Στο πλαίσιο της καμπάνιας «Ταξιδεύεις αεροπορικώς; Μάθε τα δικαιώματά σου και διεκδίκησέ τα» που διοργανώνουν για δεύτερη συνεχή χρονιά, το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας και η Ανεξάρτητη Αρχή «Συνήγορος του Καταναλωτή» πραγματοποίησαν ενημερωτική δράση, σήμερα, στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος».
Στελέχη του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Ελλάδας και του «Συνηγόρου του Καταναλωτή» βρέθηκαν στο χώρο Αναχωρήσεων και ενημέρωσαν τους επιβάτες για τα δικαιώματά τους, αλλά και για τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να τα διεκδικούν, παρέχοντάς τους και πληροφοριακό υλικό στην ελληνική και την αγγλική γλώσσα.
dikaiomata taxidioti 2.jpg

Με πάνω από 870 εκ. καταναλωτές να ταξιδεύουν ετησίως αεροπορικώς στην Ε.Ε., η προστασία των δικαιωμάτων των επιβατών αερ��πορικών μεταφορών αποκτά πρόσθετη σημασία. «Σύμφωνα με το Ευρωβαρόμετρο του 2015, το 22% των επιβατών αεροπορικών μεταφορών στην Ε.Ε. έχουν αντιμετωπίσει προβλήματα πριν, μετά ή κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους» επεσήμανε η Διευθύντρια του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Ελλάδας και Αναπληρωτής Συνήγορος Καταναλωτή κ. Αθηνά Κοντογιάννη. «Ωστόσο, μόλις 5-10% διεκδίκησαν τα δικαιώματά τους».
Σε ό,τι αφορά την Ελλάδα, οι καταγγελίες που δέχθηκε η Ανεξάρτητη Αρχή «Συνήγορος Καταναλωτή» Αρχή το 2015 για τον τομέα των αεροπορικών μεταφορών αντιπροσωπεύουν το 53,9% των καταγγελιών του τομέα των μεταφορών και το 2,6% επί του συνόλου των αναφορών για το ίδιο έτος. Πάνω από το 70% αυτών επιλύθηκε υπέρ του καταναλωτή.
Παράλληλα, οι επισκέπτες του Διεθνούς Αερολιμένα «Ελ. Βενιζέλος», από την 1η έως τις 12 Ιουλίου 2016, πληροφορούνται μέσα από σχετικό βίντεο που προβάλλεται από τις οθόνες του, για το πως μπορούν να έχουν βοήθεια και υποστήριξη σε προβλήματα που αντιμετωπίζουν με αεροπορική εταιρεία, πρακτορείο ή τουριστική επιχείρηση και πως θα επιλύσουν φιλικά και χωρίς κόστος τη διαφορά τους.
Τέλος, καθ’ όλη τη διάρκεια της κ��μπάνιας στα γραφεία του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Ελλάδας και της Ανεξάρτητης Αρχής «Συνήγορος του Καταναλωτή» (Λεωφ. Αλεξάνδρας 144, Αθήνα) οι καταναλωτές μπορούν να ενημερώνονται από το επιστημονικό προσωπικό σχετικά με ��ην αποτελεσματικότερη προστασία των δικαιωμάτων τους όταν ταξιδεύουν, καθώς και σχετικά με τη δυνατότητα εξωδικαστικής επίλυσης εγχώριων καταναλωτικών διαφορών ή διαφορών με προμηθευτές εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης, συμπεριλαμβανομένων της Ισλανδίας και της Νορβηγίας.
Θα ακολουθήσει αντίστοιχη ενημερωτική δράση για τα δικαιώματα των επιβατών στις ακτοπλοϊκές μεταφορές.