Οι δύο πιλότοι του καναντέρ στα Δερβενοχώρια σώθηκαν σαν από θαύμα, από καθαρή τύχη.

Η πτώση όμως έφερε στην επιφάνεια τα τεράστια προβλήματα που υπάρχουν όσον αφορά την παλαιότητα αλλά και την κατάσταση των συγκεκριμένων αεροσκαφών.

Οι εικόνες που κατέγραψε η κάμερα του Star και ο Βαγγέλης Γκούμας λίγα λεπτά μετά την συντριβή σοκάρουν και τον πιο ψύχραιμο. Πρόκειται για εικόνες που παραπέμπουν σε κινηματογραφική ταινία. Στο βίντεο βλέπετε ό,τι απέμεινε από το καναντέρ.

Σε όλο τον λόφο κοντά στο χωρίο Στεφάνη υπάρχουν σκορπισμένα συντρίμμια από το διαλυμένο και καμένο πυροσβεστικό αεροσκάφος στο οποίο όπως μπορείτε να δείτε η φωτιά εξακολουθεί να σιγοκαίει.

«Είχαν Άγιο που δεν σκοτωθήκαν από την πρόσκρουση ή δεν καήκαν ζωντανοί» λένε οι πυροσβέστες που τους εντόπισαν, γιατί μετά την πτώση σε όλη την περιοχή υπήρχε κηροζίνη.

Σύμφωνα με πληροφορίες το αεροσκάφος έπιασε φωτιά στον έναν από τους κινητήρες την ώρα που βρισκόταν στον αέρα.
Οι δυο πιλότοι με υπεράνθρωπες προσπάθειες απέφυγαν το χωριό Στεφάνη που βρισκόταν πολύ κοντά στο σημείο της συντριβής και έκαναν αναγκαστική προσγείωση σε μια πλαγιά κοντά στον επαρχιακό δρόμο.

Το αεροπλάνο κυριολεκτικά διαλύθηκε… Σε απόσταση περίπου 5 μέτρων βρήκαμε την ουρά. ��α φτερά αποκολλήθηκαν ενώ και οι κινητήρες έγιναν κομμάτια. Αλλού βρίσκονται οι έλικες και σε άλλο σημείο τα κύρια σώματα τους.

Μέσα από αυτή την κόλαση με τα φλεγόμενα συντρίμμια οι δυο πιλότοι ελαφρά τραυματισμένοι κατάφεραν να βγουν από το πιλοτήριο χρησιμοποιώντας μια πόρτα η οποία είχε αποκολληθεί, άγνωστο πως, την στιγμή που βρίσκονταν ακόμη στον αέρα.

Οι πραγματογνώμονες της αεροπορίας θα συλλέξουν όλα αυτά τα στοιχεία. Θα μελετήσουν εξονυχιστικά ό,τι έχει απομείνει από το πιλοτήριο, την Άτρακτο αλλά και θα εξετάσουν τον κινητήρα που έπιασε φωτιά την ώρα της πτήσης για να βρουν τα αίτια της πτώσης που λίγο έλειψε να στοιχίσει την ζωή στους δυο πιλότους.

Οι δυο άνδρες στάθηκαν πιο τυχεροί από τους συνάδελφους τους που είχαν βρει τραγικό θάνατο στις 22 Ιουλίου, το φρικτό καλοκαίρι του 2007, στα Στύρα Ευβοίας όταν έπεσαν επίσης με καναντέρ.

Σε ποια κατάσταση όμως βρισκόταν το καναντέρ την ώρα που πετούσε; Αξιωματικοί της πυροσβεστικής καταγγέλλουν ότι αυτά τα αεροσκάφη είναι ηλικίας 40 ετών και πάνω με πολλά προβλήματα και συντήρηση με... εκπτώσεις!

Στην εναέρια πυρόσβεση το φετινό καλοκαίρι είναι ετοιμοπόλεμα 8 Καναντέρ CL-215, τα οποία χρονολογούνται τη δεκαετία του 1970, και 4 Καναντέρ CL-415, που είναι 15ετίας.

Το πρόβλημα επισήμανε και ο υπουργός προστασίας του πολίτη Νίκος Τόσκας ο οποίος σε συνέντευξη του ανέφερε ότι η αντικατάσταση των αεροσκαφών έπρεπε να είχε γίνει εδώ και χρόνια και πως θα αναζητηθούν λύσεις για την αγορά ή τον δανεισμό τους από άλλες χώρες.

Τα παραπάνω όμως δεν εξηγούν γιατί δεν έγινε απολύτως τίποτα εδώ και ενάμιση χρόνο και ο υπουργός τρέχει τελευταία στιγμή και ενώ βρισκόμαστε ήδη στο καλοκαίρι!

Οι μελέτες για την αντικατάσταση των καναντέρ ξεκινούν τώρα στα τέλη Ιουνίου. Μέχρι να αποφασίσουν αν και πως θα βρουν τα χρήματα τι θα γίνει; Θα επαναληφθούν αυτές οι σοκαριστικές εικόνες με θύματα πιλότους που πετούν με κίνδυνο της ζωής τους μέσα σε αεροσκάφη που κάποιοι χαρακτηρίζουν σαπάκια;