​Μετά την πρόταση, να μπορούν οι δεκαεφτάρηδες να ψηφίζουν, ήρθε η πρόταση από τον Πάνο Καμμένο, να αποκτούν και δίπλωμα οδήγησης. Επαγγελματίες του χώρου κάνουν λόγο για μια καλή πρόταση, η οποία όμως θα πρέπει να προσαρμοστεί στα ελληνικά δεδομένα.

Πάντα νέο στο κατάρτι, πάντα γέρο στο τιμόνι λέει η παροιμία, με την οποία φαίνεται πως δε συμφωνεί ο Πάνος Καμμένος. Ο Υπουργός Άμυνας προτείνει την απόκτηση διπλώματος οδήγησης στα 17 χρόνια με προϋποθέσεις.

«Το όριο ηλικίας για την απόκτηση διπλώματος πρέπει να κατέβει από τα 18 στα 17 χρόνια, υπό την προϋπόθεση ότι τον ανήλικο οδηγό θα συνοδεύει, στο αυτοκίνητο, ενήλικος κάτοχος διπλώματος οδήγησης».

«Να πάρει το δίπλωμα αλλά να μην τον συνοδεύει 18χρονος οδηγός. Η δική μας πρόταση είναι ο συνοδηγός να είναι 23 με τουλάχιστον 3 χρόνια δίπλωμα» αναφέρει ο εκπαιδευτής οδήγησης, Χαρμπής Παναγιώτης.

Τι ισχύει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες

Στη χώρα μας όπως στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, δίπλωμα οδήγησης αυτοκινήτου μπορεί να αποκτήσει κάποιος στα 18 του χρόνια. Στη Μεγάλη Βρετανία, τη Γερμανία και την Ιρλανδία δίπλωμα για μηχανάκι έως 50 κυβικών μπορεί να βγάλει κάποιος στα 16 έτη. Στη Φινλανδία στα 15 και στην Ισπανία και την Ιταλία στα 14 χρόνια.

«Υπάρχει ένα επασφάλιστρο στις ασφαλιστικές ετιαρίες μέχρι τα 23 χρόνια» επισημαίνει ο ίδιος.

Η πρόταση, η οποία στηρίζεται στο λεγόμενο Βρετανικό μοντέλο, πρέπει να εξεταστεί ανέφερε η υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Μαρίνα Χρυσοβελώνη.

Θετικά είδαν την πρόταση Καμμένου ΝΔ και ποτάμι, ενώ η βουλευτής του ΚΚΕ, Λιάνα Κανέλλη πρότεινε το όριο ηλικίας να μειωθεί στα 16, καθώς, όπως είπε, «ήδη κυκλοφορούν ανήλικοι με παπάκια που εργάζονται σε καταστήματα εστίασης».

Εάν η πρόταση υλοποιηθεί θα πρέπει να υπάρξουν αλλαγές και στον κώδικα οδικής κυκλοφορίας. Όχι μόνο για την χορήγηση αδειών διπλώματος σε 17χρονους, αλλά και για το ποιος θα εισπράττει το πρόστιμο σε τυχόν παραβάσεις.