Πύργος σε πολύ πιο ευχάριστη και (κυρίως) ασφαλή.

Επί του παρόντος και μέχρι να παραδοθεί το εν λόγω τμήμα στην κυκλοφορία, εκτελούνται προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις.

oldphotosethniki-odos1382255101.jpg
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί ως τον Μάρτιο του 2017, βάζοντας τέλος στην απίστευτη ταλαιπωρία αλλά και τους σοβαρούς κινδύνους που αντιμετωπίζουν σήμερα όσοι ταξιδιώτες περνούν από την πολύ επικίνδυνη Ε.Ο. Αθηνών-Πατρών.

Αλλάζουν την εικόνα της Ελλάδας οι νέοι αυτοκινητόδρομοι

Την ίδια ώρα, ολοένα και πιο ασφυκτικό γίνεται το χρονοδιάγραμμα των μεγάλων έργων στους αυτοκινητόδρομους ανά τη χώρα.


Με την ολοκλήρωση των εργασιών, η Ελλάδα θα διαθέτει ένα από τα πληρέστερα δίκτυα στην Ευρώπη, με όλες τις Ηπειρωτικές Περιφέρειες να έχουν τουλάχιστον από δύο αυτοκινητόδρομους, συνολικού μήκους άνω των 2.500 χλμ.

Όπως αναφέραμε, ως τον Μάρτιο του 2017 αναμένεται να ολοκληρωθεί η Ολυμπία Οδός ενώ τον προσεχή Οκτώβριο ολοκληρώνεται πλήρως ο αυτοκινητόδρομος του Μορέα, με την περιμετρική της Καλαμάτας.

assets_LARGE_t_942_44589094.JPG

Εξάλλου, λίγοι μήνες απέμειναν για τη λειτουργία των 2 αυτοκινητόδρομων της Ιόνιας Οδού και της Κεντρικής Οδού Ε65, (Μάρτιο του 2017) με τον πρώτο να αφορά τη διαδρομή από το Αντίρριο μέχρι τα Ιωάννινα, μήκους 196 χλμ και διασχίζει το Μεσολόγγι, το Αγρίνιο, την Αμφιλοχία και την Άρτα. Ο δεύτερος άξονας, από την Ξυνιάδα μέχρι τα Τρίκαλα, περνά από τις πόλεις του Δομοκού και της Καρδίτσας.

Στο Νομό Κορινθίας τα έργα είναι εμφανώς πιο προχωρημένα και ειδικά το τμήμα Κόρινθος - Κιάτο είναι ένα βήμα πριν την ολοκλήρωση καθώς το μόνο που απομένει είναι οι διαγραμμίσεις

Εντός του 2017 θα ολοκληρωθεί το τμήμα του Ε65 Ξυνιάδα-Νέο Μοναστήρι μήκους 30χλμ. Το 2021 θα προστεθούν άλλα 30χλμ από την ολοκλήρωση του νότιου τμήματος του Ε65 Λαμία-Ξυνιάδα.

Τέλος, σε περίπου εννέα μήνες ολοκληρώνετα�� το έργο της Ιόνιας Οδού που αλλάζει άρδην τις μετακινήσεις.

Πρόκειται για ένα έργο 196 χιλιομέτρων, από τη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου μέχρι την πόλη των Ιωαννίνων και σύμφωνα με τον σχεδιασμό θα έχει παραδοθεί στο σύνολό του έως τον Μάρτιο του 2017.