​Καθηλωμένα στα αμαξοστάσια βρίσκονται πολλά λεωφορεία των αστικών συγκοινωνιών. Οι τεράστιες ελλείψεις σε προσωπικό και ανταλλακτικά, έχει ως αποτέλεσμα να παραμένουν σε αχρησία, με θύματα τους εργαζομένους, αλλά κυρίως το επιβατικό κοινό.

Για το Νίκο Μούτση οδηγό λεωφορείου, η κάθε μέρα επιφυλάσσει και μια έκπληξη. Τις περισσότερες φορές πριν καν πιάσει το τιμόνι και ξεκινήσει το δρομολόγιο.

«Έχει τύχει να έρθω για δουλειά 8 η ώρα, 8μιση, και να περιμένω στο γραφείο μέχρι να βρεθεί λεωφορείο» λέει ο ίδιος.

Στο αμαξοστάσιο του Ρέντη, οι τεχνικοί προσπαθούν να επισκευάσουν τα λεωφορεία χωρίς ανταλλακτικά. Αποτέλεσμα, διαλυμένα λεωφορεία που σαπίζουν. Κάποια χωρίς να αντιμετωπίζουν μηχανική βλάβη, είναι όμως επικίνδυνα, καθώς τα λάστιχα είναι εντελώς ακατάλληλα.

«Επειδή δεν έχουν λάστιχα και περιμένουν να έρθουν, επειδή λείπουν από ένα λεωφορείο τα φλας, τα βγάζουμε από εδώ και τα βάζουμε στο άλλο για να κυκλοφορήσει το λεωφορείο» λέει ο Πρόεδρος του Σωματείου Τεχνικών ΟΑΣΑ-ΟΣΥ.

Από τα 2.100 λεωφορεία, κυκλοφορούν στους δρόμους της πρωτεύουσας, 850-900, ενώ και στα τρόλεϊ η κατάσταση είναι δραματική. Από τα 450 κυκλοφορούν μόλις 180-190.
Καθημερινή είναι η ανησυχία των οδηγών που ερχόμενοι εδώ στα αμαξοστάσιο, δεν γνωρίζουν αν θα πιάσουν δουλειά επειδή λείπει ένα ανταλλακτικό, αλλά και των επιβατών πο�� δεν γνωρίζουν αν θα περάσει το λεωφορείο.
«Υπάρχουν σημαντικές ελλείψεις, όπως λάστιχα, ειδικά τώρα που ο καιρός είναι έτσι, με κίνδυνο να γίνει κάποιο ατύχημα» τονίζει ο οδηγός λεωφορείου, Αντώνης Μπαντουράκης.

Το πρόβλημα δεν δημιουργήθηκε από την μια στιγμή στην άλλη. Αυτό φαίνεται και στην ραγδαία μείωση των εσόδων, αλλά και στις ζημιές, που μόνο για το 2015 ξεπέρασαν τα 47 εκ. ευρώ.

Τα γερασμένα οχήματα, με το μέσο όρο ηλικίας να ξεπερνά τα 12 χρόνια, θέλουν ανανέωση. Ανανέωση που σύμφωνα με τη διοίκηση δεν θα έρθει από την ιδιωτικοποίηση της εταιρείας.

«Αυτή εδώ η διοίκηση είναι εδώ για να προστατέψει τις δημόσιες συγκοινωνίες. Δεν υπάρχει κανένα ��είγμα ότι θα ιδιωτικοποιηθεί» λέει ο διευθύνων σύμβουλος, Γιώργος Αναγνωστόπουλος.

Όσο περνάει πάντως ο καιρός τα δρομολόγια των λεωφορείων μειώνονται καθημερινά.